زمانی که شما فایلی را از روی سیستم خود حذف می کنید، این فایل به صورت مستقیم پاک نمی شود و در Recycle Bin باقی می ماند. باقی ماندن فایل ها در Recycle Bin (سطل آشغال ویندوز) هم حجم سیستم شما را میگیرد و هم سرعت سیستم شما را به طور چشمگیری کاهش می دهد. به همین دلیل باید به صورت مرتب Recycle Bin را تخیله کنید. اگر این کار را فراموش می کنید می توانید از ترفند زیر استفاده کنید تا سطل آشغال ویندوز شما به صورت خودکار تخلیه شود.
ابتدا در منوی Start عبارت Task Scheduler را تایپ کنید و در لیست نتایج بر وارد Task Scheduler شوید. در پنجرهی Task Scheduler، در پنل سمت راست و در قسمت Actions بر روی Create Basic Task کلیک کنید.
ابتدا در منوی Start عبارت Task Scheduler را تایپ کنید و در لیست نتایج بر وارد Task Scheduler شوید. در پنجرهی Task Scheduler، در پنل سمت راست و در قسمت Actions بر روی Create Basic Task کلیک کنید.
حال در پنجره ی پیش روی، در قسمت Name یک نام دلخواه بنویسید و سپس بر روی Next کلیک کنید.
در این مرحله زمان دلخواه خود برای شروع کار را مشخص کنید.
در صفحهی بعد روز دلخواه خود برای انجام عملیات پاک سازی و همچنین تاریخ آغاز و ساعت اجرای آن را مشخص کنید.
در صفحهی بعد، گزینهی Start a Program را انتخاب کرده و روی Next کلیک کنید.
اکنون در قسمت Program/Script عبارت cmd.exe را وارد تایپ کنید. همچنین در قسمت Add Arguments کد زیر را وارد نمایید:
/c "echo Y|PowerShell.exe -NoProfile -Command Clear-RecycleBin"
سپس روی Next کلیک کنید.
اکنون تمامی تنظیمات را یکبار بازبینی نمایید و روی Finish کلیک کنید.
حال در پنجرهی اصلی محیط Task Scheduler، برنامهی زمانی خود را انتخاب کرده و روی Run کلیک کنید. اگر تمامی مراحل را درست انجام داده باشید، پنجرهی Command Prompt برای لحظه ای باز میشود و Recycle Bin خالی میگردد.