معرفی برترین مادربردهای گیمینگ

انتخاب یک مادربرد گیمینگ مناسب می­تواند تاثیر بسزایی در رایانه شخصی بی نقص داشته باشد. این مادربرد است که تصمیم می­گیرد شما از چه پلتفرم CPU استفاده ­کنید و یا چه فضای ذخیره ­سازی را می­توانید در دستگاه خود قرار دهید. امروزه حتی با تفاوت بسیار کم بین آنها از نظر عملکرد، انتخاب یک مادربرد اشتباه می­تواند برای شما مشکل ساز شود.
بنابراین بهتر است اصول اولیه را تجزیه و تحلیل کنید تا انتخاب درستی داشته باشید. اغلب بررسی­ ها و انتخاب مادربرد محدود به پشتیبانی از سوکت پردازنده، درگاه­ ها و کیفیت کلی آن بر می­گردد، اما حتی فراتر از همه اینها، چند مورد دیگر نیز باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، آیا می­خواهید مادربرد شما از اورکلاک پردازنده پشتیبانی کند و یا به پشتیبانی از حافظه با کارایی بالا نیاز دارید؟
انتخاب مادربرد به خصوص برای گیمرها اهمیت زیادی خواهد داشت. بهترین مادربردهای گیمینگ می­توانند سرعت و عملکرد رایانه شما را افزایش چشمگیری دهند. ما در این مقاله سعی کرده ­ایم تا بهترین مادربردهای گیمینگ را جمع آوری کنیم.
 
برای انتخاب و خرید بهترین مادربرد موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می­کنیم به صفحه مربوطه در فروشگاه آنلاین تک رایان مراجعه نمایید. فروشگاه تک رایان واقع در غرب تهران با سابقه فعالیت 23 سال، یکی از مطمئن­ ترین و با سابقه­ ترین فروشگاه های آنلاین در ایران به شمار می­رود، این فروشگاه آنلاین توانسته با ارائه خدمات متنوع و ایجاد یک خرید آنلاین ایمن و راحت، اعتماد مشتریانش را جلب کند.
همچنین شما می­توانید در صورت نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر برای انتخاب و خرید مادربرد مورد نیازتان از کارشناسان مجرب در فروشگاه تک رایان بهره­مند شوید.
 

 

ایسوس ROG Maximus XII Extreme

اگر می­خواهید بهترین مادربرد Intel Comet Lake با بهترین ویژگی را داشته باشید، طبیعتا باید مبلغ بالایی نیز پرداخت کنید. البته با توجه به ویژگی­ها و قیمت بالای این مادربرد، خرید آن فقط در صورتی منطقی است که در حال خرید یک سری K Core i9 باشید و واقعا قصد اورکلاک کردن آن را داشته باشید.
مادربرد ROG Maximus XII Extreme به شما این امکان را می­دهد تا بالاترین سرعت 10900K را بدست آورید. همچنین این مادربرد با امکان چینش چند کارت گرافیک و فناوری­ های ROG اجازه می­دهد تا شما از داشتن یک رایانه حرفه­ای بهره­ مند شوید.

 


مشخصات فنی ایسوس ROG Maximus XII Extreme

پشتیبانی از پردازنده:  Intel 10th Gen  
سوکت: LGA 1200
فرم فاکتور: Extended ATX
چیپست: Intel Z490
پشتیبانی از حافظه: 4 عدد اسلات دو کاناله، تا 128 گیگابایت، DDR4-4700
اسلات­های توسعه: 2x PCIe 3.0 x16 (x8 / x8)، 1x PCIe 3.0 x4
SATA 3.0: 8 عدد
شبکه: 1x 10Gb Marvell ethernet, 1x Intel ethernet, Intel Wi-Fi 6 wireless
ذخیره سازی: 2x M.2, 2x M.2 (DIMM.2 board), 8x SATA 6Gbps
USB:  10x USB 3.2, 2x USB 2.0
 

 

MSI MPG Z490 Gaming Carbon WiFi

مادربرد سری  MPGکمپانی MSI با امکان بیان کامل رنگ با کنترل و هماهنگی نور پیشرفته RGB، بهترین عملکرد را برای گیمرها به وجود می آورد. با یک نوار LED جلو که اعلان­های بازی را اعلام می­کند، سطح بالایی از شخصی­ سازی را تجربه می کنید. حتی سریعترین حافظه های SSD در هنگام گرم شدن می­توانند عملکرد پایین تری داشته باشند. بخشی از ویژگی­های هیت سینک مادربرد MSI MPG Z490 ، استفاده از استانداردM.2 SHIELD FROZR  نسل پیشرفته از M.2 است که با ارائه بهترین حفاظت حرارتی برای اطمینان از حفظ حداکثر عملکرد SSD، از گرم شدن حافظه جلوگیری می کند. بنابراین این مادربرد قابلیت خنک­ سازی سیستم را حتی هنگامی که بازی سنگینی در حال اجرا باشد، دارد. همچنین امکان چینش سه عدد کارت گرافیک به طور همزمان روی این مادربرد وجود دارد.

