تاریخچه و معرفی محصولات برند گیگابایت

کمپانی گیگابایت یا گیگابایت تکنولوژی در سال 1986 در تایوان تاسیس شد، شرکت گیگابایت در زمینه­های مختلف فناوری فعالیت دارد که البته این کمپانی را بیشتر با مادربردهای گیمینگ قوی و حرفه­ای می­شناسند. کمپانی گیگابایت بیش از سه دهه است که در زمینه فناوری حضور جهانی داشته و از بدو تاسیس تا به امروز همواره تلاش کرده است تا محصولاتی با نیاز روز کاربران تولید کند.
 

نمایندگی گیگابایت در ایران:

کمپانی گیگابایت در تولید لپ تاپ، کامپیوترهای شخصی، گوشی هوشمند، مادربرد و کارت گرافیک و سخت افزار سرور فعالیت دارد. محصولات گیگابایت در سالهای اخیر بین کاربران ایرانی نیز محبوبیت بسیاری داشته است و محصولات آن توسط نمایندگی های فروش در ایران در دسترس کاربران ایرانی قرار میگیرد. یکی از نمایندگی­های فروش محصولات گیگابایت در ایران نیز فروشگاه آنلاین تک رایان است که توانسته است با ارائه خدمات فروش آنلاین و حضوری خریدی آسان و مطمئن را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد.

به طور کلی تمام محصولات این برند به جزء گوشی هوشمند گیگابایت که وارد بازار ایران نشده است را می­توانید از این فروشگاه تهیه کنید. در این مقاله تلاش کردیم تا به برترین مادربردهای گیمینگ گیگابایت بپردازیم.

 


معرفی محصولات کمپانی گیگابایت

 
مادربرد
مادربردها یکی از محصولات تولید کمپانی گیگابایت است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بین کاربران به خصوص گیمرها و کاربران حرفه­ ای از محبوبیت بالایی نیز برخوردار هستند. مادربردهای گیمینگ گیگابایت شامل ویژگی­های بسیاری همچون دوام بالا، استفاده از به روزترین تکنولوژی ها و تهویه مناسب است.
 

کارت گرافیک
کارت گرافیک ­های گیگابایت که همچون مادربردها از کیفیت ساخت بالایی بهره برده ­اند، تحت لیسانس ­های انویدیا، ای­ام­دی و آئروس تولید و به بازار عرضه می­شوند. به همین دلیل کارت گرافیک ­های گیگابایت در رده بالایی در بازار جهانی قرار گرفته است. اگر شما نیز قصد خرید یک کارت گرافیک میان رده را دارید و یا از علاقه مندان به بازی­ های آنلاین کامپیوتری هستید، پیشنهاد می کنیم که این برند را به خاطر داشته باشید. کارت گرافیک­ های گیگابایت دارای کیفیت بالای تنظیم رنگ و نورپردازی هستند که باعث می شود که شما از تصاویری با رنگ واقعی بهره­مند شوید.
 

مینی کامپیوتر
مینی کامپیوترها توسط کمپانی­ های متعددی به بازار عرضه می­شوند که در بین آنها مینی کامپیوترهای برند گیگابایت از محبوبیت بالاتری نسبت به سایر رقبا برخوردار هستند. مینی کامپیوتر مدل GB-BKi7HA-7500 یکی از محصولات گیگابایت است که از کیفیت خوبی برخوردار است. در سالهای اخیر استفاده از این مینی کامپیوترها در بین کاربران ایرانی نیز رواج پیدا کرده است، آنها فضای کمی را روی میز کار شما اشغال می­کنند که البته باید در نظر داشته باشید که آنها از کامپیوتر­های همه کاره (all in one) گرانتر هستند.
 
 
تبلت و گوشی هوشمند
کمپانی گیگابایت در زمینه تولید تبلت و گوشی هوشمند نیز فعالیت می­کند، این کمپانی در سال 2013 اولین تبلت ویندوزی خود را روانه بازار کرد. تبلت های این کمپانی از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار هستند و البته نقطه ضعف­ هایی نیز دارند. باتری و رزولوشن تبلت­ های این کمپانی از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و نتوانستند با سایر برندها رقابت کنند.
در دهه­ ی گذشته کمپانی گیگابایت تلاش کرده است تا در زمینه گوشی هوشمند نیز همچون سایر محصولات بازار را بدست بگیرد و چندین گوشی هوشمند نیز در طی سالهای اخیر وارد بازار جهانی کرده است که در میان آنها گوشی پایین رده و ارزان قیمت نیز داشته باشد. اما این کمپانی تاکنون نتوانسته است نظر کاربران را به سمت گوشی های هوشمند خود جلب کند.
همچنین این گوشی­ های هوشمند وارد بازار ایران نشدند و بیشتر در آسیای شرقی فروش داشته اند.


