راهنمای خرید پرینتر جوهرافشان

پرینتر های جوهرافشان از زمانی که وارد بازار شدند تاکنون کاربران بسیاری را جذب خود کردند، کاربران خانگی و تجاری برای چاپ نیازهای روزمره خود به دستگاه پرینتر جوهر افشان اعتماد دارند چون، پرینتر جوهرافشان چاپگری با وضوح چاپ عالی، چاپ دقیق رنگ­ها و قیمت خرید اولیه مقرون به صرفه را ارائه می­دهند. بنابراین می­توان درک کرد که چرا بیش از 20 سال این پرینتر­ها عنوان پادشاه را بین چاپگرها حفظ کرده اند.
پرینترهای جوهرافشان با اسپری هزاران قطره جوهر بر روی کاغذ عمل می کنند. اگر چه پرینترهای جوهرافشان جنبه­ های منفی نیز دارند، بنابراین ما به شما پیشنهاد می­کنیم تا قبل از اینکه برای خرید پرینتر اقدام کنید با مزایا و معایب این چاپگر آشنا شوید.

 
 
قبل از اینکه به مزایا و معایب چاپگرهای جوهر افشان بپردازیم، می خواهیم دقیقا نحوه کارکرد آنها و نوع فناوری بکار رفته در فرآیند چاپ جوهر افشان را بررسی کنیم.
 

چاپگرهای جوهر افشان چگونه کار می­کنند؟

پرینترهای جوهر افشان همانطور که از نامشان مشخص است، برخلاف پرینترهای لیزری که برای چاپ بر روی کاغذ از تونر استفاده می کنند، از طریق اسپری جوهر بر روی کاغذ توسط سوزن­هایی که در قسمت هد پرینتر (مرکز پرینتر) قرار دارند بر روی کاغذ چاپ انجام می­دهند.
در طی فرایند چاپ جوهر افشان، هزاران قطره میکروسکوپی جوهر از طریق یک سری سوزن های نازل در قسمت هد پرینتر با سرعت بسیار بالایی خارج می­شوند و در نهایت تصویر روی صفحه را تشکیل می­دهد. علی رغم اینکه حجم عظیم قطره­ های جوهر به طور همزمان روی کاغذ اعمال می­شود، این فرآیند بسیار دقیق است، به طور متوسط ​​جوهر افشان با عملکرد 300 dpi  می تواند به طور دقیق 2475 نقطه را در 1/5000 ثانیه روی صفحه اعمال کند.

 
 


کارتریج پرینتر جوهر افشان

مخزن کارتریج های پرینتر جوهر افشان بستگی به نوع جوهر آنها به دو گروه تقسیم می شوند: دای و پیگمنت
کارتریج دای، حاوی ماده رنگی بوده که 95 درصد از عنصر موجود در جوهر آن را آب تشکیل داده است. کیفیت این کارتریج قابل قبول است اما در برابر نور آفتاب مقاومت بالایی ندارد، به این دلیل که این جوهر لایه­ی بسیار نازکی روی کاغذ قرار می­گیرد. همچنین این جوهر دیر خشک می­شود و در صورت تماس، موجب میگردد تا سند چاپی شما روی کاغذ پخش شود. این کارتریج به دلایلی که ذکر شد، قیمت کمتری نسبت به کارتریج پیگمنت دارد.
کارتریج پیگمنت، از رنگدانه تشکیل شده و با پودر فشرده مقاومت بیشتری نسبت به کارتریج دای را دارد. این کارتریج می­تواند اسناد شما را با رنگ تیره­ تری چاپ کند و این کارتریج با بسیاری از پرینترها سازگاری دارد. به همین دلیل با وجود قیمت بالاتر معمولا افراد ترجیح می­دهند تا از کارتریج پیگمنت استفاده کنند.
 
برای انتخاب و خرید بهترین پرینتر جوهر افشان موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه مربوطه در فروشگاه آنلاین تک رایان مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان مجرب و حاضر در فروشگاه تک رایان تماس حاصل فرمائید.
 
