نکات اصلی هنگام خرید پرینتر لیزری

امروزه هزینه پرینترهای لیزری با گذشت سالها به طرز چشمگیری کاهش یافته و این امر باعث شده خرید آن نسبت به سالهای قبل آسان­تر شود، به خصوص برای دانشجویان و کسانی که در حال راه اندازی یک دفتر کار خانگی هستند، این بدین معنی است که می توان یک دستگاه پرینتر لیزری را با هزینه اولیه پایین خریداری کرد.
 

چاپگرهای لیزری چگونه کار می کنند؟

همانند دستگاه ­های فتوکپی، پرینترهای لیزری از نوری با شدت بالا (در این حالت لیزر) برای ترسیم نقشه و تهیه کپی دقیق از صفحه چاپ شده استفاده می­کنند. اما در مواردی چاپگرهای لیزری با دستگاه­های فتوکپی متفاوت هستند، یکی از این تفاوت­ها در این است که آنها از داده­ های الکترونیکی ارسال شده از رایانه شما، برای ترتیب متن یا تصاویر چاپ شده در صفحه کاغذ استفاده می­کنند.
هنگامی که پرینتر این داده ­ها را از دستگاه دریافت کرد، یک مدار الکترونیکی درون دستگاه فعال می شود و شروع به رمزگشایی داده ­ها می­کند تا نحوه اعمال صحیح آن بر روی صفحه را کشف کند. سپس همان مدار سیگنالی را به سیم تاج ارسال می­کند که در اصل یک سیم فشار قوی است که اشیاء مجاور را با الکتریسیته ساکن شارژ می کند. درام، گیرنده نور را تا جایی شارژ می­کند که در تمام سطح خود بار مثبت بدست آورد.
در حالیکه این اتفاق می­افتد، لیزر با دقت محتوای چاپ شده را به سطح درام می­کشد. لیزر بار مثبت را در نقاطی که به درام می­خورد پاک می­کند و در نتیجه محل بار منفی ایجاد می­کند. در نهایت درام با نمایشی دقیق از سند برای چاپ، متشکل از مناطق با بار منفی و مثبت، پوشانده خواهد شد.
سپس، ذرات تونر با بار مثبت روی درام زده می­شوند، و فقط به مناطقی می­چسبند که بار منفی دارند. هیچ منطقه­ای از درام که بار مثبت دارد هیچ یک از تونرهای پودر شده را جذب نمی­کند، بنابراین می­توان تصویر را به طور دقیق روی کاغذ اعمال کرد
.

 

اگر شما نیز تصمیم به خرید یک پرینتر لیزری برای دفتر خانگی و یا یک شرکت  را دارید، پیشنهاد می­کنیم قبل از اقدام به خرید نکات زیر را در نظر داشته باشید.
 
سیاه، سفید یا رنگی؟
اولین معیار اساسی مورد نیاز شما این است که بررسی کنید چه نوع اسنادی را قرار است چاپ کنید تا نوع پرینتر مناسب شما تعیین شود. اگر شما نیاز به چاپ مواردی مانند فاکتورها و یا سایر اسناد تک رنگ را دارید، تمام آنچه که شما نیاز دارید یک چاپگر لیزری سیاه، سفید است. همچنین اگر نیاز به چاپ اسناد رنگی یا عکس رنگی را دارید بهتر است به سراغ پرینتر لیزری رنگی بروید.
 
انواع کارکرد
ممکن است نام پرینترهای چندکاره و یا All In One را شنیده باشید. اگر همراه پرینت اسناد چاپی به کارکردهایی مانند اسکن، کپی و یا ارسال و دریافت فکس نیز نیاز دارید، باید یک پرینتر چند کاره تهیه کنید، در نظر داشته باشید که پرینتر چنده کاره­ای که انتخاب می­کنید تمام کارکردهای مورد نیاز شما را داشته باشند. برخی از پرینترها سه کاره هستند (پرینت، اسکن، فتوکپی) و برخی دیگر چهار کاره (پرینت، اسکن، کپی، فکس). همچنین برخی از پرینترها از ویژگی­هایی مانند اسکن روی USB پشتیبانی می­کنند. قبل از اینکه اقدام به خرید پرینتر مورد نظرتان کنید، بهتر است اطلاعات مربوط به آن پرینتر را از فروشنده بخواهید و یا از طریق سایت­های مرجع اطلاع­رسانی و یا فروشگاه آنلاین تک رایان، از مشخصات دقیق پرینتر مورد نظر مطلع شوید و اگر پرینتر مورد نظرتان با نیازهای شما مطابقت نداشت، به کارشناسان حاضر در فروشگاه تک رایان درخواست راهنمایی بدهید.
 
