بهترین حافظه رم کامپیوتر 2022

چه در زمانی که قصد داشته باشید تا یک رایانه شخصی جدید داشته باشید و چه در مواقعی که قصد ارتقاء یک سیستم موجود را دارید، در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین کیت رم می­تواند تاثیر بسزایی روی سرعت سیستم شما داشته باشد. فرقی نمی‌کند در حال مرور وب، بازی، ویرایش ویدیو، یا انجام کارهای سنگین ایستگاه کاری هستید، RAM می‌تواند بین کند و خسته کننده بودن و یا اجرای سریع کار تفاوت ایجاد کند. انتخاب حافظه رم برای بسیاری از سیستم­های خانگی و لپ­تاپ چندان سخت نیست، اما گاهی پیدا کردن یک رم مناسب می­تواند چالش برانگیز باشد. در این مقاله سعی شده است تا لیستی از برترین حافظه ­های رم موجود در بازار را معرفی کنیم.

 

حافظه رم G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000

همانطور که از نام این حافظه رم مشخص است، یکی از بهترین رم­ های کامپیوتر است که می­توانید تهیه کنید. حافظه رم سریع Trident Z5 با تکنولوژی DDR5 با استفاده از مدارهای مجتمع B-die سامسونگ می‌تواند در زمان‌های محدودی حتی فراتر از DDR5-6000 اعلام شده کار کند. این رم با عملکرد فوق ­العاده بالا بر روی جدیدترین پردازنده­ های نسل دوازدهم Intel Core و پلتفرم چیپست Intel Z690 توسعه یافته و بهینه شده است. Trident Z5 RGB با طراحی شیک و ساده آلومینیومی در رنگ‌های نقره‌ای متالیک یا مشکی مات، دارای کیت 32 گیگابایتی شامل 2 ماژول 16 گیگابایتی می­باشد.

Trident Z5 RGB دارای یک نوار نور ساده RGB قابل تنظیم است، شخصی سازی رنگ­ ها و جلوه­ های نورپردازی Trident Z5 RGB بسیار آسان است.

                                                                                     


مشخصات فنی حافظه رم
G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000

برند:  G.Skill

ظرفیت حافظه: (2x16GB) 32GB

تکنولوژی حافظه رم:  DDR5

سرعت حافظه: 6000MHz

 

حافظه رم Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5200MHz

حافظه رم Dominator Platinum یکی از بهترین حافظه­ های برند کورسیر است، این حافظه رم با سرعت بی‌سابقه DDR5 تضمین می‌کند که CPU رده بالا شما به سرعت داده‌ها را دریافت می‌کند و پردازش، رندر و بافر سریع‌تر از همیشه را امکان‌پذیر می‌کند. حافظه رم Dominator Platinum دارای دو ماژول 16 گیگابایتی است که مجموعا با 32 گیگابایت ظرفیت حافظه همراه فرکانس­ های 5600 و 5200 مگاهرتز در بازار موجود هستند. همچنین با استفاده از خنک­ کننده ثبت شده CORSAIR DHX می­تواند عملکرد بالا را حتی در زمان­ هایی که حجم بالایی از برنامه­ ها در حال اجرا هستند، تضمین کند. نوار RGB همراه با طراحی بسیار زیبا و عملکرد بالا، حافظه رمCorsair Dominator Platinum  را به یکی از برترین حافظه رم بازار و در عین حال گران قیمت تبدیل کرده است.

                                                                         

 


مشخصات فنی حافظه رم
Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5200MHz

برند:  Corsair

نوع رم: DIMM

ظرفیت حافظه: (2x16GB) 32GB

تکنولوژی حافظه رم:  DDR5

سرعت حافظه: 5200MHz, 5600MHz

 

حافظه رم Samsung DDR5-4800 (2x16GB)

ماژول‌های حافظه سامسونگ DDR5-4800 C40 برای کاربرانی که به دنبال عملکرد پایه هستند، مناسب است. حافظه DDR5-4800 سامسونگ از طراحی زیبایی برخوردار نیست اما فضای سر اورکلاک بدون محدودیت را به کاربر ارائه می­دهد. این حیاتی­ ترین ویژگی حافظه است. این حافظه رم دارای کیت دو ماژول است که هر کدام از آنها 16 گیگابایت ظرفیت دارند که مجموعا 32 گیگابایت ظرفیت حافظه رم را ارائه می­دهند.

