نکات مهم هنگام خرید تبلت

تبلت دستگاهی است که از نظر اندازه و عملکرد حد فاصل بین لپ تاپ و گوشی های هوشمند است. تبلت ها برای ایمیل، مرور وب، ارائه تحویل پروژه، انجام جلسات و تماس های اینترنتی و نیازهای حین مسافرت بسیار مناسب هستند. بسیاری از افراد همچنین از تبلت ها به عنوان یک پلتفرم بازی قابل حمل استفاده می کنند. تبلت، در صورت عدم نیاز به عملکرد بالا می تواند در بسیاری از کارها جایگزین لپ تاپ شود.
 
معمولا هنگام خرید تبلت، سوالات بسیاری از ذهن ما می گذرد، از قبیل:

 
مزایای داشتن تبلت چیست؟
آیا می توان از تبلت مانند لپ تاپ استفاده کرد؟
اپل، سیستم عامل اندروید یا ویندوز؟
آیا تبلت به اندازه کافی قدرتمند است؟
چه تبلتی برای من مناسب است؟
از کدام سازنده، تبلت بخرم؟
 
در این مقاله سعی شده است که به سوالاتی که معمولا هنگام خرید یک تبلت از ذهن کاربر میگذرد، پاسخ داده شود.


 

مزایای داشتن تبلت چیست؟

آنها بسیار سبک و قابل حمل هستند

شما می توانید تقریبا در هر مکانی مشابه موبایل آن را شارژ کنید
قیمت تبلت از لپ تاپ مقرون به صرفه تر است
تبلت ها سریع تر آماده به کار می شوند
به راحتی همه جا به برنامه هایتان دسترسی دارید
تبلت ها برای ارائه سخنرانی و انجام جلسات در هر شرایطی که هستید مفید باشند
و بسیاری مزایای دیگر...
 
آیا می توان از تبلت مانند لپ تاپ استفاده کرد؟ 
آیا وجود تنوع زیاد لپ تاپ ها ممکن است از خودتان سوال کنید چرا باید برای خرید یک تبلت هزینه پرداخت کنم؟

تبلت های جدید از هر زمان دیگری هوشمندتر شده اند و اکثر کاربران رایانه به تمام توان و عملکرد یک PC یا Mac اختصاصی نیاز ندارند و یا از آن استفاده نمی کنند.
اگر شما فیلم های بسیاری تماشا می کنید، یا قبل از خواب تمایل به خواندن کتابهای الکترونیکی یا هر استفاده ی دیگر مثل مرور وب دارید و یا هنگام تعطیلات یا رفت و آمد خود نیاز به یک دستگاه قابل حمل دارید، پس بهتر است یک تبلت داشته باشید، به این دلیل که :
تبلت ها معمولا طول عمر باتری طولانی تری نسبت به لپ تاپ ها دارند.
آنها به قدری سبک هستند که می توانید به راحتی آن را همراه خود داشته باشید.
برنامه و بازی ها در چند ثانیه در دسترس شما قرار می گیرد.
 
اپل، سیستم عامل اندروید یا ویندوز؟
انتخاب سیستم عامل، علت اصلی انتخاب مدل تبلت هنگام خرید است. اگر یک همگام سازی بدون دردسر بین دستگا ها می خواهید، به دنبال یک تبلت با همان سیستم عامل تلفن هوشمند یا لپ تاپ خود باشید تا تمام داده ها، اسناد و برنامه های خود را در همه دستگاه ها بدون مشکلی و به راحتی به اشتراک بگذارید.
 
اپل
سیستم عامل آیفون و آیپد در دستگاههای اپل، iOS است. می توانید تمام دستگاههای اپل را همگام سازی کنید تا فیلم، موسیقی، تقویم ها و مخاطبین را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و یا از iTunes بارگیری کنید.


اندروید:
سیستم عامل اندروید بر روی دستگاههای تبلت گوگل، سامسونگ، ایسوس و غیره اجرا می شود. می توانید صفحه اصلی خود را با اعلان ها، ابزارهای آب و هوا، موسیقی و اخبار سفارشی کنید. از فروشگاه Google Play همه برنامه ها، فیلم ها و موسیقی های مورد علاقه  خود را دانلود کنید. و شما می توانید تمام این موارد را در همه دستگاههای اندرویدی خود به اشتراک بگذارید و از همه مهمتر نسبت به اپل، هزینه کمتری پرداخت نمائید و بخصوص در ایران محدودیت کمتری نسبت به iOS در استفاده از نرم افزارها داشته باشید.
 
