اولین دیسک سخت ۱۴ ترابایتی جهان آماده ورود به بازار

وسترن دیجیتال اولین دیسک سخت ۱۴ ترابایتی جهان را پیش روی مشتاقان قرار داده است. Hs14 علاوه بر فضای ذخیره‌سازی گسترده، عملکرد و سرعت بالا را نیز برای کاربران به ارمغان آورده است.

مطمئنا شما هم به خاطر می‌آورید که تا همین چند سال گذشته، درایوهای دیسک سخت با فضای یک ترابایتی، در دسته تجهیزاتی با فضای ذخیره‌سازی انبوه قرار می‌گرفتند اما با گذشت زمان، شرایط تغییر کرده است. وسترن دیجیتال از جمله شرکت‌هایی است که در تغییر این شرایط نقش به سزایی داشته است و در همین راستا، حالا عرضه جدیدترین و البته بزرگ‌ترین درایو دیسک سخت خود یعنی HGST Ultrastar Hs14 را کلید زده است. همان‌طور که از نام این محصول پیداست، با دیسک سختی با فضای ۱۴ ترابایتی روبرو هستیم. این محصول نه‌تنها فضای بیشتر بلکه سرعت بالاتر و کارایی بهینه‌تر را در مقایسه با درایوهای ۱۲ ترابایتی که وسترن دیجیتال از سال گذشته روانه بازار کرده بود ارائه می‌دهد.

مشابه با آنچه در بسیاری از درایوهای با ظرفیت فوق‌العاده بالا شاهد هستیم، این تجهیز ذخیره‌سازی نیز با گاز هلیوم پر شده است. وسترن دیجیتال عنوان HelioSeal را برای این ترکیب که در قالب آن فضای داخلی درایو با گاز هلیوم پر می‌شود درنظر گرفته است. وسترن دیجیتال با تاکید روی کارایی بهینه این محصول اعلام کرده درایو جدید در حالت آماده به کار تنها ۵.۲ وات توان مصرف می‌کند و در حالتی که از آن استفاده می‌کنید نیز توان ۶.۲ واتی مصرف خواهد شد. البته از نقطه‌نظر فنی، این مقدار توان مصرفی، کمی بیشتر از مقدار انرژی مصرفی در درایوهای هلیومی ۸ ترابایتی HGST است اما در صورتی که توان مصرفی را به ازای هر ترابایت درنظر داشته باشید، متوجه خواهید شد که بهینه‌سازی ۶۰ درصدی منظور شده است.

امکان خرید Hs14 در قالب هر دو ترکیب SATA و SAS وجود دارد. در قالب ترکیب SATA پشتیبانی از سرعت استاندارد ۶ گیگابیت بر ثانیه‌ای ممکن خواهد بود و نسخه SAS این مقدار را به ۱۲ گیگابیت بر ثانیه خواهد رساند. علاوه بر این، ۵۱۲ مگابیت بافر دیتا و نرخ پایدار انتقال داده ۲۳۳ مگابیت برثانیه‌ای را نیز شاهد خواهیم بود.

Hs14 به‌گونه‌ای طراحی شده است تا امکان استفاده ۲۴ ساعته در هفت روز هفته برای مدت حداقل ۲.۵ میلیون ساعت فراهم شود. با این تفاسیر، با گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهای شرکتی و سروری روبرو خواهیم بود.

این محصول درحالی آماده ورود به بازار شده که سیگیت هم اعلام کرده برنامه‌هایی برای عرضه درایوهای هلیومی ۱۶ ترابایتی به بازار در سال ۲۰۱۸ میلادی دارد.




 
منبع خبر : -
  • 13 مهر 1396
  • َAghasi - Admin
  • 2029
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025