مک بوک‌ پرو 13 و 15 اینچی اپل با پردازنده‌ نسل هشتمی اینتل و کیبورد بی‌صداتر به‌ روز شد

اپل مک‌بوک پروهای پیشرفته‌ی خود را امروز با پردازنده‌های جدیدتر، نسخه‌های مختلف بیشتر، نمایشگرهای TrueTone و کیبورد بی‌صداتر معرفی کرد، این بروز رسانی به‌ طور کامل تمام نگرانی‌های مربوط به سری مک بوک پروها را در ماه‌های اخیر برطرف نمی‌کند؛ با این حال دست کم می‌توانیم خوشحال باشیم که این بار دیگر شاهد به‌ کارگیری پردازنده‌های قدیمی در آخرین نسل مک‌بوک پرو نیستیم. طبق اعلام اپل، مدل ۱۵ اینچی از ۷۰ درصد افزایش کارایی بهره می‌گیرد و سرعت مدل ۱۳ اینچی نیز دو برابر شده است.

خاطر نشان می‌کنیم که اپل تنها گران‌ قیمت‌ترین مدل‌های مک‌بوک، شامل مک‌بوک پروهای ۱۳ و ۱۵ اینچی مجهز به تاچ بار را به‌ روز کرده و مدل پایه‌ی ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو ارتقاء نیافته است و کماکان با پردازنده‌های نسل هفتمی اینتل و نسل دوم از مکانیزم کیبورد Butterfly عرضه می‌شود. کوپرتینونشین‌ها نسل جدید مک‌بوک یا جانشین مک‌بوک ایر را نیز که گفته می‌شود با نمایشگر رتینا از راه خواهد رسید، معرفی نکرده‌اند و به‌ نظر می‌رسد که برای دیدن آن‌ها باید تا رویداد پاییزه‌ی اپل منتظر بمانیم.

مک بوک پرو اپل / Apple MacBook

بروز رسانی برای مدل‌های پرو فراتر از ارتقاء به آخرین نسل پردازنده را شامل می‌شود؛ اما کوپرتینونشین‌ها تغییر بنیادینی را در طراحی و ظاهر این محصولات به‌وجود نیاورده‌اند. بیشترین تغییر در مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی قابل مشاهده است. این مدل اکنون از پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای نسل هشتم Core i7 و Core i9 اینتل و حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 و چهار ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی بهره می‌گیرد.

پردازنده‌های بالارده‌ی به‌ کار رفته در مدل ۲۰۱۸ مک‌بوک پروی ۱۵ اینچی می‌توانند در فرکانس پایه‌ی ۲.۹ گیگاهرتز و در حالت توربو بوست تا ۴.۸ گیگاهرتز فعالیت کنند و از واحد پردازش گرافیکی رادئون پرو با چهار گیگابایت حافظه‌ی ویدئویی بهره می‌گیرند. مدل ۱۵ اینچی با برخورداری از پیشرفته‌ترین مشخصات با قیمت فوق‌العاده بالای ۶۶۹۹ دلار عرضه می‌شود؛ اما مدل پایه همان برچسب قیمت پیشین ۲۳۹۹ دلاری را حفظ می‌کند.

 

