راهنمای خرید بهترین خنک کننده پردازنده 2023

پردازنده یا CPU که نام مختصر central processing unit است، تمام وظایف تعیین شده توسط سیستم عامل و سایر قطعات دستگاه را انجام می­دهد. پردازنده­ ها توانایی انجام تعداد معینی از محاسبات را در هر چرخه دارند، بنابراین هرچه CPU قدرتمندتر باشد، محاسبات بیشتری را می­توان پردازش کرد. این عملکرد باعث تولید گرمای بالا می شود.

ممکن است برایتان سوال پیش آید که چگونه باید CPU خود را خنک نگه دارید؟ یک خنک کننده CPU به تراشه متصل است تا به حفظ دما در محدوده عملکرد ایمن کمک کند. در حال حاضر در بازار دو گزینه دارید، خنک کننده بادی و یا استفاده از هیت سینک و خنک کننده­ های آبی. خنک کننده­ های بادی مقرون به صرفه هستند و برای کارهای طولانی خنک کننده­ های بادی ارزش بهتری دارند. اگر شما از یک پردازنده با قدرت پایین یا میان رده استفاده می­کنید، بهتر است از خنک کننده­ های بادی استفاده کنید و برای خرید یک خنک کننده­ ی آبی هزینه اضافی پرداخت نکنید.

در خنک کننده­ های آبی به دلیل جرم اضافی آبی که در آنها جریان دارد، سرد شدن آنها نیز سخت­ تر می­شود. برای کارهای سنگین یا بازی ­های طولانی کولرهای آبی بهتر عمل می­کنند. به طور کلی، هر چه سی پی یو شما قدرتمندتر باشد، به خنک کننده ­ی قوی­تر و بهتری نیاز خواهید داشت. این بسته به میزان کارآمدی آنها، تعداد هسته­ ها، و فرکانس­ هایی که پردازنده شما اجرا می­کند، دارد. یکی دیگر از دلایل استفاده از خنک کننده آبی این است که اگر کیس باریک یا کوچکی دارید که فضایی برای یک خنک کننده بزرگتر یا حتی یک فن در نزدیکی پردازنده ندارد، بهتر است از خنک کننده­ های آبی استفاده کنید.

در این راهنما، صرف نظر از اینکه به کدام نوع خنک کننده نیاز دارید، بهترین گزینه­ ها در رده قیمت­ های متفاوت معرفی شده­ اند. اگر شما قصد خرید یک خنک کننده پردازنده را دارید ولی انتخاب بهترین گزینه برای شما چالش برانگیز است، به شما توصیه می­کنیم قبل از اقدام به خرید با کارشناسان مجرب در فروشگاه تک رایان تماس بگیرید و پس از مشاوره رایگان نسبت به خرید خنک کننده CPU مناسب با نیاز و بودجه تان از طریق لینک مرتبط، اقدام کنید. 
 


 

خنک کننده آبی MSI MEG CORELIQUID S360

خنک کننده آبی MEG CORELIQUID S360 توسط کمپانی MSI وارد بازار شده است. این خنک ­کننده که با یک خنک کننده آبی 360 میلیمتری یکپارچه طراحی شده است، به فن بی صدا MSI MEG SILENT GALE P12 مجهز است و با صفحه نمایش 2.4 اینچیIPS  به شما کمک می­کند تا مجموعه ­ای از اطلاعات سخت افزاری یا گرافیک­ های قابل تنظیم را مشاهده کنید. خنک کننده CORELIQUID S360 جریان بادی کافی را برای خنک کردن رادیاتور فراهم می­کند و در عین حال برای بی صداترین جریان بادی طراحی شده است.