حداکثر سایز کاغذ
اکثر پرینترها اندازه کاغذ را تا A4 پشتیبانی می­کنند. بنابراین اگر قصد دارید اسنادی را روی کاغذهایی در سایز A3 نیز چاپ کنید، باید به دنبال مدل خاصی بگردید که از این سایز کاغذ پشتیبانی کند. محلی که کاغذ در پرینتر قرار می­گیرد، سینی نامیده می­شود. برخی از پرینترها دارای سینی چند منظوره هستند به همین دلیل مواردی مانند پاکت نامه و کاغذ سنگین­تر قابل چاپ هستند که شما باید هنگام خرید پرینتر بررسی کنید که دستگاه تا حداکثر چه میزان وزن کاغذ را تحمل می­کند و همچنین تعداد پاکتهایی که ظرفیت سینی می پذیرد.
برای یک دفتر کار شلوغ، داشتن پرینتری که ظرفیت سینی آن بالا باشد یک ضرورت محسوب می شود، شما نیاز دارید که همیشه کاغذ کافی داخل سینی پرینتر وجود داشته باشد تا نیازی به پر کردن مکرر سینی پرینتر نداشته باشید (بسیاری از چاپگرهای اداری دارای یک سینی استاندارد 250 برگ هستند).
برخی از پرینترها از چاپ دورو پشتیبانی می­کنند اگر شما نیاز به پرینتر متون و یا اسنادی در دو طرف کاغذ دارید، قطعا چاپ بر روی دو طرف کاغذ به صورت دستی وقت­گیر و ممکن است با درصد خطای بالایی انجام شود. بنابراین اگر شما دانشجویی هستید که نیاز به پرینت مقالات دارید و یا در محیط کار خود نیاز به پرینت اسناد و متون در دو طرف کاغذ را دارید، بهتر است پرینتری را انتخاب کنید که امکان پرینت دورو را به صورت اتوماتیک داشته باشد.
 
اتصالات
USB یک اتصال استانداد میان پرینترها محسوب می­شود، اما در محیط های اداری بهتر است از پرینترهایی استفاده کنید که از اترنت پشتیبانی می­کنند. اترنت به شما این امکان را می­دهد که چاپگر را به روتر شبکه خود متصل کرده و آن را بین کارمندان دفتر خود به اشتراک بگذارید. البته لازم است درایور پرینتر روی تمام سیستم­هایی که نیاز به دسترسی دارند، نصب شود. همچنین، اگر می خواهید به دستگاه های تلفن همراه امکان برقراری ارتباط مستقیم با چاپگر را دهید، به دنبال قابلیت Wi-Fi Direct باشید. در بعضی از چاپگرها این عملکرد با NFC نیز کار می کند، این عملکرد اجازه می­دهد تا با قرار دادن دستگاه بر روی پرینتر برای جفت شدن (pair) با آن تنظیم شود.

* اطمینان حاصل کنید که پریننر از همه دستگاه هایی که نیاز به دسترسی در دفتر شما را دارند، اعم از دستگاه های Apple، دستگاه های Android یا حتی Windows Phone پشتیبانی کند.
 
سهولت استفاده
برخی از پرینترها دارای یک صفحه نمایش لمسی هستند که استفاده از سیستم منوی پرینتر را آسان می­کند، به خصوص اگر دسترسی داخلی به برنامه­ هایی داشته باشد که کاربر باید جزئیات ورود به سیستم را انتخاب کند. سهولت استفاده همچنین می­تواند شامل سرعت دسترسی به سینی کاغذ و یا نحوه تغییر کارتریج­ های تونر را نیز شامل شود.
 
هزینه تونر
ممکن است هزینه اولیه پرینتر لیزری این روزها برای بعضی از مدل­ها بسیار کم باشد، اما لازم است از سایر هزینه­ ها نیز آگاه شوید. این هزینه ها می­توانند شامل مواردی مانند هزینه تعویض تونر (برای هر رنگ)، عملکرد تونر (تعداد صفحه­ای که می­تواند چاپ کند) و هزینه سایر مواد مصرفی که با چاپگر مرتبط هستند، مانند یک فیوزر ( واحدی که تونر را به کاغذ ثابت می­کند) یا واحد درام (که تونر را روی کاغذ منتقل می­کند). اغلب پرینترها این روزها فقط یکی از موارد مصرفی را دارند که همان تونر است.
 
پردازنده و حافظه
اگرچه مقایسه پردازنده ها بین چاپگرهای لیزری کار آسانی نیست، اما سرعت ذکر شده در مگاهرتز می­تواند نشانه خوبی از توان چاپگر در پردازش کارها و اجرای عملکردهای داخلی خود باشد.
 
برای انتخاب و خرید بهترین پرینتر لیزری موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه مربوطه در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 17 شهریور 1400
  • َAghasi - Admin
  • 654

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025