مشخصات فنی مدل پایه‌ی مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی
مدل ۱۵ اینچی ۲۰۱۸ ۱۵ اینچی ۲۰۱۷ ۱۵ اینچی ۲۰۱۶
CPU اینتل Core i7-8750H
فرکانس پایه‌ی ۲.۲ گیگاهرتز
۶ هسته، ۱۲ ترد، ۴۵ وات، ۹ مگابایت کش
اینتل Core i7-7700HQ
فرکانس پایه‌ی ۲.۸ گیگاهرتز
۴ هسته، ۸ ترد، ۴۵ وات، ۶ مگابایت کش
اینتل Core i7-6700HQ
فرکانس پایه‌ی ۲.۶ گیگاهرتز
۴ هسته، ۸ ترد، ۴۵ وات، ۶ مگابایت کش
GPU اینتل UHD Graphics 630 و AMD Radeon Pro 555X با ۴ گیگابایت حافظه اینتل HD Graphics 630 و AMD Radeon Pro 555 با ۲ گیگابایت حافظه اینتل HD Graphics 630 و AMD Radeon Pro 450 با ۲ گیگابایت حافظه
نمایشگر ۱۵ اینچی، IPS LCD
۱۸۰۰ × ۲۸۸۰ پیکسل، فضای رنگی DCI-P3
True Tone
۱۵ اینچی، IPS LCD
۱۸۰۰ × ۲۸۸۰ پیکسل، فضای رنگی DCI-P3
حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایت DDR4-2400 ۱۶ گیگابایت LPDDR3-2133
حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت PCIe SSD
تاچ‌بار بله
ورودی و خروجی ۴ پورت تاندربولت ۳ با پشتیبانی از DP1.2 و USB 3.1 Gen 2
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
ظرفیت باتری ۸۳.۶ وات‌ساعت ۷۶ وات‌ساعت
عمر باتری ۱۰ ساعت
ابعاد و وزن ۱۵.۵ میلی‌متر × ۲۴۰.۷ میلی‌متر × ۳۴۹.۳ میلی‌متر
۱.۸۳ کیلوگرم
قیمت ۲۳۹۹ دلار ۲۳۹۹ دلار ۲۳۹۹ دلار

مدل ۱۳ اینچی مک‌بوک از تراشه‌های چهار هسته‌ای و نسل هشتمی Core i5 یا Core i7 اینتل بهره می‌برد، این پردازنده‌ها به‌ ترتیب فرکانس پایه و توربوی ۲.۷ و ۴.۵ گیگاهرتز برخوردار در اختیار کاربر قرار می‌دهند. پردازنده‌های به‌ کار رفته در نسخه‌ی ارتقا‌ء یافته‌ی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی از گرافیک مجتمع غیرمعمول Intel Iris Plus 655 به‌ همراه ۱۲۸ گیگابایت eDRAM استفاده می‌کنند. خاطرنشان می‌کنیم که امکان انتخاب مدل ۲۰۱۸ مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی حداکثر تا دو ترابایت وجود دارد و قیمت آن نیز همانند مدل سال ۲۰۱۷ از ۱۷۹۹ دلار شروع می‌شود.
 

Apple MacBook Pro 2018


در هر دو مدل ظرفیت باتری به‌ منظور جبران انرژی مورد نیاز اضافی پردازنده‌های جدید و رم افزایش یافته است. به‌نظر می‌رسد باتری‌های بزرگ‌تر و تراشه‌های تشنه‌تر به مصرف برق در نهایت تاثیر یکدیگر را خنثی می‌کنند و در نتیجه نباید انتظار افزایش عمر باتری را از هیچ کدام از این دو مدل داشته باشیم. بنا به گفته‌ی خود اپل، برآورد عمر باتری این دستگاه‌ها بدون تغییر باقی می‌ماند. پیکربندی درگاه‌ها نیز تغییر نکرده است و اکنون درست‌مانند گذشته شاهد ۴ درگاه تاندربولت ۳ و یک جک هدفون هستیم.

 

