سیگنال‌های مغزی به کمک هکرها می‌آیند

هکرها راه جدیدی را برای سرقت اطلاعات کاربران یافته‌اند. طبق تحقیقاتی که محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام و دانشگاه کالیفرنیا انجام داده‌اند، هدست های الکتروانسفالوگرافی، ابزار هکرها برای سرقت اطلاعات هستند.

از این هدست‌ها معمولا گیمِرها به‌عنوان کنترلِر استفاده می‌کنند و ممکن است حتی زمانی که کاربر در حال بازی نباشد نیز اطلاعات شخصی اش در خطر باشد. بنابراین اگر شما  بازی را متوقف کرده باشید و برای لحظاتی حساب شخصی‌تان را در تلفن یا رایانه چک کنید ممکن است مادامی که هدست روی سرتان باشد پسوردتان در خطر سرقت باشد.
 


 

محققان برای اثبات موضوع، آزمایشی را روی 12 نفر انجام دادند. از این نفرات خواسته شد که با استفاده از کیبورد فیزیکی یک سری اعداد و حروف پسورد را به صورت رندمی و در حالی که هدست روی سرشان است تایپ کنند.

هدف اصلی از این کار این بود که بدافزار مورد نظر، با الگوی تایپ  و وارد کردن کاربر و همچنین امواج مغزی هماهنگ با این کار  آشنا شود. پس از اینکه کاربران حدود 200 کاراکتر  را وارد کردند، محققان الگوریتمی ایجاد کردند که قادر بود pin ها را حدس بزند. حدود 43 درصد pinها و 37 درصد کاراکترهای 6 رقمی درست حدس زده شد.

"نیتش ساکسنا" یکی از محققان این طرح می‌گوید  ابزارهایی مانند این هدست‌ها فرصت‌های متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما از طرفی می‌توانند تهدید امنیتی بزرگی برای کاربران به شمار روند. با پیشرفت فناوری و دستیابی به دستاوردهای بزرگتر گویا راه برای هکرها و سارقان اطلاعات شخصی بازتر می‌شود.




 

منبع خبر : yjc.ir
  • 13 تیر 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1800
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025