نکاتی که باید هنگام خرید وب کم توجه کنید

وب کم یکی از بهترین ابزار برای تماس تصویری است. وب کم نوعی دوربین است که می توانید آن را به لپ تاپ یا کامپیوترتان وصل کنید. گرچه امروزه لپ تاپ ها وب کم دارند اما متاسفانه وب کم های لپ تاپ محدودیت هایی دارند مانند عدم تحرک وب کم و یا تغییر زاویه بین صورت و نمایشگر. وب کم ها داخل لپ تاپ ثابت هستند و شما نمی توانید هنگام تماس های تصویری، برگزاری جلسات آنلاین و کلاس های مجازی، آموزش ویدئویی و ... زاویه دوربین را نسبت به صورتتان و یا فضایی که در آن حضور دارید،  تغییر دهید.
یک وب کم USB خارجی انعطاف پذیری بیشتری را در کنار پیشرفت های دیگر ارائه می دهد که به شما کمک می کند تا تصویری با کیفیت را در صفحه داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا به نکاتی که باید هنگام خرید وب کم در نظر داشته باشید، بپردازیم.


 


کیفیت و وضوح تصویر وبکم

وضوح تصویر مهمترین ویژگی است که در انتخاب شما و قیمت وبکم موثر است. اگر می خواهید تصویری با کیفیت بالا داشته باشید لازم است یک وب کم با رزولوشن بالا تهیه کنید، به این دلیل که تصاویر واضح تر از رزولوشن بالاتری برخوردار هستند و نرخ فریم بالاتر به این معنی است که حرکات روی صفحه نرمتر به نظر می رسند. همانطور که از خرید یک تلویزیون یا مانیتور می دانید، وضوح (رزولوشن) با تعداد پیکسل های صفحه در طول و عرض اندازه گیری می شود. این ویژگی در وبکم به معنای کیفیت تصویر خروجی از شماست.

کیفیت تصویر 4K با رزولوشن 3840×2160 است که وب کم هایی با این کیفیت می توانند تصویری با کیفیت فوق العاده و مانند یک دوربین عکاسی حرفه ای ارائه بدهند و به نسبت سایر وبکم گران تر نیز هستند. توجه داشته باشید که وب کم با کیفیت 4K تصاویری را تولید می کند که برای پخش مستقیم زنده بسیار بزرگ هستند. این وب کم برای ضبط فیلم هایی که می خواهید در Adobe Premier یا برنامه مشابه آن ویرایش و تولید کنید و سپس نسبت به بارگذاری آن اقدام کنید، بسیار مناسب است به این دلیل که وب کم هایی با این کیفیت به دلیل ارائه تصاویر با کیفیت بالا، داده هایی با حجم بالا تولید می کنند و در تبادل تصاویر مشکل ایجاد می کنند. در صورتی که به داشتن تصویر با این کیفیت نیاز دارید، از وب کم 4K استفاده کنید.

کیفیت تصویر Full HD با رزولوشن 1080×1920 است. این وب کم ها بین کاربران حرفه ای و تجاری رایج تر است و تصاویر با کیفیتی ارائه می دهند که البته حجم این تصاویر نیز بالاست ولی نه به اندازه وب کم با کیفیت 4K. این وب کم ها برای ضبط تصاویر با کیفیت و حرفه ای مناسب است. اگر شما قصد دارید یک وب کم تهیه کنید که برای چند سال برایتان کار کند به شما پیشنهاد می کنیم از وب کمی با کیفیت فول اچ دی استفاده کنید. این وب کم ها قیمت مناسبتری نیز نسبت به وب کم های 4K دارند.

کیفیت تصویر HD با رزولوشن 1280×720 است. اگر شما قصد دارید به وسیله وب کم تصاویری را صرفا برای به اشتراک گذاری در شبکه های مجازی، تماس تصویری و داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که از یک وب کم HD استفاده کنید. تصاویر این وب کم خوب است و حجم پایینی دارد که برای به اشتراک گذاری مناسب است.