مشخصات فنی مدل پایه‌ی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی با تاچ‌بار
مدل ۱۳ اینچی ۲۰۱۸ ۱۳ اینچی ۲۰۱۷ ۱۳ اینچی ۲۰۱۶
CPU اینتل Core i5 - 8259U
فرکانس پایه‌ی ۲.۳ گیگاهرتز
۴ هسته، ۸ ترد، ۲۸ وات، ۶ مگابایت کش
اینتل Core i5 - 7267U
فرکانس پایه‌ی ۳.۱ گیگاهرتز
۲ هسته، ۴ ترد، ۲۸ وات، ۴ مگابایت کش
اینتل Core i5-6267U
فرکانس پایه‌ی ۲.۹ گیگاهرتز
۲ هسته، ۴ ترد، ۲۸ وات، ۴ مگابایت کش
GPU اینتل Iris Plus 655 با ۱۲۸ مگابایت eDRAM اینتل Iris Plus 650 با ۶۴ مگابایت eDRAM اینتل Iris Plus 550 با ۶۴ مگابایت eDRAM
نمایشگر ۱۳ اینچی، IPS LCD
۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل، فضای رنگی DCI-P3
True Tone
۱۳ اینچی، IPS LCD
۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل، فضای رنگی DCI-P3
حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت LPDDR3-2133
حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت PCIe SSD
تاچ‌بار بله
ورودی و خروجی ۴ پورت تاندربولت ۳ با پشتیبانی از DP1.2 و USB 3.1 Gen 2
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
ظرفیت باتری ۵۸ وات‌ساعت ۴۹ وات‌ساعت
عمر باتری ۱۰ ساعت
ابعاد و وزن ۱۴.۹ میلی‌متر × ۲۱۲.۴ میلی‌متر × ۳۰۴.۲۱ میلی‌متر
۱.۳۷ کیلوگرم
قیمت ۱۷۹۹ دلار ۱۷۹۹ دلار ۱۷۹۹ دلار


علاوه بر مشخصات یادشده، این لپ‌تاپ‌ها مجهز به برخی ویژگی‌های اختصاصی اپل هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. مک‌بوک پروهای جدید اپل از نمایشگرهای TrueTone بهره می‌گیرند که به نمایشگر امکان می‌دهد دمای رنگ خود را براساس دمای رنگ اتاق تغییر دهد. اکنون تاچ بارها نیز از قابلیت TrueTone پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی قطعا قابلیت خوشایندی محسوب می‌شود؛ اما برخی از کاربران احتمالا از افزایش وضوح تصویر خشنودتر می‌شدند. اپل همچنین کماکان مثل قبل از به‌کارگیری نمایشگر لمسی در لپ‌تاپ‌ها متنفر است.

 

Apple MacBook Pro 2018


نسل جدید مک‌بوک پروها نخستین لپ‌تاپ‌های اپل به‌ حساب می‌آیند که از ویژگی «Hey Siri» پشتیبانی می‌کنند؛ قابلیتی که به کاربران امکان می‌دهد تا دستیار دیجیتال کوپرتینونشین‌ها را به‌ جای فشردن کلید مخصوص با صدای خود فرا بخوانند، این قابلیت به‌ همراه بسیار از ویژگی‌های امنیتی و مربوط به تاچ بار در مک‌بوک پروها، قدرت خود را از تراشه‌ی اختصاصی اپل به نام T2 تأمین می‌کند. اپل همچنین محافظ چرمی رسمی سری مک‌بوک پروها را در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای و آبی تیره عرضه می‌کند.

 

مک بوک پرو


پس از مشکلات مختلف مربوط به کیبورد مک‌بوک پروها و نارضایتی کاربران از آن‌ها، طراحی کیبوردها اکنون در نسل جدید مک‌بوک پروها دستخوش تغییر شده است؛ اما نه آن تغییری که بسیاری در انتظارش بودند. اپل کیبوردهای جدید خود را نسل سوم کیبورد پروانه‌ای می‌نامد؛ اما تغییر اصلی بین آن‌ها با نسل پیشین در بی‌صداتر بودن کیبوردهای تازه‌ی اپل است. براساس بررسی‌های اولیه، کیبورد نسل جدید مک‌بوک پرو در مقایسه با نسل فعلی بسیار آرام‌تر است؛ با این حال عمق کلیدها بدون تغییر باقی مانده است.







منبع: zoomit.ir

منبع خبر : zoomit.ir
  • 23 تیر 1397
  • َAghasi - Admin
  • 1527
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025