 

مزایای پرینتر جوهر افشان

همانطور که قبلا اشاره شد، پرینترهای جوهر افشان مزایای زیادی دارند که در ادامه مطلب به مزایای می پردازیم.
با توجه به تعداد گسترده تولیدکنندگان، فناوری جوهرافشان در سالهای اخیر به طرز باورنکردنی مقرون به صرفه شده است و دیگر نیازی نیست برای خرید یک پرینتر جوهرافشان با کیفیت بالا هزینه زیادی را پرداخت کنید.
 
استفاده از آنها آسان است
یکی از بزرگترین مزایای چاپگر جوهر افشان (خصوصا برای کاربران خانگی) سادگی استفاده از آنها است. از لحظه­ ای جعبه ی آن را باز کنید، تا بارگیری کارتریج و چاپ اولین سند، هیچ مورد پیچیده ای ندارد و با مشکلی روبرو نخواهید شد و این امکان را برای شما فراهم می کند تا به راحتی از یک چاپ ساده و آسان روزمره لذت ببرید.
 
آنها نیازی به گرم شدن ندارند
برخلاف برخی از انواع چاپگرها، که قبل از پرینت اولین کاغذ چند دقیقه برای گرم شدن و آماده شدن نیاز دارند، پرینتر جوهر افشان سریع آماده پرینت می شود. بسته به مدلی که انتخاب می کنید، سرعت پرینت اولین صفحه می­تواند حدود 5 تا 10 ثانیه باشد.
 
کیفیت چاپ عکس فوق العاده
اگر قصد چاپ بسیاری از عکسهای رنگی یا گرافیک را دارید، بهتر است از پرینترهای جوهر­افشان استفاده کنید. در حالی که پرینترهای لیزر در تولید تصاویر دقیق در چند وقت اخیر بهتر شده اند، اما هنوز نمی­توانند با دقت، وضوح و عمق ارائه شده توسط  پرینتر جوهر افشان رقابت کنند.
 
آنها می توانند روی هر نوع کاغذ چاپ کنند
 ضخیم، براق یا مات، هر نوع کاغذی که مد نظر داشته باشید، جوهر افشان قادر به چاپ روی آن است. این انعطاف پذیری آنها سبب شده پرینترهای جوهرافشان برای هنرها، صنایع دستی و کاربران خلاق که به طور منظم نیاز به چاپ روی سطوح و بافت­های مختلف دارند، کارآیی بالایی داشته باشد.
 

معایب چاپگر جوهر افشان

پرینتر جوهر افشان متاسفانه معایبی نیز دارد که لازم است قبل از اقدام به خرید از این معایب مطلع باشید تا با آگاهی بیشتری درباره نوع دستگاهی که برای شما مناسب است تصمیم بگیرید.
 
 کارتریج آنها می تواند خشک شود
 اگر از چاپگر جوهر افشان خود به ندرت استفاده می­کنید، ممکن است متوجه شوید که جوهر هنگام استفاده از آن خشک می­شود، این می­تواند منجر به انسداد و سایر مشکلات چاپ داخلی شود. از آنجا که جوهر در داخل کارتریج در حالت مایع نگه داشته می­شود، در معرض هوا به تدریج تبخیر می شود.
 
ممکن است روی کاغذ لکه بندازند
پس از چاپ از یک چاپگر جوهر افشان، حدود یک دقیقه یا بیشتر، باید مراقب نحوه مدیریت سند خود باشید. دلیل این امر این است که ممکن است جوهر هنوز روی صفحه مرطوب باشد و باعث ایجاد لکه روی کاغذ شود.
 
ممکن است باعث تاب برداشتن کاغذ شوند
با توجه به اینکه جوهر افشان ها از جوهر مایع استفاده می­کنند، قطرات می توانند هنگام استفاده از جوهر مرطوب باعث تاب خوردن یا تحریف کاغذ شوند. معمولا این مشکل هنگام چاپ تصاویر روی کاغذهای نازک و با کیفیت پایین اتفاق می افتد. برای استفاده از پرینتر جوهر افشان نیاز به کاغذهای با کیفیت بالا و گران قیمت خواهید داشت.
 










 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 12 شهریور 1400
  • َAghasi - Admin
  • 562

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025