لنوو جزئیات فنی هدست واقعیت مجازی اختصاصی خود را منتشر کرد

گوگل در ماه می سال گذشته هنگام برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود اطلاعات و اخبار بیشتری را در مورد Daydream، پلتفرم واقعیت مجازی خود منتشر کرد. بر اساس اعلام این شرکت، گوگل در حال همکاری با کولکام تا هدست‌های واقعیت مجازی که از Daydream پشتیبانی میکنند به قدرتمندترین و جدیدترین چیپست های این تراشه ساز بزرگ مجهز شوند و از ویژگی های آنها نیز برخوردار شوند. در حالی که تصور میشد اچ تی سی اولین هدست واقعیت مجازی اختصاصی با قابلیت پشتیبانی از Daydream را در اواخر سال 2017 معرفی کند، این شرکت تایوانی برنامه‌ی خود را کنسل کرد. سپس نوبت به شرکت لنوو رسید و برنامه‌ی خود را برای تولید هدست واقعیت مجازی اختصاصی اعلام کرد در حالی که تا پیش از این هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی این هدست اعلام نکرده بود.

اکنون لنوو جزئیات نسبتا کاملی را در مورد هدست واقعیت مجازی خود که Mirage Solo نام دارد منتشر کرده است. این هدست به چیپست اسنپدراگون 835 و 4 گیگابایت رم مجهز است. علاوه بر این، هدست واقعیت مجازی لنوو از 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز برخوردار است که امکان ارتقای فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه تا 256 گیگابایت وجود دارد. همچنین این هدست با یک نمایشگر LCD 5.5 اینچی که از رزولوشن QHD و نرخ تازه سازی تصویر 75 هرتز برخوردار است، همراه شده و با وجود لنزهای Fresnel-Aspheric، زاویه‌ی دید این هدست به 110 درجه افزایش پیدا کرده است. در نهایت انرژی مورد نیاز این هدست با مشخصات فنی مذکور توسط یک باتری لیتیوم پلیمر 4000 میلی آمپر ساعتی که تا هفت ساعت شارژدهی دارد، تامین میشود.

در هدست Mirage Solo لنوو، از ردیاب های داخلی و بیرونی WorldSense استفاده شده که تشکیل شده است از سنسورها و دوربین‌های توسعه داده شده برای پروژه‌ی تانگو گوگل که آزادی عمل 6 درجه‌ای را به همراه دارد. علاوه بر این، Mirage Solo به کنترلر حرکت Daydream نیز مجهز است.

به گفته‌ی لنوو، راحتی فاکتور اصلی هنگام طراحی هدست Mirage Solo بوده و اولویت این شرکت در طراحی این هدست بوده است. این هدست قابلیت تنظیم شدن از نظر اندازه دارد و در صورت بزرگ یا کوچک بودن کاربران میتوانند اندازه‌ی خود را متناسب با سر خود تنظیم کنند. ضمن اینکه مکانیزیمی برای باز کردن سریع هدست در نظر گرفته شده تا کاربر در حداقل زمان ممکن هدست را بتواند از روی سر جدا کند. بندی که به سر متصل میشود در این هدست از جنسی نرم و با قابلیت تنفس ساخته شده است. لنوو وزن این هدست را نیز تا حد ممکن کم کرده تا احتمال بروز گردن درد را نیز کاهش دهد. این هدست با محتواهای واقعیت مجازی فعلی Daydream سازگاری دارد. هر بازی که تا امروز با هدستی که از Daydream پشتیبانی میکند اجرا کرده اید با Mirage Solo نیز قابل انجام است. در حالی که لنوو هیچ محتوایی را هنوز بر روی هدست خود به نمایش نگذاشته، قول انتشار اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزارهای سازگار با WorldSense را با نزدیک شدن به تاریخ عرضه‌ی هدست خود داده است. این شرکت هنوز آماده‌ی عرضه‌ی هدست خود به بازار نیست اما احتمالا در آینده‌ی نزدیک شاهد این اتفاق خواهیم بود. بر اساس اعلام لنوو، سه ماهه ی دوم سال 2018 این هدست وارد بازار خواهد شد. قیمت پیش بینی شده برای Mirage Solo کمتر از 400 دلار است.





منبع: sakhtafzarmag.com

منبع خبر : sakhtafzarmag.com
  • 27 اسفند 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1616
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025