کدام کارت گرافیک را برای تجربه‌ی مناسب واقعیت مجازی انتخاب کنیم؟

واقعیت مجازی یا به اختصار VR یکی از فناوری های جدید است که در سال‌های اخیر رشد نسبتا زیادی داشته است و به واسطه‌ی کاربرد وسیعی دارد، شرکت های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری نیز به آن توجه خاصی دارند و روز به روز پتانسیل این فناوری در حال افزایش است. از جمله قطعات سخت افزاری که تولیدکنندگان آن را با واقعیت مجازی بهینه کرده‌اند میتوان به کارت گرافیک‌ها اشاره کرد که اکنون مدل‌های مختلفی برای تجربه‌ی واقعیت مجازی مناسب هستند. البته به لطف ماینرها قیمت کارت گرافیک‌ها به شدت بالا رفته است و خرید این قطعات این روزها بسیار سخت شده است. از این موضوع که بگذریم، برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده که برای واقعیت مجازی به چه کارت گرافیکی نیاز داریم؟ در ادامه مدل‌های مناسب را برای رنج‌های کاربری مختلف معرفی خواهیم کرد.

نتیجه تصویری برای ‪AMD RX 570‬‏

  • VR برای آماتورها: AMD RX 570

کاربران زیادی هستند که علاقمند به تجربه ی فناوری واقعیت مجازی هستند اما نگران هزینه‌ی زیاد کارت گرافیک هستند. برای این کاربران که نمیخواهند بودجه‌ی زیادی را صرف کارت گرافیک کنند، کارت AMD RX 570 مناسب‌ترین گزینه‌ای است که در بازار یافت میشود و به عنوان ارزان ترین کارت گرافیکی که توانایی پشتیبانی از واقعیت مجازی را دارد شناخته میشود. این کارت گرافیک برای گیمرهای نسبتا آماتور نسبت به بودجه عملکرد مناسبی را ارائه میدهد. حافظه‌ی 4 گیگابایتی RX 570 به نوعی حداقل مقدار مورد نیاز برای تجربه ی مناسب واقعیت مجازی است و خرید کارت گرافیک ضعیف‌تر و ارزان‌تر به منظور واقعیت مجازی مطمئنا منطقی نیست.
 

نتیجه تصویری برای ‪Nvidia GTX 1060‬‏

  • VR برای کاربران معمولی: GTX 1060

از آماتورها بگذریم به کاربرانی میرسیم که شاید تعداد آنها نسبت به دیگر دسته‌های کاربری بیشتر باشد. در این رنج کارت‌های زیادی هستند که عملکرد بسیار خوبی در واقعیت مجازی ارائه میدهند اما با در نظر گرفتن تمام جوانب و قیمت‌ها، GTX 1060 انویدیا ارزشمندترین کارت میان رده محسوب میشود که به نسبت قیمت توانایی بسیار خوبی در فناوری واقعیت مجازی دارد. عملکرد بسیار خوب GTX در واقعیت مجازی باعث شده بیش از هر کارت گرافیک دیگری برای این کاربرد پیشنهاد شود در حالی که دوست جیب شما نیز میباشد.
 

نتیجه تصویری برای ‪GTX 1070‬‏

  • VR برای نیمه حرفه ای ها: GTX 1070

کارت گرافیک GTX 1070 در رده ی کارت‌های نسبتا رده بالای انویدیا قرار میگیرد که عملکردی فوق العاده را در زمینه ی واقعیت مجازی از خود به نمایش میگذارد. در حالی که قیمت این کارت نسبت به سری تایتان یا حتی 1080 بسیار کمتر است، عملکرد این کارت‌ها در واقعیت مجازی چندان تفاوت ندارد. شما میتوانید از توانایی‌های این کارت برای یک تجربه‌ی منحصر به فرد از واقعیت مجازی استفاده کنید بدون اینکه نگران کم آوردن آن در حین پردازش باشید.

نتیجه تصویری برای ‪GTX 1080 Ti‬‏

  • VR برای حرفه ای ها و پولدارها: GTX 1080Ti

میرسیم به آن دسته از کاربرانی که به قیمت توجهی نمیکنند و در واقع برای آنها هزینه اهمیتی ندارد چرا که صرفا به دنبال بهترین ها هستند. کاربران حرفه ای و البته پولدار کارتی قدرتمندتر از GTX 1080Ti انویدیا برای تجربه‌ی بی نظیر از واقعیت مجازی نمیتوانند پیدا کنند. قدرت پرچمدار کارت‌های انویدیا بسیار بیشتر از چیزیست که شما به آن برای تجربه‌ی واقعیت مجازی نیاز دارید. این کارت دست شما را برای تجربه‌ی بهترین سطح از واقعیت مجازی باز میگذارد. در صورتی که با قیمت 700 دلاری GTX 1080Ti مشکلی ندارید، میتوانید از قدرت سرسام آور این کارت در سنگین ترین پردازش‌ها لذت کافی را ببرید.





منبع: sakhtafzarmag.com
منبع خبر : sakhtafzarmag.com/
  • 16 اسفند 1396
  • َAghasi - Admin
  • 2002
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025