اولین بازی مبتنی بر بلاک‌چین برای کنسول‌های بازی معرفی شد

بازی Plague Hunters که به زودی برای دستگاه play Station 4 منتشر می‌شود، اخیرا توانسته تمام فرایند‌های بازبینی کمپانی سونی (Sony) را پشت سر گذاشته و به اولین بازی بلاک‌چینی پلی‌استیشین تبدیل شود. می‌توان گفت که این بازی نقطه عطفی در بازی‌های مجهز به فناوری بلاک چین محسوب می‌شود. بازی Plague Hunters گرچه یک پروژه‌ با بودجه‌ی هنگفت نیست، اما قرار است که اولین بازی بلاک‌چینی باشد که بر روی کنسول‌های گیمینگ منتشر می‌شود.
 

بلاک‌چین در این بازی چگونه عمل می‌کند؟

شرکت Arcade Distillery سازنده‌ی بازی Plague Hunters، از بلاک‌چین اتریوم استفاده خواهد کرد و یک توکن رمزارزی غیرقابل انتقال را صادر می‌کند. از این توکن می‌توان برای مبادله‌ی آیتم‌ها و اشیاء درون بازی، از جمله سلاح‌ها و واحد‌ها استفاده کرد. با تشکر از فناوری بلاک‌چین، فروشگاه ارائه دهنده‌ی این اشیاء درون بازی کاملا شفاف عمل خواهد کرد و تمام تراکنش‌ها آن که به صورت نقطه به نقطه (Peer To Peer) انجام می‌شوند را می‌توان تایید کرد. این بدان معناست که اقتصاد بازی به افراد شرکت کننده در آن تعلق دارد و نه شرکت Arcade Distillery.

بازی Plague Hunters یک بازی نوبتی با المان‌های نقش آفرینی (turn-based RPG ) است که بر روی تجربه‌ی تک نفره تمرکز دارد، اما برخی عناصر و ویژگی‌های مبارزه‌ی (PVP) آنلاین نیز با خود به یدک می‌کشد. این بازی که به نوعی نسخه‌ی جدید‌تر Plague Road می‌باشد، برای انتشار در سه‌ ماهه‌ی اول 2019 برنامه‌ریزی شده است. شرکت Arcade Distillery اعلام کرده است که بازی Plague Hunters پس از مدتی برای رایانه‌های شخصی و کنسول Nintendo Switch منتشر خواهد کرد. این کمپانی در ادامه اظهار داشت که به فکر تولید نسخه‌ی Xbox One و همچنین نسخه‌ی مخصوص تلفن‌های همراه نیز می‌باشد.

به نظر می‌رسد که صنعت بازی‌های رایانه‌ای به مزایای استفاده و ادغام تکنولوژی بلاک‌چین در بازی‌ها پی برده است و قصد ورود به آن را دارد. یک‌شنبه‌ی گذشته، استدیوی بازیسازی Mythical Games اعلام کرد که برای ساخت یک بازی مبتنی بر بلاک‌چین EOS، بیش از 16 میلیون دلار سرمایه‌ جمع‌آوری کرده است.





منبع: coinit.ir

منبع خبر : coinit.ir
  • 01 آذر 1397
  • َAghasi - Admin
  • 1064
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025