راهنمای خرید هدست و هدفون

اکثر افراد هدست و هدفون را با هم اشتباه میگیرند. از هدست به جای هدفون استفاده می کنند و از هدفون به جای هدست. بعضی از افراد هم هر دو را به یک اسم می شناسند. در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت میان هدست و هدفون آشنا کنیم و به ویژگی های هر کدام بپردازیم. امیدواریم در انتها کمکی به افزایش اطلاعات و انتخاب آگاهانه تر شما کرده باشیم.

 

 
تفاوت های میان هدست و هدفون:
 
میکروفن متصل
هدفون و هدست ابزاری هستند تا صدا را از دستگاه به گوش شما برسانند، اما تفاوت اصلی بین این دو ابزار، میکروفن است. میکروفن اصلی ترین چیزی است که هدست را با هدفون متفاوت می کند. هدست ها، در واقع هدفون هایی هستند که میکروفن به آن متصل است. برخی هدست ها امکان جدا شدن میکروفن را نیز دارند تا در صورت لزوم آن را از هدست جدا کنید. هدست ها کارآیی های گوناگونی دارند، مانند ارتباطات VOIP (انتقال صوت از طریق آی پی)، ارتباطات صوت و تصویری در اینترنت، استفاده از نرم افزارهای کاری یا آموزشی، بازی های آنلاین و ارتباطات صوتی با سیستم تلفن.
 
در مقابل هدفون ها میکروفن متصل ندارند، در واقع هدفون از دو بلندگوی کوچک که روی گوش قرار می گیرد، تشکیل شده است و  برای جلوگیری از انتشار صدا در فضای محیط اطراف استفاده می شود. شما می توانید از یک میکروفن مستقل در کنار هدفون ها، به صورت جداگانه تهیه و استفاده کنید. با این اوصاف، معمولا کیفیت میکروفن هدست ها نسبت به میکروفن های مستقل پایین تر هستند. بنابراین اگر کیفیت ارسال صدا، از میکروفن برای شما اهمیت به سزایی دارد، انتخاب هدست ها، انتخاب درستی نیست و باید به دنبال تهیه یک میکروفن مجزا باشید.
 
کیفیت صدا
دومین تفاوت بزرگ بین هدست و هدفون، کیفیت صدای آن است. قطعا هدست های بسیار خوبی در بازار موجود هستند که می توانند با هدفون ها رقابت کنند، اما تعداد آنها بسیار کم است. حتی ممکن است کیفیت صدای یک هدفون میان رده بتواند یک هدست گیمینگ را شکست دهد. به این خاطر که هدفون ها روی یک عملکرد اصلی تمرکز دارند که آن کیفیت عالی صدا است. ما قصد نداریم که بگوییم هدست های گیمینگ بی کیفیت هستند اما بیشتر اوقات از یک هدفون اختصاصی کیفیت صدای بهتری دریافت خواهید کرد.
 
راحتی
سومین فاکتوری که باعث تفاوت میان هدست و هدفون است، راحتی در کاربرد آنهاست. هدست ها به شما احساس راحتی بیشتری نسبت به هدفون ها می دهند. به این دلیل که هدست از میکروفون متصل برخوردار است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، میکروفن در بعضی از هدست ها قابلیت جدا شوندگی دارند که اگر همیشه نیاز به میکروفن متصل ندارید، استفاده از این نوع هدست ها گزینه بهتری برای شما خواهد بود.
 
 
عملکرد
هدفون عملکرد بالایی نسبت به هدست دارد.  از آنجایی که ویژگی های مختلف صوتی را ارائه می دهد، می توانید از آن در هر کجا استفاده کنید. همچنین می توانید از هدفون های بی سیم بلوتوث استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد تا به دستگاه های مختلف متصل شوید و موسیقی خود را هنگام حرکت بشنوید. هدفون های بی سیم همچنین برای افرادی که روزانه ورزش می کنند، انتخاب ایده آلی است.
لازم به ذکر است که شیوه اتصال هدفون یا هدست های بی سیم، به دو روش بلوتوث و Wifi امکان پذیر است.