 
 


مشخصات فنی خنک کننده آبی MSI MEG CORELIQUID S360

نوع: خنک کننده آبی
ابعاد فن: 95
x95x54 میلیمتر
ابعاد رادیاتور: 27×120×394 میلیمتر
فن: 3 عدد فن 120 میلی متر
جنس رادیاتور: آلومينيوم
 


 

خنک کننده CPU بادی Cooler Master Hyper 212 Black Edition

اگر می­خواهید یک خنک کننده مقرون به صرفه داشته باشید بدون اینکه کارایی زیادی را از دست بدهید، ما Cooler Master Hyper 212 Black Edition را برای خنک کننده بادی توصیه می­کنیم. در مقایسه با سایر خنک کننده ­ها، به خصوص محلول­ های آبی AIO، فوق العاده مقرون به صرفه است. این خنک کننده توانایی مدیریت کردن حتی پردازنده­ های قدرتمند اینتل و AMD را دارد. این خنک‌کننده دارای یک فن 120 میلی‌متری است. Hyper 212 Black Edition یک دمنده PWM نیز هست و از سر و صدای زیاد از کیس جلوگیری می­کند. طراحی این فن به گونه­ ای است که با بسیاری از طرح­های کیس مطابقت داشته باشد و دارای نورپرداری RGB است. از انواع سوکت­ ها از جمله LGA2066، LGA2011-v3، LGA2011، LGA1200، LGA115x، LGA1366، LGA 1700، AM5، AM4، AM3+، AM3، AM2+، AM2، FM2، و FM2+، F1M پشتیبانی می­شوند.
 
 

مشخصات فنی خنک کننده CPU بادی Cooler Master Hyper 212 Black Edition

نوع: خنک کننده بادی
ابعاد: 123x77x160 میلیمتر
فن: SF120R, 800-2000 RPM
وزن: 700 گرم
 
 

 

خنک کننده cpu آبی Cooler Master MasterLiquid ML240L ARGB V2

این خنک کننده با ارتقاء نسبت به نسل قبلی خود و با طراحی جدید پمپ وارد بازار شد. اجزای داخلی این خنک کننده با بهبود مقاومت در برابر سایش و پارگی نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء یافته است. عملکرد این خنک کننده بی صدا همراه با پروانه ­های داخلی با کاهش سطح نویز، عملکرد خنک کننده را افزایش می­دهد. همچنین دارای نورپردازی ARGB می­باشد. خنک کننده cpu آبی ML240L ARGB V2 دارای دو فن 120 میلیمتری است و با پردازنده­ های اینتل و AMD سازگار است.
 


مشخصات فنی خنک کننده cpu آبی Cooler Master MasterLiquid ML240L ARGB V2

نوع: خنک کننده آبی
ابعاد فن: 25×120×120 میلیمتر
ابعاد رادیاتور: 27×119.6×277 میلیمتر
فن: 2 عدد فن 120 میلی­متر
جنس رادیاتور: آلومينيوم
سرعت فن: 650 تا 1800 دور در دقیقه
 
 

 

خنک کننده CPU بادی Deepcool Assassin III

این خنک کننده بادی بزرگ با مجموعه ­ای از لوازم جانبی فراوان، از جمله پیچ پوشتی مغناطیسی دوربرد، سرنگ ترکیب حرارتی، کارت پخش، پد الکلی، کابل تقسیم کننده PWM و ... ارائه شده است. هفت لوله حرارتی بخش عمده­ای از قدرت خنک کنندگی Assassin III را تشکیل می­دهند که هر کدام از نیکل اندود تشکیل شده­اند. Assassin III خنک کننده دارای دو  فن 140 میلیمتری است، باله­ های پشتی به گونه­ ای طراحی شده ­اند که چگالی کافی از باله ­ها را برای اطمینان از جابجایی گرما فراهم می­کند، این خنک کننده از یک صفحه پیچشی ثابت در بالای پایه خنک کننده استفاده می­کند که سپس با پیچ­ های کششی به میله­ های متقاطع صفحه نصب در هنگام نصب وصل می­شود. Assassin III از سوکت 115x, 1366, 2011x, 2066; FM2(+), FM1, AM2(+), AM3(+), AM4  پشتیبانی می­کند.

 
 


مشخصات فنی خنک کننده CPU بادی Deepcool Assassin III

نوع: خنک کننده بادی
ابعاد فن: 171.5x140x133 میلیمتر
وزن: 1210 گرم
فن: 2 عدد 140x25 میلیمتری
 










 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 21 خرداد 1402
  • َAghasi - Admin
  • 442

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025