نسل جدید باتری های قابل انعطاف با ضخامت نیم میلی متر

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، تغییر در هر چیزی ممکن خواهد بود. حالا دیگر اگر چیزی شبیه قبل باشد گویا از قافله علم عقب مانده و دچار کهنه گی شده است.

باتری یکی از وسایل مورد استفاده و پرکاربرد قدیمی است که هر کسی به نوعی با آن درگیر بود. اما با اوصاف گفته شده،حالا دیگر باید به نسل جدید باتری های از راه رسیده فکر کنیم. باتری هایی که حالا دیگر بر خلاف گذشته سخت و غیر قابل تغییر نیستند.

به تازگی کمپانی پاناسونیک با نامی پر قدمت در تولید باتری های خشک و جامد، نسل جدیدی از باتری های لیتیومی یونی را عرضه کرده که قابلیت انعطاف بالایی را دارا هستند.  این باتری ها با داشتن ضخامتی در حدود نیم میلی متر به راحتی خم شده، در نتیجه برای استفاده در سطوح غیر صاف کارایی بالایی خواهند داشت و می توانند در انواع پوشیدنی ها و دستگاه های متصل به بدن با حفظ ایمنی کامل کارایی داشته باشند.

باتری جدید با قابلیت شارژ توانسته استانداردهای ژاپنی لازم برای کارت های شناسایی را کسب کند تا در آیتده بتواند با گجت های زیادی هماهنگ شود. این  استاندارها بر مبنای خمیدگی تا R40 mm و زاویه پیچش 15 درجه مثبت یا منفی نسبت به 85.6 میلی متر در نظر گرفته شده است.


 


گفتنی است بالاترین ظرفیت اسمی این باتری های یون لیتیومی 60 میلی آمپر ساعت است که این عدد نشان از عدم کارایی این محصول در گوشی های هوشمند دارد و در حال حاضر جواب گوی تلفن های همراه نبوده و فقط در دستگاه های کارتی و گجت های هم شکل کارایی خواهد داشت. پاناسونیک پایان سال 2016 را برای عرضه محصول خود وعده داده است.

شایان ذکر است؛ دو مدل دیگر این باتری با طرفیت های پایین تر  40 و 17.5 میلی آمپر ساعت از ماه اینده وارد بازار خواهند شد.





 
منبع خبر : yjc.ir
  • 13 مهر 1395
  • َAghasi - Admin
  • 1937
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025