راهنمای خرید هارد اکسترنال

هارد اکسترنال یکی از بهترین گجت ها برای ذخیره اطلاعات شخصی و یا پشتیبان گیری اطلاعات است که مورد استقبال اکثر کاربران قرار گرفته است. هاردهای اکسترنال هم دارای ظرفیت های بالایی هستند و هم قیمت مقرون به صرفه ای دارند که در ادامه به نکاتی که باید هنگام خرید هارد اکسترنال توجه کنید، می پردازیم.
 

ظرفیت هارد اکسترنال:

قبل از اینکه اقدام به خرید هارد اکسترنال کنید، ابتدا باید نیاز خود را بسنجید و بررسی کنید چه میزان ظرفیت ذخیره سازی می تواند مورد نیاز شما باشد. ظرفیت هارددیسک های اکسترنال از 250 گیگابایت تا چندین ترابایت در بازار موجود هستند. هر چه ظرفیت هارد بیشتر باشد، قیمت بیشتری برای خرید باید بپردازید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است شما یک هارد 500 گیگابایتی را به خاطر ارزان تر بودن انتخاب کنید ولی پس از خرید متوجه شوید که در واقع به یک هارد اکسترنال 1 ترابایتی نیاز داشتید. نگاهی به تمام اطلاعات و داده های خود اعم از اسناد، عکس، فیلم، موسیقی و ... بندازید. شما به یک هارددیسکی نیاز دارید که بتوانید به راحتی تمام آن اطلاعات را در آن ذخیره کنید به طوریکه مقدار قابل توجهی فضای ذخیره سازی برای شما باقی بماند تا بتوانید در آینده نیز اطلاعات جدیدی را در هارد اکسترنال خود وارد کنید.
اگر یک هارد اکسترنال 1 ترابایتی نیاز شما را برطرف می سازد، با پرداخت هزینه ی اضافی اقدام به خرید یک هارد اکسترنال با ظرفیت بیشتر نکنید. هر چه ظرفیت هارد بیشتر شود، سرعت آن کمتر می شود. اما خرید یک هارد اکسترنال 500 گیگابایتی را به شما توصیه نمی کنیم.


 


سرعت هارد اکسترنال:

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید یک هارد اکسترنال به آن توجه کنید، سرعت هارددیسک است. برای اینکه اطلاعاتتان را با سرعت بین هارد اکسترنال و دستگاه تان انتقال دهید باید به دنبال ذخیره کننده ای باشد که سرعت بالایی داشته باشد.
 
دو عامل در سرعت هارد اکسترنال موثر هستند: تکنولوژی ذخیره سازی (HDD یا SSD)، نوع درگاه
 

 

هارد اکسترنال  SSD یا HDD

هارددیسک های HDD و SSD با هم تفاوت هایی دارند. هارد اکسترنال HDD با استفاده از یک بازوی متحرک و دیسک چرخان برای ذخیره سازی استفاده می کند، به این صورت که دیسک می چرخد و بازو در طول و عرض دیسک حرکت می کند و اطلاعات را ذخیره می کند. سرعت این هارد ها معمولا 5400 دور در دقیقه هستند به این معنی که دیسک چرخان 5400 مرتبه در دقیقه می چرخد که با واحد RPM اندازه گیری می شود. هر چه سرعت چرخش این دیسک بیشتر باشد، انتقال اطلاعات نیز با سرعت بیشتری صورت می گیرد. در حال حاضر هاردهای HDD با سرعت 5400 و 7200 دور در دقیقه در بازار موجود هستند.
هارد SSD نوعی درایو است که به جای استفاده از دیسک های فلزی از حافظه فلش استفاده می کند و اصلی ترین و مهمترین تفاوت هارد های SSD با HDD در سرعت بالای انتقال اطلاعات هاردهای SSD است. از آنجایی که هارد های SSD اجزای مکانیکی ندارند در برابر ضربه نیز مقاوم تر هستند. افرادی که دائما در حال انتقال داده ها هستند و یا از هارد اکسترنال برای نصب بازی استفاده می کنند، بهترین گزینه استفاده از هارد SSD است.
 

نوع درگاه هارد اکسترنال:

عامل مکملی که روی سرعت هارد اکسترنال موثر است، پشتیبانی از درگاههای جدید و پر سرعت که باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات بین هارد و دستگاه می شود. از رایج ترین درگاه هایی که امروزه استفاده می شود درگاه USB است که USB 3.0 و USB 3.1 سرعت بیشتری در انتقال داده ها نسبت به درگاه USB 2.0 دارند. بنابراین هنگام انتخاب هارددیسک مطمئن شوید که دستگاه شما از درگاههای جدید پشتیبانی کند.
 
سازگاری:
یکی از مهم ترین عوامل انتخاب در هارد اکسترنال سیستم عامل دستگاه شماست. هارد اکسترنالی که مدنظر دارید باید با سیستم عامل رایانه شما سازگار باشد، چه ازMac ، Windows یا Linux استفاده می کنید. هنگام انتخاب هارد، وقت صرف کنید و حتما اطلاعات محصول را مطالعه کنید تا مطمئن شوید هارددیسک شما با سیستم عامل دستگاه شما سازگار باشد.
 

قابل حمل بودن

 


هارد دیسک رومیزی
آیا هارددیسک شما قرار است همیشه روی میز باشد یا معمولا با خود به همراه خواهید داشت؟ این سوال مهمی است که باید قبل از خرید از خود بپرسید. اگر نیاز دارید از هارددیسک برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده کنید و همیشه باید روی میز در کنار سیستم شما قرار بگیرد، در آنصورت اندازه و وزن آن اهمیت کمتری خواهد داشت.
اما اگر قرار است هارد اکسترنال خود را معمولا به همراه داشته باشید در آنصورت استفاده از هارد اکسترنال پرتابل (قابل حمل) برای شما مناسب است چون این نوع هاردها سبک تر و ابعاد کوچکتری دارند و به راحتی درون کیف شما جای میگیرند
 
 
نکات مهم هنگام استفاده از هارد اکسترنال:
معمولا درون جعبه ی هاردها یک کابل کوتاه قرار دارد که از ایجاد نویز و صدمه زدن به اطلاعات شما جلوگیری می کند، بنابراین کابل های نامناسب با طول بیشتر را جایگزین نکنید.
 
هارددیسک های SSD مقاومت بیشتری نسبت HDD ها در برابر ضربه دارند، اما با اینحال آنها نیز ممکن است بر اثر افتادن و ضربه آسیب ببینند. در نظر داشته باشید که حتی اگر از کیف هارد برای حمل و نقل استفاده می کنید، باز هم لازم است تا هنگام جا به جایی دقت کافی را داشته باشید.
 
هارد هایی که ضد شوک و ضد ضربه هستند، مجهز به سنسوری هستند که هنگام ضربه برای لحظه ای هد را جدا می کنند تا آسیب نبیند.
 
 از اطلاعاتی که معمولا کمپانی ها در مورد هارد ارائه می دهند، زمان شناسایی است که نشانگر مدت زمانیست که طول می کشد تا هارد توسط دستگاه شما شناسایی شود که عدد آن هر کوچکتر باشد بهتر است.
 
برای انتخاب و خرید بهترین هارد اکسترنال رومیزی و یا هارد اکسترنال پرتابل موجود در بازار، با قیمت های مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه هارد اکسترنال در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 14 مهر 1400
  • َAghasi - Admin
  • 640

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025