برای آسیب نرسیدن به کامپیوترتان ویستا را ترک کنید!

شرکت مایکروسافت پیش از این در سال 2012 نیز حمایت خود را از سیستم عامل ویندوز ویستا قطع کرده بود اما تاکنون به کاربران پک 2 این سیستم عامل سرویس دهی می کرد، از 11 آوریل سال جاری میلادی مایکروسافت پشتیبانی خود را از این سیستم عامل قطع کرد و به کاربران ویندوز ویستا اعلام کرد برای آسیب نرسیدن به کامپیوترهایشان آن را ترک کنند.

مایکروسافت گفته است ویندوز تاریخ گذشته ویستا ممکن است خطراتی امنیتی و ویروسی داشته باشد و اینترنت اکسپلورر 9 نیز در این ویندوز قطع است، همچنین این شرکت ارائه خدمات پشتیبانی فنی را نیز برای ویندوز ویستا قطع متوقف کرده است.

ویندوز ویستا در 30 ژانویه 2007 به بازار فناوری عرضه و به عنوان جایگزینی برای ویندوز XP معرفی شد، هرچند که این سیستم عامل به لحاظ بصری و گرافیکی تفاوت های بسیاری با نسخه قبلی خود داشت اما به دلیل ایراداتی که در کارایی و دسترسی ها داشت چندان مورد استفبال کاربران قرار نگرفت.

این عدم استقبال در حالی صورت گرفت که مایکروسافت برای نخستین بار در ویندوز ویستا تصمیم گرفت متناسب با نیاز کاربرانش نسخه های متفاوت از ویندوز را شامل شش نسخه کسب و کار، بیمه و ... را به بازار عرضه کند، با وجود امیدهای بسیاری که مایکروسافت از ارائه محصول جدیدش با قابلیت های متنوعی که طراحی کرده بود، داشت اما وجود منابع سخت افزاری بسیار و نیاز به رایانه های قدرتمند برای اجرای موجب شکست در همه گیر شدن استفاده از ویستا شد.

آخرین آمار نشان می دهد که در حال حاضر تنها با 0.72 درصد از کاربران در سراسر جهان از ویستا استفاده می کنند و رفع ایرادات این سیستم عامل در سال 2009 هم نتوانست به افزایش کاربران بیافزاید، از این رو تصور می شود شکست ویستا برای مایکروسافت چندان هم بی نتیجه نبوده است زیرا این شرکت با بهره گیری از تجربه تلخ ویستا موفق شد ویندوز 7 را به کاربران معرفی کند.
 










 

منبع خبر : yjc.ir
  • 23 فروردین 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1938
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025