انواع هدفون ها
:

افراد بسیاری هستند که عادت دارند برای ساعات طولانی از هدفون استفاده کنند، به همین دلیل لازم است هنگام خرید هدفون به ابعاد، وزن و راحتی آن توجه کنید. انواع هدفون شامل:
 

هدفون (روی گوشی) Over-ear headphones:
این مدل هدفون که از بزرگترین انواع هدفون است و معمولا افراد هدفون را با این شکل ظاهری می شناسند. در این مدل هدفون گوش شما کامل داخل گوشی های هدفون قرار می گیرد، به همین دلیل نویز و صداهای اضافی محیط حذف می شوند و از کیفیت صدای بالایی به دلیل داشتن بلندگوهای بزرگ برخوردارند. البته فراموش نکنید که این مدل به خاطر ابعاد و بالابودن وزنشان به راحتی قابل حمل نیستند.

ضمنا به دلیل عدم ورود هدفون به حفره گوش، از نظر بهداشت گوش و سلامت فیزیولوژیک گوش و همچنین عدم آزردگی و فشار بر ورودی حفره گوش، این مدل از هدفون ها برتری دارند.
 

هدفون توگوشی (In-ear Headphones):

این مدل هدفون به خاطر راحتی حمل و نقل امتیاز بالایی دارد و با نام ایرفون در بازار شناخته شده اند. در این مدل هدفون بلندگوهای کوچکی تعبیه شده که داخل گوش قرار می گیرند و اکثرا می توانند به خوبی صداهای اضافی محیط را حذف کنند. معمولا کمپانی ها ایرفون ها را در اندازه های مختلف تولید می کنند تا افراد با توجه به اندازه کانال گوش خود مناسبترین مدل را بتوانند انتخاب کنند. بنابراین هنگام خرید یک ایرفون به این نکته توجه کنید که حتما اندازه بلندگوی ایرفون به کانال گوش شما بخورد تا از افتادن ایرفون از گوشتان جلوگیری شود.
این مدل از هدفون ها از نظر ظاهری هم توجه زیادی را جلب نمی کنند. ضمنا برای انجام فعالیت های پرتحرک ورزشی و بدنی نیز بهتر از سایر مدلهای هدفون هستند.

 

هدفون پشت گردنی (Neck Band or Back Neck Headphones):

این مدل هدفون دور گردن قرار می گیرد و بلندگوهای آن توسط یک سیم یا انحناء بدنه در محل پشت گوش، به روی گوش قرار می گیرد. این مدل از هدفون ها از مدل روی گوشی، قابلیت حمل بیشتری دارند، بخصوص اگر از مدل تاشونده باشند. هدفون های پشت گردنی (BackNeck) نیز در دو حالت باسیم و بی سیم در بازار موجود هستند.
 

انواع هدست ها:

هدست ها را می توان از جنبه های مختلفی تقسیم بندی کرد:
 
براساس تعداد گوشی:


هد0ست دو گوش

هدست هایی هستند که شامل دو گوشی هستند و روی گوش قرار می گیرند.
 

هدست تک گوش

هدست هایی هستند که تک گوشی هستند و اصطلاحا به آن هدست مونو می گویند.
 
براساس کارایی:
هدست تلفن: اگر جزء افرادی هستید که در طی روز ساعات طولانی را صرف تماس های طولانی می کنید، حتما این مدل هدست به شما کمک می کند تا در طی مکالمات تلفنی دستان شما آزاد باشد. هنگام خرید یک هدست تلفن به مدل و نوع اتصال تلفن توجه بفرمائید تا خرید درست و مناسبی داشته باشید. چرا که محل اتصال (Jack) هدست های تلفنی بسته به نوع تلفن می توانند متفاوت باشند.
 
هدست ارتباطات یکپارچه: این مدل هدست معمولا منحصر به یک نوع رابط هستند و غیرقابل تغییر می باشند. هدست های ارتباطات یکپارچه دارای اتصال رابط متداول مانند USB هستند.
 
هدست یا هندزفری بلوتوث: معمولا ابعاد کوچک داشته و عمدتا تک گوشی هستند و به شکل تخصصی و عمدتا برای اتصال به تلفن های همراه یا تبلت ها استفاده می شوند.
 
هدست کامپیوتر: این مدل هدست ها برای استفاده از تلفن های نرم افزاری که روی سیستم های خانگی و لپ تاپ نصب می شوند، کارآیی دارند و عموما رابط اتصال آنها از طریق USB یا جک 3.5mm می باشد.
این هدست ها، به شکل تخصصی برای انجام بازیها با نام هدست های گیمینگ نیز تولید می شوند که معمولا بزرگتر و از نظر قیمتی نیز گران تر از سایر هدست ها هستند.
 
