پتنت جدید مایکروسافت برای قلم سرفیس

هفته گذشته اعلام شد مایکروسافت قصد اضافه کردن یک گیره لمسی به قلم سرفیس را دارد. حال اخبار جدید نشان می‌دهد که مایکروسافت یک پتنت جدید دیگر به ثبت رسانده که قابلیت‌ "بازخورد لمسی" را به این قلم محبوب اضافه خواهد کرد. این ویژگی در حقیقت باعث می‌‌شود که هنگام رسم و طراحی با استفاده از این قلم، حس مشابه طراحی با مداد واقعی را تجربه کنید.

این پتنت مایکروسافت در اصل به نوک قلم سرفیس اشاره دارد. با استفاده از این نوآوری، نوک قلم با توجه به مقدار و زاویه فشار کاربر بر روی قلم، به درون و بیرون حرکت می‌کند و نوک قلم خاصیت ارتجاعی خواهد داشت. این خاصیت در اصل با استفاده از نوعی ذغال که خاصیت الکترومغناطیسی دارد کنترل می‌شود و زمانی که به این ذغال فشار وارد می‌شود یک بازخورد لرزشی و لمسی را از خود بروز می‌دهد که همین بازخورد باعث می‌شود فرد احساس کند که در حال استفاده از یک مداد واقعی و طراحی بر روی کاغذ است.

ویژگی بازخورد لمسی در صنعت گیم باعث می‌شود که فرد برای مثال هنگام شلیک با اسلحه، هنگام انفجار و یا در زمان تیر خوردن یا آسیب دیدن در حین بازی لرزه و شوک را در دستان خود احساس کند. این بازخوردهای لرزشی باعث افزایش هیجان و واقعی‌تر جلوه دادن بازی برای کاربران می‌شود اما به‌کارگیری این ویژگی در قلم سرفیس باعث می‌شود کاربر حس طراحی با استفاده از یک مداد واقعی بر روی کاغذ را تجربه کند. در حقیقت کاربر با استفاده از این ویژگی می‌تواند مقدار فشار قلم بر سطح نمایشگر، شدت ضربات و زاویه قرار گرفتن قلم بر روی صفحه را به ظرافت بسیار بالایی احساس کند.

پتنت دیگر مایکروسافت که هفته گذشته رؤیت شده بود یک گیره لمسی را توصیف می‌کند که وظیفه آن مشابه چرخ ماوس (Mouse Wheel) خواهد بود. مثلا با انگشت کشیدن بر روی این گیره می‌توانید صفحات وب را بالا و پایین و یا بر روی تصاویر زوم کنید. این وظایف به وسیله سنسورهای به‌کارگرفته شده در داخل این گیره اجرا می‌شود. علاوه بر گیره، در این پتنت فقط به 1 دکمه بر روی قلم اشاره شده که همان وظیفه کلیک راست و چپ ماوس‌های معمولی را بر عهده خواهد داشت.

قلم سرفیس فعلی 99 دلار قیمت دارد و از طریق بلوتوث نسخه 4.0 به دیوایس‌های مجهز به ویندوز 10 متصل می‌شود و همچنین از باتری با ظرفیت AAAA هم بهره می‌برد.





منبع: itiran.com

منبع خبر : itiran.com
  • 08 اسفند 1396
  • َAghasi - Admin
  • 2006
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025