راهنمای خرید بهترین حافظه SSD اینترنال 2023

جابجایی به درایو حالت جامد (SSD) بهترین ارتقایی است که می­توانید برای رایانه شخصی خود انجام دهید. حافظه­ های اس اس دی زمان بوت شدن را سرعت می­دهند، اجرای برنامه­ ها و بازی­های شما را بهبود می­بخشند و به طور کلی باعث می­شوند تا رایانه شما نسبت به قبل سریع­تر عمل کند. اما حافظه­ های SSD یکسان نیستند. اکثر حافظه­ های SSD به شکل 2.5 اینچی هستند و از طریق پورت SATA به رایانه شخصی شما متصل می­شوند. اما حافظه SSD­های کوچک NVMe نیز در بازار موجود هستند که در یک اتصال M.2 به روی مادربرد قرار می­گیرند. همچنین حافظه SSD­هایی موجود هستند که روی یک آداپتور PCIe قرار می­گیرند و نحوه اتصال آنها مانند کارت گرافیک یا کارت صدا بروی مادربرد قرار می­گیرد. با توجه به انواع و تنوع مدل­های SSD، انتخاب یک SSD مانند گذشته ساده نیست.
هدف این مقاله همین است. ما حافظه SSD های متعددی را در اینجا انتخاب کرده ایم که بهترین­ های موجود در بازار هستند. اگر شما قصد خرید یک SSD اکسترنال را دارید، می­توانید صفحه بهترین هارد درایو و SSD اکسترنال ما را مطالعه کنید. همچنین اگر قصد خرید حافظه SSD اینترنال را دارید، می­توانید به صفحه مربوطه آن در فروشگاه تک رایان مراجعه کنید. 
 

هنگام انتخاب یک SSD به نکات زیر توجه کنید:

 
  • قبل از انتخاب حافظه SSD بررسی کنید که سیستم شما از چه نوع SSD پشتیبانی می­کند تا بتوانید یک رابط سازگار (M.2 PCIe, SATA, Add-in Card) با سیستم خود انتخاب کنید.
     
  • ظرفیت حافظه مناسب با نیازتان انتخاب کنید. حافظه­ های SSD در ظرفیت­های متعددی در بازار موجود هستند که بسته به حجم اطلاعات می­توانید از 256 گیگابایت تا 4 ترابایت را انتخاب کنید. البته ما به شما پیشنهاد می­کنیم برای اینکه به دلیل افزایش حجم داده ­ها به مرور زمان، مجبور به هزینه خرید مجدد یک حافظه­ ی دیگر نشوید، از ظرفیت­های بالای 500 گیگابایت استفاده کنید. 500 گیگابایت حداقل چیزی است که هر کسی باید در نظر بگیرد و همچنین درایوهای 4 ترابایتی برای کاربرانی که نیاز به جمع آوری اطلاعات بسیاری مانند فیلم­ها، بازی­ها، عکس­ها و یا سایر اسناد پرحجم دارند، ممکن است مناسب باشد. در غیر اینصورت پیشنهاد می­کنیم هزینه اضافی برای خرید یک حافظه با ظرفیت بیش از نیازتان نکنید.
  • SATA کندترین رابط است. SATA به سرعت M.2 PCIe یا کارت افزودنی PCIe نیست، اما اکثر رایانه‌های رومیزی و بسیاری از لپ‌تاپ‌ها از درایوهای SATA 2.5 اینچی پشتیبانی می‌کنند.


حافظه SSD Samsung 990 Pro

سامسونگ با به روزرسانی حافظه SSD 980 پرو توانست مجدد بازار را در دست بگیرد. سخت افزار جدید با ویژگی­های جدید مانند هیت سینک با RGB و ظرفیت 4 ترابایتی که در سال 2023 وارد بازار می­شود، عملکرد بسیار بالایی را به کاربر ارائه می­دهد. نرم افزار این درایو توسط سامسونگ به روزرسانی شده است. گرچه رقابت شدید است اما 990 Pro کیفیتی بالاتر از حد مجاز دارد. سرعت خواندن اطلاعات این درایو حداکثر 7.450 مگابایت بر ثانیه است و سرعت نوشتن اطلاعات این درایو حداکثر 6.900 مگابایت بر ثانیه است که سرعت فوق العاده بالایی برای انتقال داده است.
 


مشخصات فنی حافظه SSD Samsung 990 Pro

ظرفیت حافظه: 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت (2023)
فرم فاکتور: M.2 2280
رابط: PCIe 4.0 x4/ NVMe
سرعت خواندن/نوشتن: MBps 7.450 / MBps 6.900
 

 

حافظه SSD اینترنال WD Black SN850X

حافظه Black SN850 با استفاده از یک کنترلر بهبود یافته و فلاش جدیدتر از PCIe 4.0 بالاترین سطح بهره را می برد. درایو Black SN850 یکی از گزینه ­های مناسب با سرعت فوق العاده برای بازی بروی رایانه شخصی است. حداکثر سرعت خواندن اطلاعات این درایو حداکثر 7.300 مگابایت بر ثانیه است و سرعت نوشتن اطلاعات این درایو حداکثر 6.600 مگابایت بر ثانیه است.


مشخصات فنی حافظه SSD اینترنال WD Black SN850X

ظرفیت حافظه: 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت
فرم فاکتور: M.2 2280
رابط: PCIe Gen4 x4
سرعت خواندن/نوشتن: MBps 7300 / MBps 6600
 

حافظه SSD اینترنال Samsung 980 PRO

درایو 980 PRO با سرعت فوق ­العاده برای محاسبات سنگین، امور گرافیکی یا بازی­ های کامپیوتری عملکرد بالایی را ارائه می­دهد. با 980 PRO سرعت خواندن تا 7000 مگابایت بر ثانیه را دریافت خواهید کرد. همچنین با استفاده از رابط PCIe 4.0 سرعت فوق العاده را تجربه خواهید کرد.
 


مشخصات فنی حافظه SSD اینترنال Samsung 980 PRO

ظرفیت حافظه: 256 گیگابایت- 512 گیگابایت- 1ترابایت- 2ترابایت
فرم فاکتور: M.2 2280
رابط: PCIe Gen 4.0 x4 / NVMe 1.3c
سرعت خواندن/نوشتن: MBps 7000/ MBps 5100
 

 

حافظه SSD اینترنال ADATA XPG SPECTRIX S40G

درایو SPECTRIX S40G با نورپردازی RGB با افکت­ های نورپردازی قابل برنامه ریزی و سازگار با اکثر مادربردها یکی از گزینه­ های مناسب به خصوص برای گیمرها است. سرعت خواندن اطلاعات این درایو حداکثر 3500 مگابایت بر ثانیه است و سرعت نوشتن اطلاعات این درایو حداکثر 3000 مگابایت بر ثانیه می­باشد. XPG SPECTRIX S40G از استاندارد NVMe و با استفاده از رابط PCIe Gen3x4 عملکرد بالایی را به کاربر ارائه می­دهد.


مشخصات فنی حافظه SSD اینترنال ADATA XPG SPECTRIX S40G

ظرفیت حافظه:  256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت
فرم فاکتور: M.2 2280
رابط: PCIe Gen3x4
سرعت خواندن/نوشتن: MBps 3500 / MBps 3000
مقاوم در برابر لرزش و شوک











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 05 تیر 1402
  • َAghasi - Admin
  • 695

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025