کوالکام اولین هدست واقعیت مجازی مبتنی بر تراشه اسنپدراگون 845 را با ویژگی‌هایی عالی معرفی کرد

کوالکام هدست واقعیت مجازی جدیدی را معرفی کرد که بنا به گفته این کمپانی می‌تواند به عنوان یک نسخه مرجع از این محصولات که از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 845 بهره‌ می‌برند مورد استفاده قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد علاوه بر انبوهی از گوشی‌های هوشمند، محدوده قابل توجهی از هدست‌های واقعیت مجازی نیز قرار است از تراشه اسنپدراگون 845 به عنوان هسته مرکزی خود بهره ببرند. کوالکام امروز هدست واقعیت مجازی تازه‌ای را معرفی کرد که بنا به گفته این کمپانی می‌تواند با بهره‌مندی از تراشه پرچمدار جدید این کمپانی، قابلیت‌های عالی را برای مصارف واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فراهم آورد.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کوالکام این هدست قادر است به صورت همزمان دو صفحه نمایش با وضوح 2400 در 2400 پیکسلی را پشتیبانی کند و تصاویر مختلف را در آن‌ها با نرخ 120 فریم بر ثانیه به نمایش درآورد. در مقام مقایسه هدست Vive Pro کمپانی HTC قادر است حداکثر دو صفحه نمایش 1400 در 1600 پیکسلی را مورد پشتیبانی قرار دهد. به این ترتیب به نظر می‌رسد این هدست جدید کوالکام از نظر عملکرد شرایط بسیار بهتری را دارد.

qualcomm-snapdragon-845-vr-reference-2.png - 109.55 kB

این هدست کوالکام همچنین دارای چهار دوربین مجزا است. دو دوربین که به سمت داخل هدست قرار گرفته‌اند وظیفه تعقیب چشمان کاربر و دنبال کردن جهت و میزان حرکت آن‌ها را برعهده دارند. دو دوربین دیگر نیز شش درجه آزادی را برای حرکت کاربران به اطراف فراهم می‌کنند. این هدست همچنین از یک فناوری جدید برای افزایش وضوح تصاویر رندر شده بهره می‌برد. به این صورت که با دنبال کردن محل فوکوس و تمرکز چشم، میزان وضوح تصویر در دیگر نقاط را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود که تصاویر در نقطه فوکوس با وضوح بهتری رندر شوند. به این ترتیب علاوه بر بهبود عملکرد، میزان مصرف انرژی نیز کاهش پیدا می‌کند. این فناوری از سوی کوالکام با عنوان Adreno Foveation معرفی شده است.

حضور هسته گرافیکی جدید Adreno 630 در تراشه اسنپدراگون 845 سبب شده است این تراشه در پردازش تصاویر تا 30 درصد عملکرد بهتری را داشته باشد.  به این ترتیب انتظار می رود به همین میزان شاهد بهبود عملکرد هدست های واقعیت مجازی باشیم. پس از معرفی این هدست از سوی کوالکام می‌توانیم منتظر محصولات مشابه دیگر کمپانی‌ها باشیم که از تراشه اسنپدراگون 845 به عنوان هسته مرکزی خود بهره می‌برند.





منبع: shahrsakhtafzar.com

منبع خبر : shahrsakhtafzar.com
  • 03 اسفند 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1765
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025