کمپانی Ledger از یک کیف‌پول سخت‌افزاری جدید رونمایی کرد

براساس گزارشاتی که اخیره منتشر شده است، کمپانی تولید کننده‌ی کیف‌پول‌های سخت‌افزاری لدجر امروز از یک نسخه‌ی جدید از کیف‌ پول‌های خود رونمایی کرده است که به تکنولوژی اتصال بلوتوث (Bluetooth) مجهز است. این کیف پول جدید که Ledger Nano X نامگذاری شده، امروز در نمایشگاه CES 2019 لاس‌وگاس، از آن رونمایی شده است.


در عین حال کمپانی Ledger از یک نرم‌افزار تلفن همراه نیز رونمایی کرد که قرار است در روز 16ام ژانویه فعالیت‌های خود را آغاز نماید. این نرم‌افزار به کاربرانش اجازه می‌دهد تراکنش‌های خود را مدیریت کرده و از طریق یک دستگاه تلفن همراه مقدار دارایی‌های خود را مورد بررسی و نظارت قرار دهند.

 


گفته می‌شود کیف‌ پول‌های Ledger Nano X توانایی ذخیره‌سازی بیش از 100 نوع دارایی رمزارزی مختلف را دارد. در اواخر ماه نوامبر پشتیبانی از رمزارز مونرو (Monero با نماد XMR) به کیف‌ پول‌های رمزارزی Ledger Nano S افزوده شد.

در ماه اکتبر نیز کمپانی بزرگ سونی (Sony) به صورت رسمی اعلام کرد که یک کیف‌ پول رمزارزی سخت‌افزاری ساخته است که از تکنولوژی آی‌سی‌های هوشمند (IC smart technology) بهره می‌برد. با اینکه تاریخ عرضه‌ی عمومی این محصول هنوز مشخص نشده است، کمپانی سونی اعلام نموده که این دستگاه قادر به مدیریت کلید‌های خصوصی برای ذخیره‌سازی اطلاعات شخصی بر روی بلاک‌چین و همچنین مدریت دارایی‌های رمزارزی تحت مالکیت کاربران خواهند بود.

در تابستان سال جاری نیز کمپانی Ledger گزارش داد که توانسته در سال 2017 بیش از 1 میلیون عدد کیف‌ پول سخت‌افزاری بفروش برساند؛ این گزارش باعث جذب کمپانی‌های بزرگ مرتبط با تکنولوژی مانند سامسونگ، بخش سرمایه‌گذاری شرکت گوگل با نام GV و همچنین شرکت زیمنس (Siemens) شد. علاوه بر این، کمپانی Ledger در ماه اکتبر توانست یک دفتر کاری جدید در هنگ‌کنگ راه‌اندازی کند.

در ماه دسامبر، اعضای یک تیم تحقیقاتی اعلام کردند که توانسته‌اند یک آسیب‌پذیری در کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری Ledger کشف کنند. این تیم ادعا می‌کند که این آسیب‌پذیری به آن‌ها اجازه داده تا بتوانند هر سیستم‌ عامل (Firmware) دیگری که مدنظر داشته‌اند را بر روی این کیف‌ پول‌ها نصب کنند. کمپانی Ledger نیز پس از مدت کوتاهی در پاسخ به این اظهارات یک بیانیه‌ منتشر کرد و اعلام نمود که آسیب‌پذیری یاد شده به هیچ عنوان بحرانی و جدی نمی‌باشد و روش‌های هک ادعا شده توسط این تیم تحقیقاتی، در واقع غیر عملی بوده است.








 

منبع خبر : Cointelegraph
  • 17 دی 1397
  • َAghasi - Admin
  • 1452
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025