 


مشخصات فنی مادربرد MSI MPG Z490 Gaming Carbon WiFi

سوکت پردازنده:  Intel 10th Gen
سوکت: LGA 1200
فرم فاکتور: ATX
پشتیبانی از حافظه: 4x DIMM, up to 128GB, DDR4-4800 (OC)
اسلات توسعه: 3x PCIe 3.0 (x16/x0/x4 or x8/x8/x4), 2x PCIe 3.0 x1
پورت های ویدئویی: 1x DisplayPort, 1x HDMI
USB: 5x USB 3.2, 2x USB 2.0
ذخیره سازی: 2x M.2, 6x SATA 6Gbps
شبکه: 1x 2.5Gb LAN, Intel Wi-Fi 6 wireless
 

 

MSI MAG B460M Mortar WiFi

داشتن یکی از بهترین مادربردها مانند Z490 ممکن است برای شما بسیار جذاب باشد اما برای تهیه آن هزینه بالایی را لازم است پرداخت کنید. مطمئنا داشتن یک شبکه 10 گیگابایتی، هفت اسلات M.2 یا پشتیبانی از پردازنده گرافیکی چهارگانه بسیار خوب است، اما واقعا به همچین مادربردی نیاز دارید؟
اگر می توانید محدودیت سرعت حافظه را تحمل کنید و قصد اورکلاک ندارید، بهتر است مادربرد MSI MAG B460M Mortar WiFi را در لیست انتخابات خود قرار دهید. این دستگاه دارای VRM قوی، 2.5 گیگابایتLAN ، Wi-Fi 6 و I / O مناسب است. سازگار شدن آن با یک پردازنده65W  و داشتن شکاف در اورکلاکینگ قطعا ارزش بررسی را دارد. مادربرد سری MAG دارای یک فرآیند نصب ساده همراه با یک رابط کاربر پسند است که آن را به بهترین انتخاب برای گیمرهای مبتدی تبدیل می کند
.

 
 


مشخصات فنی MSI MAG B460M Mortar WiFi

پشتیبانی از پردازنده: Intel 10th Gen
سوکت: LGA 1200
فرم فاکتور: Micro ATX
پشتیبانی از حافظه: 4x DIMM, up to DDR4-2933 (i7,i9) or DDR4-2666 (i5)
اسلات توسعه: 2x PCIe 3.0 x16, 1x PCIe 3.0 x1
پورت های ویدئویی: 1x DisplayPort, 1x HDMI
USB: 4x USB 3.2 Gen (1x Type-C), 2x USB 2.0
ذخیره سازی: 2x M.2, 6x SATA 6Gbps
شبکه: Realtek 2.5Gb LAN


 

ASRock Z490 Taichi

مادربرد ASRock Z490 Taichi از آخرین نسل پردازنده­ های اینتل پشتیبانی می­کند. این مادربرد با مدار نیروی قدرتمند و تقویت شده باعث افزایش سرعت و بهبود عملکرد دستگاه می­شود. مادربرد ASRock Z490 Taichi از 8 پورت SATA و سه پورت M.2 بهره برده است. با طراحی خاص این مادربرد، بخش عمده­ای از گرما دفع خواهد شد به طوریکه این دستگاه تضمین کاهش دمای 4 درجه­ای می­دهد.

 

مشخصات فنی ASRock Z490 Taichi
پشتیبانی از پردازنده: سری Core i9 نسل دهم
سوکت: LGA 1200
فرم فاکتور: ATX
پشتیبانی از حافظه:4x DIMM, up to DDR4-4666 
اسلات توسعه: 3x PCIe 3.0 x16, 2x PCIe 3.0 x1
پورت های ویدئویی: 1x DisplayPort, 1x HDMI
USB: 5x USB 3.2 Gen (1x Type-C), 2x USB 2.0
ذخیره سازی: 2x M.2, 8x SATA 3Gbps
کارت شبکه: Intel® Wi-Fi 6 802.11ax (2.4Gbps) + BT 5.1












 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 30 مرداد 1400
  • َAghasi - Admin
  • 716

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025