آغاز پروژه استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در کلاس‌های درس

واقعیت مجازی یعنی تلاش برای حذف مرزهای موجود بین فضای واقعی و فضای مجازی، و شرکت آکیولس قصد دارد این مزیت را به کلاس‌های درسی برساند.


شرکت آکیولس (Oculus) قصد دارد با اجرای طرح‌های ویژه‌ای، واقعیت مجازی را به کلاس‌های درسی در کشورهای مختلف جهان برساند.
 
واقعیت مجازی (Virtual Reality یا به اختصار VR) فناوری جذابی است که در آن، یک محیط مجازی پیش روی چشم کاربر قرار می‌گیرد و وی می‌تواند با حرکت دادن بدن خود، با این فضا تعامل نماید.
در حقیقت واقعیت مجازی را می‌توان نوعی تلاش برای حذف مرزهای موجود بین فضای واقعی و فضای مجازی دانست.
به عنوان مثال، یک محیط آموزش پزشکی را در نظر بگیرید که در آن بیمار، اتاق عمل، پزشکان، پرستاران و حتی خون موجود در صحنه، همه مجازی هستند ولی تجربه یادگیری «واقعی» است.
در چند سال اخیر، استفاده از واقعیت مجازی در امر آموزش، نظر کارشناسان بسیاری را به خود جلب کرده و واضح است که شرکت آکیولس به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.
 
در این طرح، آکیولس می‌کوشد با کمک هدست‌های خود، مفاهیم آموزشی در حوزه‌های مختلف از قبیل تاریخ، علوم و فرهنگ را به دانش‌آموزان و دانشجویان به گونه‌ای القا کند که حضوری واقعی‌تر در محیط کلاس داشته باشند.
 
به گزارش از رایورز به نقل از وب‌سایت ورج، آکیولس برای گسترش فناوری آموزش دیداری (Visual Education) در جهان، تعدادی از هدست‌های Rift خود را در برخی موسسات آموزشی واقع در سیاتل آمریکا، تایوان و ژاپن توزیع کرده است.
 
 


در مرحله نخست این طرح آزمایشی، قرار است این هدست‌ها در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مدارس توزیع شود تا از یک سو به آموزگاران در استفاده از واقعیت مجازی برای تدریس مفاهیم مختلف کمک کند و از سوی دیگر باعث شود آکیولس با دریافت بازخوردها، درک بهتری از نقش این فناوری در کلاس‌های درسی به دست آورد.
 
پیش از این، آکیولس همکاری‌هایی با کتابخانه دولتی کالیفرنیا، ام‌آی‌تی، هاروارد و برخی دیگر از موسسات و مدارس آمریکایی داشته است.
 
یادآور می‌شود آکیولس متعلق به فیس‎بوک است و غول شبکه‌های اجتماعی، این شرکت را در سال 2014 با پرداخت 2 میلیارد دلار خریداری و به خود ضمیمه نمود.




 
منبع: itna.ir
منبع خبر : itna.ir

برچسب ها :

  • 21 شهریور 1397
  • َAghasi - Admin
  • 1639
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025