بخشنامه بانک مرکزی مانعی برای معاملات ارزهای دیجیتال نیست/ قیمت ارزهای دیجیتال افزایش می‌یابد

این بخشنامه موافقت‌ها و مخالفت‌های زیادی را در پیش داشت و موافقان آن، این رویه را حرکت مثبتی برای مبارزه با معاملات غیرقانونی و پولشویی عنوان کردند. از سوی دیگر مخالفان آن را مانعی برای قدرت سهم یابی ایران از اقتصاد جهان دانسته و خواستار انعطاف بیشتر در این زمینه شدند.

اما میرسهیل نیکزاد کارشناس ارزهای دیجیتال این موضوع را چندان جدی نمی‌داند و معتقد است که بخشنامه اخیر بانک مرکزی  تنها زیرمجموعه‌های بانک مرکزی و در نهایت شبکه‌های بانکی را هدف قرار داده و ممنوعیت قانونی برای مردم اعمال نکرده است.

وی افزود: این بخشنامه روی خرید و فروش ارز‌های دیجیتال توسط مردم تاثیری نخواهد گذاشت و شاید نرمال‌ترین واکنشی بود که بانک مرکزی می‌توانست در قبال ارزهای رمزنگاری شده نشان دهد.

به گفته نیکزاد در حال حاضر ارزهای دیجیتال مورد استقبال مردم در سراسر جهان قرار دارند و روز به روز بر تعداد کسانی که این نوع ارزها را می‌شناسند بیشتر می‌شود.
 

این کارشناس درباره روند صعودی بازار ارزهای مجازی طی دو هفته اخیر گفت: کسی نمی‌تواند بازار آینده را به طور دقیق پیش بینی کند و هرکس تنها حدسیات خود را ارایه می‌دهد؛ اما به نظر من ارز‌های دیجیتال در ماه‌های آینده روند صعودی خواهند داشت.

 وی افزود: طی چند هفته اخیر قیمت ارزهای دیجیتال در ایران به علت افزایش نرخ دلار بیش از سایر کشور‌ها بوده است؛ البته ارزهایی مثل بیت کوین در بازار جهانی نیز رشد قابل توجهی داشته اما این رشد در بازار ایران بیشتر قابل لمس بوده است.

نیکزاد درباره علت افزایش نرخ ارزهای دیجیتال اظهار کرد: یکی از دلایل صعود قیمت‌ها قانونمند شدن معاملات در برخی کشورها است و اگرچه بسیاری از این قانون گذاری‌ها بسیار سختگیرانه است؛ اما کسانی که قصد معامله با این نوع ارزها را دارند چارچوب و خط قرمزها را می‌دانند و برحسب آن اقدام به خرید و فروش می‌کنند.

این کارشناس ادامه داد: علت دیگری که باعث بالا رفتن  قیمت ارزهای دیجیتال شده، افزایش آگاهی مردم سراسر جهان از ماهیت این نوع ارزها است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در خوشبینانه‌ترین تخمینی که می‌تواند درباره تعداد کاربران بیت کوین اعلام کرد 40 میلیون نفر است، گفت: چون تعداد بیت کوین‌های استخراج شده محدود است و نمی‌توان بیش از یک مقدار مشخص بیت کوین استخراج کرد، به همین دلیل با افزایش تعداد کاربران قیمت آن نیز بالا می‌رود.





منبع: eghtesadonline.com

منبع خبر : eghtesadonline.com
  • 04 اردیبهشت 1397
  • َAghasi - Admin
  • 1593
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025