چگونه یک سوئیچ شبکه انتخاب کنیم

خواه یک شرکت کوچک تجاری داشته باشید یا یک سازمان بزرگ، شبکه شما باید بتواند چندین کاربر را به طور شبانه روزی به شکل مطمئن و ایمن به یکدیگر متصل کند. ISP شما هر چقدر سریع شما را متصل کند در نهایت برای گسترش سرعت به تجهیزات مناسبی احتیاج خواهد داشت. خرید و انتخاب مناسب یک سوئیچ شبکه یکی از دغدغه های مدیران شرکت ها بوده، اگر کمبود پورت ها برای شما آزاردهنده است، بهتر است برای گسترش شبکه یک سوئیچ شبکه انتخاب کنید. هنگام خرید یک سوئیچ شبکه لازم است نکات زیر در نظر گرفته شود.

 

نکات اصلی هنگام خرید سوئیچ شبکه:
 
تعداد کاربر
مهمترین فاکتوری که باید هنگام خرید سوئیچ شبکه در نظر بگیرید، تعداد کاربران است. به یاد داشته باشید که یک کاربر فقط یک شخص نیست، کاربران شامل سایر دستگاههای متصل نیز می شوند، مانند چاپگرها، تلفن های VOIP، دوربین های مداربسته و ... به طور کلی تعداد بیشتری از کاربران نیاز به پورت خواهید داشت. معمولا تعداد پورت های سوئیچ شبکه ممکن است 5، 8، 16، 24، 48 و یا بیشتر باشد. قیمت سوئیچ شبکه براساس تعداد پورت ها و یا نوع آن (غیر مدیریتی، مدیریت شونده و یا هوشمند) تغییر می کند. هر چه تعداد پورت یک سوئیچ شبکه بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.
 
انتقال برق توسط سوئیچ
در بسیاری از موارد، کاربرهاAP ها را در مکان هایی قرار می دهند که دسترسی به پریزهای برق ندارند. البته بسیاری از این AP ها مانند تلفن های VOIP، فایروال و سایر دستگاهها می توانند برق خود را از طریقPower over Ethernet  یا همان PoE دریافت کنند. این بدان معنی است که آنها فقط با استفاده از یک سیم اترنت می توانند متصل شوند و برق دریافت کنند. بنابراین با توجه به موقعیت دستگاهها، می توانید به دنبال یک سوئیچ شبکه با پورت های اترنت باشید که ازPoE  پشتیبانی کند.
 
سرعت سوئیچ
سوئیچ های شبکه سرعت ایجاد نمی کنند، اما سوئیچ اشتباه سرعت شبکه شما را به میزان قابل توجهی کند میکند. اگر حجم داده های انتقالی که نیاز دارید زیاد است، باید مطمئن شوید پورت های سوئیچ شبکه انتخابی شما بتواند نیازتان را برای سرعت برطرف کند. سعی کنید به دنبال درگاه های 10/100/1000 یا همان اترنت گیگابیت (GbE) باشید. این پورت ها می توانند به طور خودکار سریعترین سرعتی را که دستگاه های فرستنده و گیرنده تقسیم می کنند را متوجه می شوند و از آن استفاده می کنند.
 
 

کدام نوع سوئیچ شبکه بهتر است
 
انواع سوئیچ عبارتند از:
غیر مدیریتی (Unmanaged)، مدیریت شونده (Managed) و هوشمند (Smart Switch)
 
یکی از فاکتورهایی که باید هنگام خرید در نظر بگیرید این است که سوئیچ شبکه انتخابی شما مدیریت شونده باشد یا غیر مدیریتی. معمولا برای مصارف خانگی و یا شرکت های کوچک، یک سوئیچ شبکه غیرمدیریتی کارآیی بهتری خواهد داشت زیرا نصب و راه اندازی آن آسان است و نیاز به استفاده از یک نیروی متخصص برای نصب آن نخواهید داشت. معمولا یک سوئیچ شبکه غیر مدیریتی یا کنترل نشده غالبا "plug-and-play" نامیده می شود، و گرچه به نظر استفاده از آن راحت می آید، اما به این معنی است که توانایی تنظیم پیکربندی سوئیچ شبکه وجود ندارد زیرا فاقد "مغز" است. معمولا سوئیچ شبکه های غیرمدیریتی می توانند در تنظیمات شبکه کم خطر یا به عنوان یک مکمل مفید باشند - مانند افزودن اتصالات در یک اتاق کنفرانس.
یک سوئیچ مدیریت شونده می تواند امکان پیکربندی، نظارت و مدیریت دستی دستگاههای موجود در شبکه را برای شما فراهم کند.  پیکربندی سوئیچ شبکه به شما این امکان را می دهد تا عملکرد و امنیت شبکه را شخصا بهینه کنید. البته برای نصب و راه اندازی این مدل سوئیچ شبکه لازم است از کارشناسان متخصص در این زمینه بهره ببرید. این نوع سوئیچ شبکه به دلیل امنیت بالایی که برای کاربران به وجود می آورد معمولا برای شرکت ها یا سازمان بزرگ که نیاز به یک شبکه امن دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.
 نوع دیگر سوئیچ شبکه، سوئیچ هوشمند است که مانند سوئیچ مدیریتی قابلیت پیکربندی را دارد اما نسبتا محدودتر عمل می کند ولی برخلاف سوئیچ مدیریتی امکان دسترسی مدیریت از راه دور را نخواهید داشت و اگر حتی دانش کمی داشته باشید می توانید آن را نصب کنید. معمولا از سوئیچ های هوشمند برای شرکت های کوچک، آزمایشگاهها یا تلفن های VOIP استفاده می کنند.
 
قیمت
یکی از فاکتورهایی که کاربران هنگام خرید یک کالا در نظر خواهند داشت، هزینه ای است که می توانند برای خرید یک کالا در نظر بگیرند، این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت سوئیچ ها براساس تعداد پورت ها، نوع آن ها و برندی که انتخاب می کنید متغیر است. اگر شما صاحب یک شرکت کوچک با نهایتا 5 کاربر هستید و قصد خرید سوئیچ شبکه را دارید، ممکن است با یک سوئیچ شبکه 8 پورت گیگابایتی غیر مدیریتی، نیازتان برآورده شود، بنابراین نیازی نیست که برای خرید یک سوئیچ شبکه با پورت بالا و یا از نوع مدیریت شونده، مبلغ اضافی پرداخت کنید.
 
 
 
کدام برند سوئیچ شبکه بهتر است
شرکت های شناخته شده متعددی در حوزه تجهیزات شبکه فعالیت می کنند که یکی از شناخته شده ترین این کمپانی ها، سیسکو است. به طور کلی برندهای معتبر در این زمینه عبارتند از:
سیسکو (Cisco)- دی لینک (D-Link)- تندا (Tenda)- تی پی لینک (تی پی لینک)- اینجنیوس (Engenius)- دی لینک (D-Link)- مارلیک تک (Marlik Tech) و سایر برندها
برای انتخاب و خرید برخی از بهترین سوئیچ شبکه موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحات مربوطه در سایت فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.










 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 26 فروردین 1400
  • َAghasi - Admin
  • 699

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025