معرفی برند دی لینک

کمپانی D-Link پیشرو در تولید قطعات شبکه در سطح جهانی است. اعتبار D-Link این است که با عرضه تجهیزات قابل اعتماد با قیمت مناسب به محبوبیت شبکه خانگی کمک کرده است. این صنعت طی فراز و نشیب های صنعت فناوری به خصوص در دو دهه ی گذشته، اکنون یکی از محبوب ترین برند ها در زمینه تجهیزات شبکه بین کاربران قرار دارد.
 

تاریخچه دی لینک:

شرکتی که امروزه با نام D-Link شناخته شده است، در سال 1986 در تایپه تایوان توسط کن کائو، رئیس و مدیرعامل شرکت تاسیس شد.  اولین محصول یک کارت رابط شبکه با سرعت 1 مگابیت بر ثانیه بود. ابتدا این شرکت با نام Datex Systems شناخته می شد. پس از انتشار عمومی و نمایه سازی در بورس اوراق بهادار تایوان در سال 1994، نام شرکت به D-Link Corporation تغییر یافت و اولین شرکت شبکه در بورس اوراق بهادار شد.
 

درآمد این کمپانی در اواسط دهه 1990، هنگامی که این شرکت پنج میلیون دستگاه در سال تولید می کرد، به 150 میلیون دلار رسید. با این وجود، در بین مصرف کنندگان نام چندانی نداشت، زیرا کارت های رابط شبکه و سایر اجزای آن بیشتر در رایانه های مونتاژ شده یافت می شد. هنگامی که این شرکت بر روی محصولات برای مصرف کنندگان از طریق خرده فروشی متمرکز شد، به کانال های اداری کوچک تا بزرگ و خانگی راه یافت و بین کاربران به محبوبیت رسید.
 
کمپانی دی لینک در سال 1995 کارخانه های تولیدی خود را به هند گسترش داد و شعبه ای در آنجا ایجاد کرد و اولین آداپتور اترنت 10/100 مگابیت بر ثانیه با سرعت دوگانه را تولید کرد. همچنین سوئیچ های DES-604 و DES-608 در بازار شناخته شدند. در سال 2003 بخش تحقیق و توسعه D-Link از شرکت مادر جدا شد و Alpha Networks Inc را راه اندازی کرد، شرکتی که امروزه به عنوان یکی از برترین ارائه دهندگان سیستم مدیریت توزیع شبکه (DMS) شناخته می شود.
در سال 2007 نقطه عطف مهمی کمپانی دی لینک بود، زیرا درآمدهای تجمیع شده جهانی این کمپانی از 1 میلیارد دلار فراتر رفت. علاوه بر این، این شرکت گواهی پنج ستاره TUV Rheinland Star را دریافت کرد، که این امر باعث شد تا موسسات مالی بیشتری بتوانند پتانسیل D-Link را تشخیص دهند، که باعث افزایش رتبه برند دی لینک در بین رقبا شد.

در همان سال، D-Link اولین Wi-Fi Certified 802.11n را منتشر کرد که یکی از کارآمدترین و پرفروش ترین روترها با گواهینامه Wi-Fi Certified 802.11n برای مدت طولانی است
.

 


محصولات خانگی برند دی-لینک :

محصولات خانگی کمپانی دی لینک شامل تجهیزات شبکه، سیستم نظارتی و اتوماسیون خانگی می شود.
 
از تجهیزات شبکه این کمپانی می توان به محصولات زیر اشاره کرد:
  • روتر
  • سوئیچ شبکه خانگی
  • مودم
  • آداپتور های شبکه
  • وای فای USB
  • انواع کارت شبکه
  • پاورلاین
  • هاب USB
 
از تجهیزات سیستم های نظارتی می توان به محصولات زیر اشاره کرد:
  • دوربین مدار بسته
  • ویدئو رکوردر
 
از اتوماسیون خانگی نیز می توان به محصولات زیر اشاره کرد:
  • سنسور
  • آژیر
  • دوربین
  • Smart plug
 
بین محصولات دی لینک، روترها و مودم های دی لینک به دلیل کیفیت و قیمت مناسبی که دارند محبوبترین و پرطرفدارترین محصولات این کمپانی هستند. روترهای دی لینک متنوع هستند و دی لینک روترهایی را در قیمت های پایین رده، میان رده و گران قیمت که مخصوص گیمینگ و کاربران حرفه ای است، به بازار ارائه داده است. 
کمپانی دی لینک علاوه بر تولید سوئیچ های شبکه مخصوص شرکت ها و ادارات، سوئیچ هایی را مخصوص کاربران خانگی و شرکت های کوچک نیز تولید کرده است. بدین صورت کاربران خانگی نیز می توانند دستگاههایی مانند پرینترها، دوربین مداربسته و سیستم های خانگی را به طور همزمان به اینترنت متصل کنند.
دوربین های مداربسته دی لینک نیز از محبوبیت بسیاری بین کاربران برخوردار است. این دوربین ها با کیفیت های متفاوتی در بازار وجود دارند که شامل VGA تا Full HD متغیر هستند و در رده های قیمتی متفاوتی در دسترس کاربران قرار داده شده است.
 

