هنگامی که صحبت در مورد تکنولوژی درگاههای تحت وب باشد، پروتکل HTTPS نسبت به پروتکل HTTP از نظر امنیتی در جایگاهی بسیار بالاتر قرار میگیرد، اما به نظر میرسد که از این پروتکل به صورت گسترده مورد استفاده واقع نشده و اخیرا شاهد هستیم که HTTPS نسبت به قبل بیشتر مورد توجه گرفته است.
گوگل به تازگی بروز رسانی هایی را در مرورگر کروم خود اعمال کرده که باعث میشود دارندگان وبسایتهایی که از HTTPS استفاده نمیکنند، نسبت استفاده از این پروتکل امن، بیشتر تشویق شوند.
گوگل به تازگی بروز رسانی هایی را در مرورگر کروم خود اعمال کرده که باعث میشود دارندگان وبسایتهایی که از HTTPS استفاده نمیکنند، نسبت استفاده از این پروتکل امن، بیشتر تشویق شوند.
غول جستجوگرهای اینترنتی همچنین با دارندگان وب سایتها و تولیدکنندگان محتوا همکاری میکند تا عملیات تغییر پروتکل وب سایت آنها به HTTPS با روشی آسانتر قابل انجام باشد. گوگل در پستی در وبلاگ رسمی خود به این نکته اشاره کرده که در حال حاضر، بیش از نیمی از ترافیک تولید شده توسط کاربران مرورگر کروم، با HTTPS امن شده است.
از آنجا که گوگل به عنوان یکی از بزرگ ترین و پلتفرم های تبلیغاتی تحت وب، اقدام به استفاده از HTTPS کرده، میتوان انتظار داشت که سایر شرکتهای تبلیغاتی وب نیز به زودی نسبت به سازگار کردن محتوای آگهیهای خود با این پروتکل امن اقدام کنند.
میتوان گفت هم اکنون شرایط مختلفی توسط شرکتها ایجاد شده تا استفاده از پروتکل مورد بحث بیشتر و بیشتر شود و کمپانی گوگل نیز در این راه باقی میماند تا روزی فرا برسید که تمام ترافیک وب از پروتکل امن HTTPS استفاده کند.
میتوان گفت هم اکنون شرایط مختلفی توسط شرکتها ایجاد شده تا استفاده از پروتکل مورد بحث بیشتر و بیشتر شود و کمپانی گوگل نیز در این راه باقی میماند تا روزی فرا برسید که تمام ترافیک وب از پروتکل امن HTTPS استفاده کند.