پرزنتر چیست و چه کاربردی دارد؟

پرزنتر چیست؟
پرزنتر گجتی است که برای کنترل از راه دور ارائه بیسیم استفاده می شود که نام کامل آن "Wireless presentation remote controls" است که کلیک کننده­‌های ارائه هستند.


 



پرزنتر چه کاربردی دارد؟

پرزنتر معمولا در جلسات اداری یا آموزشی کاربرد دارد که ارائه کننده می تواند هنگام صحبت اسلایدهای فایل خود را بدون زحمت تعویض کند. بدون پرزنتر کاربر هنگام ارائه یک آموزش یا پروژه کلاسی و یا هنگام ارائه طرح در جلسات اداری، لازم است برای تعویض اسلاید پاورپوینت خود تمام مدت پشت سیستم بایستد تا بتواند همزمان هم صحبت کند و هم اسلاید­ها را تعویض کند.
پرزنترها معمولا بی سیم هستند و با استفاده از آن ارائه دهنده می­تواند از راه دور و بدون اینکه نیاز باشد پشت سیستم بایستد، حرکت تعویض اسلاید و فعالیت های دیگر را به آسانی انجام دهد و اینگونه ارائه دهنده تمرکز خود را کامل بروی ارائه خود میگذارد و می تواند به راحتی صحبت کند.
 

چرا استفاده از پرزنتر (کلیک کننده) مهم است؟

اگر از کلیک کننده به خوبی استفاده شود، مخاطب حتی متوجه حرکت اسلایدهای شما نمی شود، کاملا برخلاف حواس پرتی حرکت رو به عقب یا جلو که با ضربه زدن روی کلیدهای لپ تاپ انجام می دهید. پرزنترها به غیر از تعویض اسلاید ممکن است قابلیت های دیگری نیز داشته باشند، به عنوان مثال برخی از پرزنترها لیزرهای رنگی دارند که هنگام ارائه می توانید از این لیزر روی صفحه پرده نمایش برای نشان دادن بخشی از صفحه استفاده کنید. همچنین برخی از پرزنترهای پیشرفته­تر دارای کرنومتر یا زمانسنج هستند که می­توانید از کرنومتر آن برای زمان­بندی ارائه استفاده کنید و همینطور برخی از آنها هشدار برای رسیدن به زمان مشخص شده را دارند تا بتوانید هنگام ارائه مدیریت زمان خود را داشته باشید.

 


دکمه ها
پرزنترها دارای تعدادی دکمه هستند که معمولا شامل:
  • دکمه عقب بردن اسلاید
  • دکمه جلو بردن اسلاید
  • دکمه نمایش/عدم نمایش اسلاید
  • اجرا کردن اسلاید( حالت پرزنتیشن)

نحوه اتصال پرزنتر به کامپیوتر

معمولا پرزنترها از طریق بلوتوث و یا وای­فای به سیستم متصل می­شوند.
 

قیمت پرزنتر

پرزنترها معمولا قیمتی هم رده موس­‌های بیسیم دارند. البته پرزنترهای مدرن و پیشرفته­‌تر قیمت نسبتا بالاتری دارند.
 

مزایای استفاده از پرزنترها

استفاده از پرزنترها یا کلیک کننده­‌ها دارای مزایایی بسیاری هستند که می­توان به چند مورد اشاره کرد:
 
  1. به راحتی در دستان شما جای میگیرد.
  2. به دلیل ابعاد کوچکی که دارند معمولا به سختی توسط مخاطبان دیده می شوند.
  3. کنترل از راه دور اسلاید های پاورپوینت.
  4. با استفاده از پرزنترها به ارائه ی خود جلوه­ای حرفه­ای می­دهید.
  5. اشاره به بخشی از صفحه از راه دور.
  6. با استفاده از کرنومتر پرزنتر می­توانید بدون استرس از کمبود وقت، زمان خود را مدیریت کنید.
 
 

اشتباهات رایج کاربران
 
هنگام تعویض اسلاید به پرزنتر نگاه می کنند:
به خاطر داشته باشید که قبل از استفاده از کلیک کننده در جلسات، تمرین کنید تا بتوانید به راحتی پرزنتر را کنترل کنید، معمولا آماتورها هنگام تعویض اسلاید به پرزنتر نگاه می کنند. معمولا پرزنترها حداکثر 5 دکمه دارند که با تمرین می توانید جای هر یک از دکمه ها را حفظ کنید و با تمرین قبلی سعی کنید با پرزنتر مانند بخشی از بدن خود کار کنید و هنگام استفاده از پرزنتر به آن نگاه نکنید. اینگونه شما یک سخنران حرفه ای به نظر می آیید و تاثیرات بهتری می توانید بر روی مخاطبان حاضر در سالن کنفرانس داشته باشید.
 
به طور محسوس پرزنتر را در دست نگه می دارند:
پرزنتر را در دستان خود به گونه ای نگه دارید که توسط مخاطبان به راحتی دیده نشود. معمولا پرزنترها در ابعادی تولید شده می شوند که شما بتوانید به گونه­ای آنها را در دستان خود نگهدارید که به راحتی دیده نشوند. به خاطر داشته باشید که پرزنتر را نباید به گونه­ای مشابه کنترلر دستگاههایی مانند تلویزیون در دستان خود نگهدارید.
 
ممکن است با عدم توانایی در کنترل لیزر نوری باعث حواس پرتی مخاطبان بشوید:
 تمام کلیک کننده­های مدرن یک اشاره­گر لیزری در آنها تعبیه شده است. برخی از آنها سبز هستند اما اکثریت قریب به اتفاق آنها قرمز هستند. در طول ارائه اما ثابت نگه داشتن این نقاط دشوار است که ممکن باعث حواس پرتی مخاطبان شود و یا شما را عصبی کند. بهتر است قبل از استفاده از آن در خانه تمرین داشته باشید تا بتوانید روی این لیزرها مسلط شوید. در هر سخنرانی مهم است که سخنران تمرکز کافی روی ارائه و ابزاری که استفاده می کند، داشته باشد.
 
از پرزنتر مانند کنترل تلویزیون استفاده می کنند
توجه کنید که پرزنترها بی­سیم هستند و از هر قسمتی از فضایی که ایستاده­اید سیگنال دریافت می­کنند. بنابراین هنگام تعویض اسلایدها نیازی نیست که حتما پرزنتر را به سمت پرده نمایش و یا لپ تاپ نشانه بگیرید.
 
از کدام برند تهیه کنیم
معمولا تعداد افرادی که نیاز به یک پرزنتر داشته باشند، بسیار کم است. بنابراین، تعداد کمپانی هایی که در زمینه تولید پرزنتر فعالیت داشته باشند معمولا انگشت شمار هستند. از این شرکت­ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تارگوس
لاجیتک
ساتو
جنیوس
تایسون
 
ما به شما پیشنهاد می کنیم برای انتخاب و خرید مطمئن پرزنتر موجود در بازار ایران، با بهترین قیمت و خدمات به فروشگاه تک رایان مراجعه نمائید و از مشاوره و راهنمایی کارشناسان مجرب و حاضر در این فروشگاه آنلاین، بهره مند شوید.
برای انتخاب و خرید بهترین با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه مربوطه در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 23 تیر 1400
  • َAghasi - Admin
  • 1038

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025