محصولات تجاری برند دی-لینک :

بیش از سه دهه است که کمپانی دی لینک همواره راهکارهای جامعی را برای شبکه ارائه و اجرا کرده است که به بهبود عملکرد کسب و کار شما کمک شایانی می کند. از جمله محصولاتی که این کمپانی برای شرکت ها ارائه می دهد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • وایرلس
  • سوئیچینگ
  • امنیت شبکه
  • سیستم های نظارتی
  • تجهیزات ذخیره سازی
  • تلفن تحت شبکه
برند دی لینک یکی از برندهای ممتاز در زمینه تجهیزات شبکه است، دی لینک علاوه بر ساخت سوئیچ های شبکه خانگی، سوئیچ های شبکه هوشمندی را مخصوص شرکت های بزرگ و کارخانجات تولید کرده است. سوئیچ های شبکه برند دی-لینک متنوع هستند و از 5 تا 52 پورت و پشتیبانی از سرعت های گیگابایتی در بازار موجود هستند.
سوئیچ شبکه ابزاری است که می توان با استفاده از آن تعاملی بین سیستم ها و دستگاه های مختلفی به وجود آورد. سوئیچ های دی لینک در دو حالت مدیریتی و غیرمدیریتی در بازار موجود هستند. معمولا کاربران خانگی و شرکت های کوچک از سوئیچ های غیرمدیریتی استفاده می کنند به این دلیل که نصب آن آسان است و نیاز به تنظیمات پیچیده ای ندارد، همچنین قیمت پایین تری نیز دارند. اما شرکت های بزرگ و کارخانجات معمولا از سوئیچ های مدیریتی استفاده می کنند که میزان دسترسی و مدیریت سوئیچ در مدل های مختلف نسبت به یکدیگر متفاوت هستند.

سیستم های نظارتی شامل چند دوربین IP، سرورهای ذخیره ساز، ثبت کننده ویدئو، اطلاعات صوتی و نرم افزارهای مشاهده می باشد، که معمولا این سیستم ها در مکان هایی مانند مراکز تجاری، فرودگاهها، ایستگاههای راه آهن، شرکت ها، کارخانجات و گاها منازل مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم های برای رفع و حل جرائم مفید هستند و ویژگی های بسیاری دارند، شما می توانید از راه دور تصاویر مربوط به شرکت یا منزل خود را توسط اینترنت مشاهده کنید و یا از راه دور تنظیمات آن را تغییر دهید. همچنین سیستم های نظارتی IP کیفیت تصاویر بهتری نسبت به تکنولوژی قدیمی تر دارند. دوربین های شبکه و سیستم های نظارتی کمپانی دی-لینک نیز توانسته اند با عملکرد بالا جایگاه خود را بین کاربران داشته باشند.

از تجهیزات نظارتی دی-لینک می توان به تجهیزات جانبی دوربین اشاره کرد، به عنوان مثال می توان تا 64 دوربین را با نرم افزارهای مدیریت دوربین نظارت کرد و سطح دسترسی کاربران را می توانید کنترل کنید تا از هک شدن و یا سواستفاده های احتمالی جلوگیری کنید.
VOIP یا تماس های تحت شبکه، برای شرکت های بزرگ با تعداد کارمندان مناسب می باشد. تلفن های تحت شبکه امکان برقراری تماس بر بستر شبکه و اینترنت را برای شما فراهم می کند.
فروشگاه تک رایان با 23 سال حضور در حوزه فناوری اطلاعات با کارشناسان مجرب آماده ارائه خدمات به کاربران محترم می باشد. شما می توانید برای سفارش و خرید محصولات دی-لینک به صفحات مربوطه در سایت فروشگاه تک رایان مراجعه کنید و از مشاوره کارشناسان فروشگاه آنلاین تک رایان بهره مند گردید.

لیست قیمت برخی از محصولات کمپانی دی لینک:
 
توسعه دهنده شبکه بی سیم
 
 
D-Link DAP-1520 Wi-Fi AC750 Dual Band Range Extender 830,000 تومان
   
روتر و اکسس پوینت داخلی  
D-Link DAP-1360 Wireless N Range Extender Access Point 579,000 تومان
   
سوییچ KVM  
D-Link KVM-222 B1 2-Port USB KVM Switch with built-in cables 1,665,000 تومان
 
   
کارت شبکه با سیم  
D-Link DGE-528T PCI Network Adapter
 
342,000 تومان
D-Link DWA-121 Wireless N 150 Pico USB Adapter
 
167,000 تومان
D-Link DWA-123 Wireless N150 USB Adapter
 
225,000 تومان
D-Link DWA-131 Wireless N300 Nano USB Adapter
 
242,000 تومان
   
مودم همراه 3G و 4G  
D-Link DWR-910M Wireless 4G/LTE Mobile Router
 
889,000 تومان
D-Link DWR-932C 4G/LTE Mobile Router
 
960,000 تومان
   
هاب و سوئیچ LAN  
D-Link DES-1005C Desktop Switch
 
189,000 تومان
D-Link DES-1008C 8-Port Unmanaged Switch Network Switch
 
221,000 تومان
D-Link DES-1024D 24 Port 10/100Mbps Unmanaged Desktop Switch
 
1,042,000 تومان
D-Link DES-1026G 26-Port Fast Ethernet Switch
 
1,358,000 تومان
D-Link DES-105 5-Port Unmanaged Standalone Switch
 
305,000 تومان
D-Link DGS-1005A 5-Port Gigabit Desktop Switch
 
399,000 تومان
D-Link DGS-1008A 8-Port Gigabit Desktop Switch
 
549,000 تومان
D-Link DGS-1024A 24-Port Gigabit Unmanaged Switch
 
1,884,000 تومان
D-Link DGS-1024D 24-Port Gigabit Unmanaged Switch
 
2,516,000 تومان

توجه داشته باشید که قیمت محصولات مربوط به زمان تهیه این مقاله می باشد و با توجه به نوسانات قیمت دلار ممکن است قیمت ها تغییر کنند.











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 09 آبان 1400
  • َAghasi - Admin
  • 530

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025