در رویداد شب گذشته اپل چه گذشت؟

 شرکت چند ملیتی اپل که در زمینه‌ی طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت دارد، در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا تاسیس شده است. این شرکت که بیشتر به تولید سخت‌افزارهای نوین معروف است، محصولاتی مانند آیپد، آی‌مک، مک‌بوک، آی‌پاد، آیفون، اپل واچ و اپل تی‌وی را نیز تولید و عرضه می‌کند.

پیش از این، اپل مشخص کرده بود که این شرکت قصد دارد در تاریخ 30 اکتبر (8 آبان) مراسم رونمایی از آیپدها و مک‌بوک‌های خود را برگزار کند که شب گذشته این اتفاق افتاد. طی این رویداد مهم، تیم اپل iPad Pro و مک‌بوک‌های جدید خود یعنی MacBook Air و Mac mini را به صورت رسمی معرفی کرد.

iPad Pro

پس از ماه‌ها شایعه، اپل بالاخره iPad Pro جدید خود را با طراحی جدید، حاشیه نمایشگر باریکتر، Face ID، پورت USB-C و بسیاری قابلیت‌های پرقدرت دیگر نسبت به مدل‌های پیشین این تبلت معرفی کرد. همانند سال‌های گذشته، iPad Pro جدید هم با دو سایز صفحه نمایش معرفی شد: 11 اینچ و 12.9 اینچ. مدل 11 اینچی این تبلت همان نسبت‌های مدل 10.5 اینچی سال‌های پیشین خود را دارد و مدل 12.9 اینچی آن مدل هم سایز سال پیش خودرا با فاکتورهای کوچکتر نمایش می‌دهد. مدل 11 اینچی این تبلت 799 دلار و مدل 12.9 اینچی iPad Pro با قیمت 999 دلار عرضه خواهند شد. این دستگاه‌ها قرار است از تاریخ 7 نوامبر (16 آبان) به بازار عرضه شوند.

پروی جدید اولین آیپد ساخت اپل است که دکمه هوم ندارد و به اپل اجازه داده است تا صفحه نمایش آن را به صورت عمودی بیشتر کند و چیز دیگری که از این آیپد حذف شده، جک هدفون است. در هیچ سمتی از کناره‌های آیپدهای 2018 جک 3.5 میلیمتری صدا دیده نمی‌شود و کاربران باید همراه این دستگاه برای گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون‌های سیم‌دار، یک دانگل تبدیل پورت USB-C به هدفون تهیه کنند. اپل آداپتورهای هدفون خود را برای این تبلت با قیمت 9 دلار عرضه خواهد کرد اما مشتریان باید آن را جداگانه تهیه کنند.
 


هر دو iPad Pro دارای فناوری Face ID و TrueDepth در دوربین خود هستند که هر دو فناوری با عرضه iPhone X معرفی شده بودند. اما بر خلاف گوشی‌های iPhone X, XS و XR این تبلت‌ها بریدگی بالای صفحه نمایش ندارند و محتوای Face ID در حاشیه بالای صفحه نمایش قرار گرفته‌اند.


iPad Proهای 2018 با تراشه قدرتمند A12X Bionic با واحد پردازشی هشت هسته‌ای و واحد پردازش گرافیکی هفت هسته‌ای کار می‌کند. این تراشه قادر است سرعت پردازش تک‌ هسته‌ای این دستگاه را تا 35 درصد و پردازش‌های چند هسته‌ای آن را تا 90 درصد بهبود ببخشد.

آیپد پروهای جدید 4 اسپیکر دارند که صدای استریوی گسترده‌تری را ارائه خواهند داد. دوربین این تبلت 12 مگاپیکسل قدرت دارد که توانایی فیلمبرداری 4K دارد. مدل‌های سیمکارت‌خور این دستگاه‌ها هم از فناوری LTE با سرعت در حد گیگابیت پشتیبانی می‌کنند. این تبلت‌ها با یک شارژر 18 واتی در جعبه خود عرضه خواهند شد و اپل ادعا گفته است که باتری این دستگاه تا 10 ساعت در حالت استفاده مداوم از تبلت انرژی خواهد داشت.
 


قلم هوشمند Apple Pencil

اپل در رویداد شب گذشته خود قلم هوشمند دوباره طراحی شده خود، Apple Pencil را هم کنار iPad Pro امسال خود با قیمت 129 دلار معرفی کرد. روش آزاردهنده شارژ دوباره این قلم هوشمند که نیاز داشت تا به iPad وصل شود در این محصول از بین رفته است. حالا Apple Pencil از طریق آهنربا به آیپد متصل می‌شود و به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. با ضربه زدن توسط این قلم هوشمند به صفحه آیپد، صفحه نمایش را روشن می‌کند و بلافاصله اپلیکیشن Notes را راه‌اندازی می‌کند. دیگر ژست‌های لمسی هم برای اپلیکیشن‌های توسعه داده شده توسط شرکت‌های شخص ثالث توسط قلم هوشمند اپلمورد بهره قرار خواهند گرفت.
 


