کمپانی Alpenfohn خنک‌کننده‌ی جدید خود برای سوکت TR4 را معرفی کرد

کمپانی Alpenföhn چندی پیش از خنک‌کننده‌ی بادی جدیدی از سری خانواده Matterhorn رونمایی کرد؛ محصول جدیدی که با پشتیبانی از نسل دوم پردازنده‌های Ryzen Threadripper و سوکت TR4، اوج قدرت خود را به نمایش گذاشته است. پایه‌ی اصلی و بخش اتصال مستقیم در این خنک‌کننده‌ی غول پیکر به گونه‌ای طراحی و تولید شده که می‌تواند به راحتی تمام سطح IHS پردازنده‌های Ryzen Threadripper را بپوشاند و عمل انتقال حرارت را به صورت کامل انجام دهد. این خنک‌کننده‌ی بادی به 6 لوله‌ی ضخیم 6 میلی‌متری از جنس مس مجهز شده که می‌توانند به سرعت حرارت تولید شده توسط پردازنده‌ را به پره‌های آلمینیومی این محصول انتقال دهند.
 

Alpenföhn

این محصول به یک فن بزرگ 120 میلی‌متری از نوع Wingboost 2 مجهز شده است که می‌تواند با سرعتی بین 500 تا 1500 دور بر دقیقه گردش کرده و فشار هوایی معادل 106 مترمکعب بر ساعت را ایجاد کند. لازم به ذکر است که این فن بزرگ و قدرتمند به میزان 18.2 دسی بل نویز و صدا تولید می‌کند. هم لوله‌های انتقال حرارت مسی و هم شبکه‌های آلومینیومی این محصول به پوشش سرامیکی سیاه رنگ آغشته شده‌اند تا نهایت انتقال و دفع گرما صورت بگیرد و زیبایی ظاهری آن نیز افزایش یابد. طول و عرض و ارتفاع این کولر به ترتیب برابر 138x100x158میلیمتر است و وزن آن به حدود یک کیلوگرم می‌رسد.

در کنار این خنک کننده یک عدد خمیر حرارتی Alpenföhn Permafrost به مشتریان عرضه می‌شود که از کیفیت مطلوبی برخوردار است و نیاز به خرید یک محصول جداگانه را کاهش می‌دهد.

کمپانی Alpenföhn هنوز میزان تحمل بار حرارتی توسط این محصول را ذکر نکرده است اما از آنجایی که برای استفاده در پردازنده‌های قدرتمندی همچون Threadripper 2990WX طراحی و ساخته شده است، می‌توان حدس زد که در محدوده بار حرارتی 250 وات TDP قرار دارد.

Alpenföhn


منبع: zoomg.ir

منبع خبر : zoomg.ir
  • 12 آبان 1397
  • َAghasi - Admin
  • 1077
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025