کامپیوتکس 2017: غول اورکلاک GTX1080 Ti از Galax

چندی پیش کمپانی Galax اطلاعات و تصاویر یک کارت گرافیک حیرت انگیز از نظر مدار تغذیه را منتشر کرد که به منظور درنوردیدن رکوردهای اورکلاک طراحی شده بود. شرکت GALAX به عنوان یک تولید کننده مطمئن سخت افزار شناخته می شود و کارت گرافیک های آن همواره به دلیل استفاده از مدار فاز توانمند، قابلیت اورکلاک بالا و حتی رنگ آمیزی زیبا شناخته شده هستند. اینک و در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2017 شاهد نمایش این محصول و یک کارت گرافیک ساده تر در غرفه Galax بوده ایم.

کارت گرافیک GALAX GTX 1080 Ti HOF به عنوان جدید ترین محصول این شرکت، بر پایه کارت گرافیک تازه وارد GTX1080 Ti معرفی شده است. مدار چاپی و کولر این محصول همچنان از رنگ آمیزی سفید بهره می برد و GALAX از دیودهای LED های سفید رنگ در ساختار آن بهره گرفته است. اما مسئله ای که این کارت گرافیک را متمایز می کند، 3 رابط 8 پین تغذیه است! بله، GALAX GTX 1080 Ti HOF دارای 3 رابط 8 پین تغذیه بوده و مدار جریانی با آرایش 16+3 فاز را در خود حمل می کند!
 

بر روی پنل I/O یک کلید فیزیکی قرار گرفته است که احتمالا مربوط به بایوس است. این کارت گرافیک دارای پتانسیل بالای اورکلاک بوده و به طور حتم در این زمینه دیگر کارت گرافیک ها را به چالش خواهد کشید. این کارت گرافیک 2 اسلات و نیم از اسلات های PCI Express قرار گرفته بر روی مادربرد را اشغال کرده و از این رو دارای جثه ای بسیار بزرگ است. همانطور که گفته شد، این کارت گرافیک در دو نسخه با قابلیت اورکلاک بالا و متوسط ارائه شده است؛ یک مدل از فرکانس 1645 مگاهرتز الی 1759 مگاهرتز بهره می برد که به بلوک Water Block مجهز شده است. نسخه دیگر نیز دارای فرکانس 1569 مگاهرتز الی 1683 مگاهرتز است. نام تجاری LUMIN X که ظاهرا نشان از یک مدار LED ثبت شده است، و در نهایت یک نمایشگر LCD با هدف نمایش وضعیت کارت گرافیک از جمله دیگر ویژگی های این محصولات است. کارت گرافیک های GALAX همواره در اورکلاک، مدار تغذیه فاز و PCB دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.
 





 
منبع خبر : -
  • 17 خرداد 1396
  • َAghasi - Admin
  • 2585
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025