دل در جریان CES 2018 از لپ تاپ XPS 15 با پردازنده مشترک اینتل و AMD رونمایی کرد

پس از آنکه دل چند روز پیش نسخه‌ی ۱۳ اینچی لپ‌تاپ تبدیل شدنی خود را رونمایی کرد، حال در  نمایشگاه CES 2018 نسخه‌ی ۱۵ اینچی از محصول خود را نیز معرفی کرد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که XPS 15 تنها یک نسخه‌ی بزرگ‌تر نیست و با بهره‌گیری از سخت‌افزاری قدرتمندتر در کنار قابلیت‌های خاص، خود را متفاوت‌تر از XPS 13 کرده است.

شاید بارزترین تغییر در این لپ‌تاپ کیبورد آن باشد که در ظاهر شبیه به کیبوردهای معمولی مورد استفاده در لپ‌تاپ‌های معمول است. هرچند ظاهرا کیبورد این لپ‌تاپ شبیه به کیبوردهای معمول است، اما از مکانیزمی متفاوت بهره می‌برد. دل در ساخت کیبورد جدید خود از یک فناوری مبتنی بر آهنربا و خواص مغناطیسی بهره گرفته است. هرچند کلید‌ها بصورت فیزیکی در جای خود قرار گرفته‌آند، اما بازخورد ایجادشده در اثر فشار دادن این کلید‌ها برگرفته از آهنرباهایی است که زیر کلیدها تعبیه شده است. با تغییر میزان دافعه‌ی ایجادشده، می‌توان میزان عمق و فشار واردشده را در فضای ۰.۷ میلی‌متری در نظر گرفته‌شده برای حرکت عمودی کلید، شبیه‌سازی کرد.
 

XPS 15

نکته‌ی دیگری که نسخه‌ی ۱۵ اینچی را از برادر کوچک‌تر خود متمایز می‌کند، ماژول‌های سخت‌افزاری مورد استفاده در این لپ‌تاپ است. هرچند نسخه‌ی ۱۳ اینچی از تراشه‌های کم‌مصرف و ضعیف سری Core M اینتل بهره گرفته، اما برادر بزرگ‌تر از یک قلب پردازشی قدرتمند بهره می‌برد. تراشه‌ی مورد استفاده در XPS 15 اولین تراشه‌ای است که اینتل با بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی AMD راهی بازار کرده است. دل استفاده از این تراشه‌ی ۶۵ واتی را برای لپ‌تاپ زیبای خود در نظر گرفته و وظیفه‌ی پردازش گرافیکی را به پردازنده‌ رادئون AMD که با پردازنده‌ی اینتل همراه شده، سپرده است.
 

XPS 15

کاربران می‌توانند این لپ‌تاپ را با دو تراشه‌ی Core i5 یا Core i7 در کنار حافظه‌ی رم ۸ یا ۱۶ گیگایایتی و همچنین صفحه‌ی نمایش لمسی با رزولوشن فول اچ‌دی یا 4K سفارش دهند. ضمنا امکان انتخاب ظرفیت حافظه‌ی SSD داخلی از ۱۲۸ تا یک ترابایت وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ باید به بهره‌گیری از چهار درگاه USB تایپ C که دو عدد از آن‌ها از تاندربولت ۳ پشتیبانی می‌کنند، اشاره کرد. همچنین یک اسلات برای کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس‌دی در کنار جک هدفون ۳.۵ میلی‌متر نیز وجود دارد. لپ‌تاپ دل از قلم استایلوس نیز پشتیبانی می‌کند. قیمت پایه‌ی در نظر گرفته شده برای این ماشین محاسباتی قدرتمند و زیبا ۱٫۲۹۹.۹۹ دلار است و انتظار می‌رود از بهار سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی آن به بازار باشیم.





منبع: zoomg.ir

منبع خبر : zoomg.ir

برچسب ها :

  • 20 دی 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1938
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025