ویندوز:
تبلت های ویندوزی برای انجام کار یا تحویل پروژه ها روی پلت فرم ویندوز عالی هستند. آنها با Microsoft Office و Windows 10 سازگارتر هستند، بنابراین شما می توانیدWord ،Excel ، PowerPoint به طور کل Office Suite را اجرا کنید. تبلت های ویندوزی برای افرادی که از تبلت به عنوان یک لپ تاپ کوچک استفاده می کنند، مناسب است. معمولا دانشجوها یا افرادی که برای ارائه پروژه های مختلف نیاز دارند که یک لپ تاپ همراهشان باشد، می توانند از تبلت ویندوزی استفاده کنند تا تمام برنامه های ویندوز را روی تبلت نصب کنند و به راحتی آن را حمل کنند و بدون نگرانی از اتمام سریع باتری، از آن استفاده کنند، و از کار کردن با صفحه ی لمسی ویندوز لذت ببرند.



آیا تبلت به اندازه کافی قدرتمند است؟
پردازنده تبلت مانند مغز آن عمل می کند. قدرت پردازنده تعیین می کند که برنامه ها چقدر سریع بارگیری و اجرا می شوند و همچنین تبلت با چه سرعت و عملکردی بتواند چند کار را انجام دهد. اگر شما گیمر هستید و قصد دارید همزمان با چندین برنامه باز کار کنید، و یا اگر از تبلت برای ویرایش یا طراحی عکس و فیلم استفاده می کنید، به دنبال یک تبلت با پردازنده قوی باشید. اما اگر شما از تبلت برای تماشای فیلم و یا شبکه های مجازی استفاده می کنید، لازم نیست بابت داشتن پردازنده قوی هزینه اضافی پرداخت کنید.
 
چه تبلتی برای من مناسب است؟
اینکه شما از تبلت خود برای انجام چه اموری استفاده خواهید کرد و یا چه برنامه هایی را قصد دارید که روی دستگاه بارگیری کنید، مهم ترین نکته هنگام انتخاب مدل تبلت است. بهترین تبلت برای شما ممکن است گرانترین آن نباشد. یکی از ویژگی هایی را انتخاب کنید که برای شما مهم ترین است و به بهترین وجه نیاز شما را برآورده می کند. به ویژگی های زیر توجه کنید.


اندازه صفحه نمایش: تبلت هایی که صفحه نمایش بزرگتری دارند، پردازنده ی قوی تری هم دارند اما عمر باتری آنها کمتر از تبلت های کوچکتر است.
کیفیت تصویر: برای تماشای فیلم ها و رسانه ها، به دنبال وضوح HD حداقل 720 پیکسل و نسبت ابعاد 16: 9 باشید.
حافظه: معمولا تبلت ها با حافظه های 8 تا 128 گیگابایت در بازار موجود هستند که با توجه به حجم داده هایی که دارید نسبت به انتخاب حافظه دستگاه اقدام کنید.
رابط: معمولا تبلت ها دارای جک هدفون و پورت USB هستند به جز آیپد. بنابراین نحوه انتقال اطلاعات از تبلت به رایانه را در نظر بگیرید.
عمر باتری: معمولا باتری با یک بار شارژ کامل تا 8 ساعت دوام دارد. البته این مقدار بستگی به مدل تبلت شما و استفاده از آن دارد.
دوربین:اگر تبلت دستگاه اصلی شماست از خرید هر تبلت که دوربین آن زیر 5 مگاپیکسل است خودداری کنید.
صفحه کلید: تبلت های بزرگتر، معمولا یک صفحه کلید جدا شونده برای انجام کارهای اداری دارند.
امکان نصب سیمکارت: اگر به برقراری تماس تلفنی یا دریافت پیامک و یا اتصال با اینترنت بواسطه سرویس DATA سیمکارت نیاز دارید، حتما از تبلت های سیمکارت خور استفاده کنید.
 
از کدام سازنده، تبلت بخرم؟
اگر شما قصد خرید یک تبلت اندرویدی را دارید، انتخاب برند یا شرکت سازنده اهمیت پیدا می کند. همانطور که در بالا اشاره شد، تبلت های اندرویدی توسط سازنده هایی مانند گوگل، ایسوس، سامسونگ، لنوو، ایسر و ... تولید شده اند. در حال حاضر Samsung Galaxy Tab S7 Plus و Samsung Galaxy Tab S6 از پرچمداران موجود در بازار هستند که البته قیمت بالایی دارند و برای کاربران حرفه ای مناسب هستند.

برای تبلت های با کیفیت خوب و قیمت مناسب تر می توانید از مدلهای Lenovo استفاده نمائید.

برای انتخاب و خرید بهترین تبلت موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه تبلت در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.










 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 25 بهمن 1399
  • َAghasi - Admin
  • 904

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025