نحوه اتصال هدست و هدفون:
هر دو ابزار هدست و هدفون دو نوع با سیم و بی سیم در بازار موجود هستند. مزایای استفاده از ابزارهای بی سیم سهولت در استفاده از آنهاست و به شما این امکان را می دهد تا به راحتی از هدست یا هدفون بی سیم خود استفاده کنید و به دستگاههای مختلفی متصل شوید، البته باید این موضوع را هم در نظر داشته باشید که کیفیت هدست و هدفون با سیم بالاتر است و همچنین مشکلات تمام شدن باتری را نخواهید داشت.
و از آن طرف دستگاههای بی سیم آزادی تحرک فیزیکی و فاصله گرفتن از منبع پخش و دریافت صوت را دارند و از دست و پا گیری وجود سیم نیز خبری نیست.
در طی سالهای اخیر هدست و هدفون های بی سیم ابعاد کوچک محبوبیت بسیاری بین کاربران پیدا کردند، مانند ایرپاد ها که کاملا بی سیم هستند و داخل گوش قرار می گیرند. ایرپادها داخل کیسی قرار می گیرند که شارژر آن نیز محسوب می شوند.
برای انتخاب و خرید بهترین هدست و هدفون موجود در بازار، با قیمت های بسیار مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه هدست و هدفون در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.

برندهای مختلفی تولید کننده های مهم هدفون و هدست ها هستند که از آنها می توان به نمونه های زیر اشاره کرد.
JBL, Sony, Sennheiser, Philips, Plantronics, Beats, Jabra, Panasonic, Asus, Cooler Master, Steel series, Logitech …

سخن آخر
قبل از اقدام به خرید هدست یا هدفون باید نیاز خود را در نظر بگیرید و به نسبت بودجه ای که برای آن در نظر گرفتید میان هدست و هدفون انتخاب کنید. بنابراین اگر شما قصد دارید با آن فیلم تماشا کنید یا به موسیقی گوش دهید، هدفون ها برای شما گزینه ی مناسب تری هستند ولی اگر تمایل دارید که در کنار گوش دادن بتوانید ارتباطاتVoIP  (انتقال صوت از طریق آی پی) داشته باشید، بهترین گزینه برای شما خرید یک هدست است. در نظر داشته باشید که خرید یک هدفون به همراه یک میکروفن مستقل، می تواند هزینه زیادی برای شما ایجاد کند، که فقط در صورت نیاز به کیفیت بسیار بالای هر دستگاه توجیه پذیر میباشد.
 

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 30 دی 1399
  • َAghasi - Admin
  • 1436
مطالب مرتبط :
Abkoncore هدست بازی B719M Virtual 7.1 گیمینگ را معرفی کرد Genesis هدست مخصوص بازی Neon 600 RGB را معرفی کرد Lenovo هدست مستقل Mirage VR S3 را با ThinkReality معرفی کرد Sennheiser هدست بازی بی سیم GSP370 را با بیشترین عمر باتری معرفی کرد آغاز پروژه استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در کلاس‌های درس اپل یک هدست جدید (MR) که می تواند متفاوت از سایر محصولات باشد، ثبت کرده است با این هدفون لذت شنیدن با وضوح بالا را احساس کنید تحول در صنعت تراشه استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی را متحول می‌کند رونمایی سنهایزر از هدست مخصوص بازی GSP 600 در نمایشگاه CES 2018 سامسونگ به‌زودی هدست واقعیت مجازی جدیدی را معرفی خواهد کرد کوالکام اولین هدست واقعیت مجازی مبتنی بر تراشه اسنپدراگون 845 را با ویژگی‌هایی عالی معرفی کرد لنوو جزئیات فنی هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود را منتشر کرد لنوو هدست واقعیت مجازی جدیدش را معرفی کرد مایکروسافت از هدفون نویز کنسلینگ سرفیس رونمایی کرد یک هدست فوق حرفه ای با صدایی کوبنده: ASUS ROG Strix Fusion 500 CORSAIR هدست بازی بلوتوث HS70 را معرفی می کند شرکت Venom هدست استریو Sabre را معرفی کرد مشخصات و تاریخ عرضه هدست جدید Vive Cosmos VR توسط HTC اعلام شد

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025