                                                                               


مشخصات فنی حافظه رم
Samsung DDR5-4800 (2x16GB)

برند: سامسونگ

ظرفیت حافظه: (2x16GB) 32GB

تکنولوژی حافظه رم:  DDR5

سرعت حافظه: 4800MHz

 

حافظه رم Corsair Vengeance RGB PRO  DDR4

سازندگانی که به زیبایی شناسی اهمیت می­دهند، با انتخاب سختی بین قطعات با ظاهر و بهترین عملکرد روبرو هستند. Corsair مقداری از هر دو را در کیت Vengeance RGB DDR4-3200 خود به ارمغان می‌آورد و دو DIMM 16 گیگابایتی (مجموعا 32 گیگابایت) با فرکانس 3200 مگاهرتزی را با قیمت مقرون به صرفه روانه بازار کرده است. عملکرد عالی و قیمت متوسط همراه ظاهری زیبا و رنگ بندی پاستلی با نوار RGB، پروفایل های نورپردازی را با میلیون ها الگو و رنگ مختلف سفارشی کنید. با وجود پخش کننده حرارتی داخلی آلومینیومی حتی در زمان اورکلاک هم خنک کننده حافظه فوق العاد­ای را فراهم می­کند و شما می­توانید بدون نگرانی برنامه­ های سنگین را اجرا کنید. حافظه رم Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 در حال حاضر در دو رنگ سفید و مشکی در بازار ایران موجود است. 
 

 


مشخصات فنی حافظه رم
Corsair Vengeance RGB PRO  DDR4

برند:  Corsair

نوع رم: DIMM

ظرفیت حافظه: (2x16GB) 32GB

تکنولوژی حافظه رم:  DDR4

سرعت حافظه:  3200MHz

 

حافظه رم G.Skill Ripjaws V 64GB DDR4 4000MHz

حافظه رم سری Ripjaws V برای زیبایی شناسی، براق طراحی شده ­اند. Ripjaws V انتخاب ایده­ آلی برای ساخت یک سیستم جدید یا ارتقاء حافظه DRAM است. حافظه G.Skill Ripjaws V در طیف گسترده­ای از فرکانس­ ها در بازار موجود است و به شما این امکان را می­دهد تا از یک تجربه محاسباتی سریع­تر برای بازی، ویرایش فیلم و عکس و پردازش داده ­ها لذت ببرید. همچنین Ripjaws V با ارتفاع ماژول 42 میلی­متری مناسب برای اکثر هیت سینک های CPU بزرگ طراحی شده است. این حافظه رم با پیکربندی متنوعی از ظرفیت DRAM موجود است، از ظرفیت ماژول 4 گیگابایت تا ظرفیت ماژول فوق­ العاده 32 گیگابایت، تا مجموع 256 گیگابایت. در حال حاضر شما می­توانید این حافظه رم با ظرفیت 64 گیگابایتی (دو ماژول 32 گیگابایتی) از فروشگاه تک رایان به صورت آنلاین یا حضوری تهیه کنید.

                                                                               

 


مشخصات فنی حافظه رم
G.Skill Ripjaws V 64GB DDR4 4000MHz

برند: G.Skill

نوع رم: DIMM

ظرفیت حافظه: (2x32GB) 64GB

تکنولوژی حافظه رم:  DDR4

سرعت حافظه: 4000MHz

 

شما می­توانید برای خرید حافظه رم مناسب با نیاز و بودجه ­تان از فروشگاه تک رایان به صورت حضوری و یا آنلاین تهیه کنید. همچنین در صورت نیاز می­توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مجرب در مجموعه ی تک رایان بهره مند شوید.










 

منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 19 آذر 1401
  • Amirreza Tajik
  • 641

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025