با این حال، مقایسهای که توسط کاربران توییتر انجام شده، نشان دهنده کاهش چشمگیر جزئیات شخصیت لارا در نسخه پلی استیشن 4 پرو بازی است. در ضمن، از آنجا که این جزئیات گرافیکی حتی در نسخه PC بازی نیز وجود ندارد، میتوان نتیجه گرفت که استودیوی سازنده، آنها را کاملاً مخصوص ایکس باکس وان ایکس طراحی کرده است. اکنون کنسول جدید دارای حافظه رم بیشتری است که به معنی امکان استفاده از بافتهایی با رزولوشن بالاتر میباشد، اما هنوز مشخص نیست که آیا دیگر ناشران شخص ثالث نیز راه اسکوئر انیکس (Square Enix) را دنبال کرده و به طراحی نسخه ویژهای از بازیهای خود برای کنسول جدید مایکروسافت خواهند پرداخت یا نه.
یکی دیگر از نکاتی که در این مقایسه حائز اهمیت است، حذف عمق میدان دید در نسخه ایکس باکس وان ایکس است. در حالی که احتمالاً این موضوع تنها ناشی از یک باگ بوده و تا قبل از عرضه رسمی کنسول برطرف خواهد شد اما با این وجود، عمق میدان دید در برخی صحنههای بازی در هر دو نسخه پلی استیشن 4 پرو و PC ظاهر محوتر و بدون جزئیاتی به آن داده است. البته میتوان گفت این کار تاحدودی عمدی بوده، زیرا افکت مذبور برای شبیهسازی فوکوس دوربین به منظور کمک به برجستهتر شدن شخصیتها یا اشیاء در یک صحنه میباشد.
اما نتیجه این مقایسه و سایر مقایسههای این چنینی چیست؟ در واقع باید گفت هنوز برای نتیجهگیری نهایی خیلی زود است. همانطور که انتظار میرود، ایکس باکس وان ایکس به دلیل توانایی بیشترش در اجرای بازیهای با رزولوشن بالاتر، نسبت به پلی استیشن 4 پرو تصویر واضح تری را به نمایش میگذارد، اما اگر بخواهید میزان تفاوت را دقیقتر بسنجید، نیاز به بزرگنمایی تصویر خواهید داشت. در حقیقت مهمترین تفاوت قابل ملاحظهای که میتوان اشاره کرد، به برخی جزئیات گرافیکی منحصر به فردی که به طور خاص برای دستگاه جدید مایکروسافت طراحی شده، مرتبط میباشد و همانطور که گفتیم هنوز مشخص نیست که سایر توسعه دهندگان نیز این میزان تلاش را در بهینه کردن عناوینشان برای ایکس باکس وان ایکس به کار خواهند بست یا نه.