 

Smart Keyboard Folio

اپل در مراسم شب گذشته خود، محصول دیگری را هم در کنار آیپدهای خود معرفی کرد و این محصول کیبورد هوشمندی بود که برای iPad Pro در نظر گرفته شده بود. این کیبورد آپدیتی برای Smart Keyboard قدیمی اپل است که حالا با نام Smart Keyboard Folio شناخته خواهد شد. این کیبورد اجازه می‌دهد که آیپد در دو زاویه مختلف برای تایپ قرار بگیرد. متأسفانه، این محصول گرانتر از پیش شده و به قیمت 179 دلار رسیده است.
 


پس از معرفی آیپدهای سال 2018 و لوازم جانبی آن، مدیرعامل اپل، تیم کوک اعلام کرد اپل سال گذشته بیشتر از هر نوت‌بوکی در میان همه فروشندگان نوت‌بوک در جهان آیپدهای خود را به فروش رسانده است و روی هم رفته 400 میلیون آیپد فروخته است.

MacBook Air

دیگر محصول مهمی که اپل در رویداد شب گذشته خود معرفی کرد، MacBook Air بود. اپل شب گذشته، MacBook Air سوپر باریک خود را به زندگی بازگرداند. مک‌بوک ایر که سال پیش فقط با آپگرید پردازنده و گرافیک مواجه بودند، از سال معرفی خود یعنی 2015 دچار تغییرات بزرگ نشده بودند.

MacBook Air جدید یک جایگزین مناسب برای لپتاپ‌های دیگر اپل است. این لپتاپ دارای یک نمایشگر Retina با 50 درصد حاشیه کمتر در طراحی شبیه به مدل استاندارد MacBook است و محتوای داخلی آن هم ارتقا یافته‌اند. این لپ تاپ صفحه نمایشی 13.3 اینچی دارد که حاشیه آن بسیار باریک است. دارای دو پورت USB-C و یک جک 3.5 میلیمتری صدا است. جرم این دستگاه فقط به 2.75 پوند می‌رسد که از مدل MacBook Air قدیمی هم سبکتر است.
 


مک‌بوک ایر جدید اپل برای امنیت بیشتر دستگاه دارای Touch ID است که با چیپست T2 به کار گرفته شده در MacBook Pro و iMac Pro کار می‌کند اما این دستگاه دارای نوار تاچ نیست که با این وجود مشخص می‌شود که نوار تاچ روی MacBook Pro ضروری نبوده است. این دستگاه اساسا یک MacBook Pro مدرن در طراحی ایر است. این دستگاه همان نسل سوم کیبورد لپ تاپ با مکانیزم پروانه‌ای را دارد که یعنی باگ‌های پیش آمده در دستگاه‌های مک‌بوک پرو در دو سال گذشته روی آن کاملا برطرف شده است.

این لپ تاپ دارای واحد پردازنده نسل هشتم اینتل با دو هسته است که همراه با گرافیک آن تولید شده است. مک‌بوک ایر تا 16 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کند و 1.5 ترابایت حافظه SSD دارد. کاربران همچنین می‌توانند از یک پورت USB-C یا Thunderbolt استفاده کنند تا آن را با یک نمایشگر 5K یا گرافیک خارجی هماهنگ کنند. مدل پایه MacBook Air 2018 دارای حافظه رم 8 گیگابایتی، پردازنده 1.6 گیگاهرتزی Core i5 و حافظه SSD با ظرفیت 128 گیگابایت است. پیش فروش این دستگاه‌ها از هزار و 199 دلار آغاز شده است و قرار است 7 نوامبر (16 آبان) در بازار عرضه شود.
 

Mac mini

اپل همچنین در این رویداد مهم، یک آپدیت برای Mac mini خود ارائه داد. این اولین بار است که Mac mini از سال 2014 آپدیت شده است. اپل به این دستگاه یک پردازنده چهار هسته‌ای نسل هشتم اینتل را به جای پردازنده نسل چهارم دو هسته‌ای اینتل Core i5 اضافه کرده است. البته نوع دیگر این دستگاه دارای گزینه پردازنده شش هسته‌ای Core i7 خواهد بود.

Mac mini جدید شامل قابلیت‌هایی از جمله پشتیبانی از حافظه رم 64 گیگابایتی است و هر مدل از آن دارای حافظه ذخیره‌سازی فلش با 2 ترابایت فضا است. این یک تغییر بزرگ روی هاردهای معمولی است که روی بیشتر مک مینی‌های سال 2014 اتفاق افتاده است. اپل همچنین از چیپست امنیتی T2 خود روی این دستگاه استفاده کرده است. مک مینی دارای 4 پورت USB-C به همراه پورت Thunderbolt 3، پورت HDMI، Ethernet و دو پورت USB-A در پشت خود است.

اپل مک مینی خود را به طور کامل از نو ساخته است اما از بیرون این دستگاه هنوز شبیه به مدل‌های قبلی خود است که چهار سال پیش تولید شده بودند. اپل اعلام کرده است که این دستگاه امسال با رنگ خاکستری هم تولید می‌شود. ادعای بزرگتر اپل این است که مدل خاکستری آن 100 درصد از آلومینیوم بازیافت شده درست شده است.
 








منبع: yjc.ir
منبع خبر : yjc.ir
  • 09 آبان 1397
  • َAghasi - Admin
  • 1150
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025