AMD تولید کارت گرافیک های مرجع Vega را متوقف کرد!

مشکلات کارت گرافیک های AMD Vega بر کسی پوشیده نیست؛ از کمبود تراشه ها گرفته تا موارد فنی خط تولید و ... همانطور که می دانید، رفتن راجا کادوری نیز ضربه ای نسبتا سنگین بر پیکره AMD بود و حال با خبر شده ایم که این شرکت در پی برطرف کردن موانع قرار گرفته بر سر راه کارت گرافیک های وگا، تولید مدل های رفرنس را متوقف کرده است!

AMD به طور رسمی اعلام کرده است که تولید دو کارت گرافیک Radeon RX Vega 64 و 56 را در بخش مرجع متوقف کرده و هدف از این عمل، تزریق سیلیکون های بیشتر به تولید کنندگان سخت افزار و شرکای تجاری آن است تا بدین ترتیب تولید کارت گرافیک های Custom ادامه یابد. این تصمیم به دلیل کمبود تراشه های Vega که عمدتا به دلیل نبود تراشه های HBM2 است صورت گرفته و به طور حتم باعث مشکلات مالی و کاهش سود عملیاتی AMD خواهد شد. این اقدام در راستای تامین کمبود تراشه های کمپانی های Asus, Gigabyte, Sapphire, PowerColor و XFX صورت گرفته و هنوز مشخص نیست که این شرکت مجددا تولید کارت گرافیک های مرجع را از سر خواهد گرفت یا خیر.

می دانیم که AMD در سال 2018 تولید کارت گرافیک های بهبود یافته بر اساس سیلیکون Vega 20 را آغاز کرده و آنها را جایگزین Vega 10 ها خواهد کرد. با این حال AMD در حال کار بر روی پردازنده های ZEN 2 است که احتمالا همزمان با تراشه های Vega 20 راهی بازار خواهند شد. از سوی دیگر کمبود تراشه های HBM2 همچنان به قوت خود باقی است و بازار کارت گرافیک های AMD را با مشکلات جدی مواجه کرده است.





منبع: sakhtafzarmag.com

منبع خبر : sakhtafzarmag.com
  • 19 آذر 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1241
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025