 


نرخ فریم وبکم

به سرعت ثبت تعداد تصاویر در ثانیه سرعت ثبت تصویر یا نرخ فریم می گویند. نرخ فریم یکی از عوامل مهمی است که هنگام خرید یک وب کم باید بررسی کنید. هنگامی که اقدام به ثبت ویدئو می کنید، وب کم باید تصاویر زیادی را با سرعت بالایی ثبت و یک خروجی مانند فیلم (ویدئو) را ارائه دهد. هر چه نرخ فریم بالا باشد یعنی تعداد تصاویر ثبت شده در ثانیه نیز بیشتر می شود و وب کم ویدئویی با کیفیت بالا و روان ثبت می کند. معمولا وب کم ها با نرخ فریم 30 تصویر در ثانیه تولید می شوند. اگر شما گیمر هستید و یا قصد دارید که یک وب کم حرفه ای داشته باشید، وب کم هایی که با نرخ فریم 60 در بازار موجودند، برای شما مناسب و ایده آل هستند.
 


نوع لنز وبکم
وب کم ها با دو نوع لنز شیشه ای و پلاستیکی تولید می شوند. که نوع پلاستیکی آن ارزان تر است. وب کم هایی که لنز شیشه ای دارند کیفیت بالاتری دارند، اگر شما قصد دارید وب کمی با کیفیت بالا داشته باشید بهتر است از وب کمی با لنز شیشه ای استفاده کنید. به همین دلیل وب کم هایی که با کیفیت 1080 پیکسل تولید شده اند دارای لنز های شیشه ای هستند.
 

میدان دید وبکم

میدان دید ویژگی است که با علامت FOV در اطلاعات وب کم ها می توانید مشاهده کنید. میدان دید به معنی پهنای منطقه ای است که وب کم می تواند اندازه گیری کند.
وبکم با میدان دید 60 درجه می تواند تصویر یک نفر را که روبروی دوربین نصب شده بر روی مانیتور کامپیوتر نشسته است را ضبط کند.
وبکم با میدان دید 78 درجه می تواند تصویر دو نفر را که روبروی دوربین نصب شده بر روی مانیتور کامپیوتر نشسته است را ضبط کند.
وبکم با میدان دید 90 درجه می تواند برای نشان دادن یک تخته وایت برد یا گروهی از افراد که در اتاق کنفرانس نشسته اند را ضبط کند.
 

تنظیم نور و فوکوس خودکار وبکم

تنظیم نور و فوکوس خودکار یکی از ویژگی هایی است که لازم است هنگام خرید یک وب کم در نظر داشته باشید، به خصوص اگر وب کم را در اتاقی تاریک استفاده می کنید باید به این ویژگی توجه کنید. تقریبا اکثر وب کم هایی که در بازار موجود هستند فوکوس اتوماتیک دارند ولی ممکن است همچنان وب کمی با فوکوس دستی در بازار موجود باشد. ضبط تصاویر در دفتر کارممکن است چالش انگیز باشد و سایه هایی را ایجاد کند، بنابراین لازم است وب کمی را خریداری کنید که قابلیت تنظیم نور را داشته باشد، این وب کم ها می توانند افراد را از دیوار یا پنجره و ... متمایز کنند و نسبت به بهینه سازی تصویری طبیعی به طور اتومات عمل کنند.
 
 
میکروفن ها
اکثرا وب کم ها حداقل یک میکروفن داخلی دارند ولی وب کم هایی که دارای دو میکروفن هستند می توانند صدای واضح و طبیعی تری را ارائه دهند که برای تماس های تصویری بسیار مناسب هستند. اگر شما از وب کم برای تصاویر حرفه ای مانند شرکت در جلسات آنلاین کاری استفاده می کنید، می توانید برای خروجی صدای واضح و با کیفیت از میکروفن های خارجی و رومیزی استفاده کنید.
 
سازگاری
وب کم ها معمولا با تمام سیستم عامل ها سازگار نیستند، به خصوص کاربرانی که از سیستم عامل مک یا لینوکس استفاده می کنند باید هنگام خرید دقت بیشتری داشته باشند تا وب کمی را تهیه کنند که با سیستم عامل آنها سازگار باشد زیرا اکثر وب کم هایی که تولید می شوند با نسخه های سیستم عامل ویندوز سازگار هستند.
 
قابلیت حمل
معمولا وب کم ها به گونه ای طراحی شده اند که ثابت و بدون تحرک هستند. اما وب کم هایی هستند که از طریق یک کابل به گوشی متصل می شوند و شما می توانید در حال حرکت نیز از این وب کم استفاده کنید که معمولا برای کاربرانی که تمایل به ثبت فیلم و پخش زنده دارند، مناسب هستند.
برای انتخاب و خرید بهترین وبکم موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه وب کم در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 05 مهر 1400
  • َAghasi - Admin
  • 658

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025