نکاتی که باید هنگام خرید ماوس پد در نظر داشته باشید

اگر شما جزء افرادی هستید که ساعات طولانی را در طی روز با کامپیوتر کار می کنید، خرید یک ماوس پد مناسب که به مفاصل دست شما آسیب نرساند ضروری است.
ماوس پد یکی از قدیمی ترین اجزاء کامپیوتر است که هنوز هم با گذشتن سالها استفاده از ماوس پد ها به خصوص برای گیمرها و کاربران حرفه ای الزامی است و شرکت های متعددی در این زمینه فعال هستند. قبل از اقدام به خرید ماوس پد باید نکات زیر را در نظر داشته باشید.




سایز ماوس پد

ماوس پدها در سایزهای کوچک و بزرگ تولید می شوند که با توجه به نیازتان و فضایی که دارید می توانید نسبت به انتخاب سایز مناسب ماوس پد اقدام کنید. ماوس پدهای بزرگ برای موس هایی که حساسیت کمتری دارند و نیاز به فضای حرکتی بیشتری دارند، مناسب هستند و در مقابل برای موس هایی که حساسیت بالایی دارند و نیاز به حرکت زیادی ندارند می توانید از ماوس پد کوچک استفاده کنید.
 

جنس ماوس پد

هنگام خرید ماوس پد مانند هر کالای دیگری باید به جنس و کیفیت آن توجه کنید تا بتوانید برای مدت طولانی بدون پوسته پوسته شدن از آن استفاده کنید و دقت بالایی داشته باشند تا ماوس به راحتی روی آن جا به جا شود. اخیرا ماوس پدهای چرمی تولید شده اند که بین کاربران طرفداران زیادی پیدا کرده است.
 

ضخامت ماوس پد

ماوس پدها در سه ضحامت باریک، متوسط و ضخیم تولید شده اند. ماوس پدهای باریک برای میزهایی که سطح همواری دارند مناسب هستند و به راحتی جمع می شوند و آنها را می توانید به راحتی جا به جا کنید. اگر سطح میز شما ناهموار است از ماوس پدهای با ضخامت متوسط یا ضخیم بهتر است استفاده کنید زیرا این ماوس پدها روی میز لغزش ندارند. البته اگر شما قصد جا به جایی ماوس پد را دارید بهتر است بین ماوس پد متوسط و ضخیم از ماوس پد متوسط استفاده کنید که به امکان جا به جایی را می دهد.
 

لبه ماوس پد

هنگام خرید ماوس پد به لبه ی آن دقت کنید تا به خوبی دوخته شده باشد تا از پارگی آن جلوگیری کند.
 

نور RGB

معمولا گیمرها به نورهای رنگی هنگام بازی علاقه دارند. برخی از ماوس پدها قابلیت RGB دارند که مورد توجه گیمرها هستند.
 

کلید ها

برخی از ماوس پدها دارای کلیدهای کنترل کننده هستند که برای گیمرها کاربردی هستند. 
 

قابلیت شستشو


اینکه ماوس پدی را خریداری کنید که قابلیت شستشو داشته باشد و ضد آب باشد مهم است. ماوس پدهایی که ضد آب هستند باعث می شود که هنگام استفاده طولانی مدت و عرق کردن دست، رطوبت به آن نفوذ نکند.


 

انواع ماوس پد

ماوس پد معمولی
ماوس پدهای معمولی از عمومی ترین ماوس پدهایی هستند که کاربران از آن استفاده می کنند و در دو مدل سخت و نرم در بازار موجود هستند. این ماوس پدها دارای سطحی غیرشفاف هستند که باعث می شود تا ماوس به راحتی روی آن حرکت کند.
 

ماوس پد طبی


ماوس پدهای طبی نسبت به ماوس پدهای عادی از جنس بهتری برخوردار هستند ولی تفاوت اصلی بین آنها استراحتگاه مچ دست است. کاربرانی که ساعات طولانی را در طی روز با کامپیوتر کار می کنند ممکن است به مرور زمان مفصل دست آنها دچار آسیب شود. ماوس پدهای طبی به دلیل داشتن استراحتگاه به گونه ای طراحی شده اند که دست در حالتی روی ماوس پد قرار بگیرد که آسیب رساندن به مفصل دست را به حداقل برسد.
 

ماوس پد گیمینگ



برای گیمرها استفاده از ماوس پد گیمینگ حیاتی است. از ویژگی های مهم ماوس پد گیمینگ ابعاد بزرگ آن است که برای گیمرها بسیار کاربردی است به طوری که بزرگترین ماوس پدهای عادی از کوچکترین ماوس پدهای گیمینگ نیز کوچکتر هستند. هنگام بازی شما به فضای بیشتری برای حرکت ماوس نیاز دارید که از بیرون رفتن ماوس از روی ماوس پد زمانی که مشغول بازی هستید جلوگیری کند. از ویژگی های دیگر ماوس پد گیمینگ در این است که اگر گیمر برای مدت طولانی از آن استفاده کند، آسیب جسمی نمی بیند. زیرا ماوس پدهای گیمینگ دارای ساختاری هستند که از خستگی مچ دست جلوگیری می کند.
 

برندهای سازنده ماوس پد

ماوس پدها توسط برند های شناخته شده ای تولید و به بازار عرضه شده اند که از جمله این برندها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 
ایسوس، کولر مستر، ریزر، گلوریوس، لاجیتک، رپو، استیل سریز و ...
 
نکته نهایی
ماوس پدها در شکل و رنگ های متعددی به بازار عرضه شده اند که شما می توانید در حالی که نکات بالا را هنگام خرید در نظر می گیرید به رنگ و شکل آن و همخوانی با سایر اجزای کامپیوترتان نیز دقت کنید.
در نهایت از عوامل مهمی که روی انتخاب ماوس پد موثر است، قیمت آن است. همیشه به خاطر داشته باشید که گرانترین، بهترین نیست.
 
برای انتخاب و خرید بهترین ماوس پد موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه ماوس پد در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 15 شهریور 1400
  • َAghasi - Admin
  • 869

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025