 

مادربردهای گیمینگ گیگابایت


 

مادربرد گیمینگ GIGABYTE Z590 AORUS MASTER

مادربرد گیمینگ GIGABYTE Z590 AORUS MASTER از جدیدترین محصولات کمپانی گیگابایت است که همزمان با ورود نسل 11 پردازنده­ های اینتل، به چیپست Z590 مجهز شده است. بنابراین این مادربرد می­تواند از پردازنده ­های سری Core 11 و 10 اینتل پشتیبانی کند. مادربرد رده بالای Z590 AORUS MASTER یکی از پیشرفته ­ترین و با امکانات­ ترین محصولات کمپانی گیگابایت که تا امروز به بازار جهانی عرضه شده است.
از ویژگی­ های این مادربرد می­توان به وجود اتصالات دو گانه USB 3.0، بایوس دوگانه و اتصال LAN ده گیگابایتی و دکمه های مینیتاتوری اشاره کرد. از دیگر نقاط قوت این مادربرد می­تواند به بخش مدار تغذیه ی آن پرداخت که شامل 18 فاز دیجیتالی با قدرت 90A و پاسخگویی VRM است.
مادربرد گیمینگ GIGABYTE Z590 AORUS MASTER از 4 عدد اسلات رم با حداکثر حافظه 128 گیگابایت پشتیبانی می­کند، و با استفاده از فناوری Direct Heatpipe II گیگابایت، توسط لوله ای که در بطن سینک ها قرار دارد می­تواند حرارت را در سطح سینک تقسیم کند و به دفع حرارت از ماسفت های VRM کمک کند.


 


مشخصات فنی مادربرد گیمینگ GIGABYTE Z590 AORUS MASTER

ابعاد: 30×24 سانتیمتر
فرم فاکتور: ATX
چیپست: Intel Z590
تعداد سوکت: 1 عدد
نوع سوکت: LGA1200
تعداد اسلات: 4 عدد
اسلات PCI Express x16: سه عدد
تعداد پورت SATA 6Gb/s: 6 عدد
تعداد پورت USB 3.2 Gen 1: 4x USB 3.2 Gen 1
آرایه خازن های پلیمری تانتالیوم
مسیریابی حافظه محافظت شده برای جلوگیری از تداخل
راه حل حرارتی پیشرفته با Fins-Array II
پشتیبانی از نوارهای LED آدرس پذیر و RGB LED
Smart Fan 6 دارای چند سنسور دما


 

مادربرد گیگابایت Z490 AORUS XTREME WATERFORCE

این مادربرد یکی از بهترین محصولات شرکت گیگابایت است که مجهز به چیپست Intel Z490 است. مادربرد Z490 AORUS XTREME عملکرد بسیار خوبی دارد که با توجه به بهبود مسیر حافظه، عملکرد حافظه بالایی نیز دارد. Z490 AORUS XTREME WATERFORCE از یک طراحی قدرت پردازنده دیجیتالی استفاده می­کند که شامل یک کنترلر PWM دیجیتالی با Smart Power Stages است و قادر است 90A نیرو از هر فاز و در مجموع 1440A را تامین کند.
 
 

GIGABYTE برای آشکار کردن عملکرد کامل CPU­ های جدید با تعداد هسته­ های بالا، از فازهای قدرت واقعی، طراحی VRM کاملا متعادل با بار دوبل و آرایه خازن­ های پلیمری تانتالوم استفاده می­کند. به همین دلیل تضمین می­کند که قدرت زیاد CPU در تمام ماسفت­ ها به طور کامل متعادل است تا به کارایی بهتر و دمای پایین برسد. برای تغییرات ناگهانی بین حالت­های استندبای و بار زیاد از CPU، گیگابایت از یک آرایه خازن پلیمری تانتالیوم مستقیما زیر سوکت CPU به عنوان یک بافر برای بهبود پاسخ گذرا و پایداری تحت فرکانس­ های بالای CPU استفاده می­کند. گیگابایت موفق شده است با طراحی منحصر به فرد PCB های 2X مسی، مسیرهای ردیابی قدرت کافی بین قطعات را برای تحمل بارهای بیشتر از حد معمول و حذف گرما از ناحیه حیاتی تحویل قدرت CPU فراهم می­کند. این امر اطمینان می­دهد که مادربرد قادر است بارهای اضافی را که هنگام اورکلاک وارد می­شود، کنترل کند.

 
 
 
Fins-Array II از فناوری جدید باله­ های انباشته شده استفاده می­کند که معمولا در تجهیزات صنعتی برای مبدل­ های حرارتی کوچک استفاده می­شود.Fins-Array  II دارای ساختار باله­ های ثانویه ویژه ای است که عملکرد انتقال حرارت را افزایش می دهد. جریان حرارتی که از میان پره ها عبور می­کند از لبه جلویی وارد می­شود و سپس توسط دیگر گیره­ ها یا پره­ ها هدایت می­شود. این جریان هدایت شده می­تواند عملکرد انتقال حرارت را تا حد زیادی بهبود بخشد.

مادربرد Z490 AORUS XTREME WATERFORCE دارای 4 اسلات حافظه است و از حداکثر 128 گیگابایت حافظه پشتیبانی می­کند. کمپانی گیگابایت به دوام محصولاتش اهمیت بالایی می­دهد و از یک راه حل حرارتی برای دستگاه های SSD M.2 با ظرفیت بالا با فلاش دو طرفه استفاده کرده است. M.2 Thermal Guard II از طراحی هیت سینک دو طرفه استفاده می کند و با تخلیه گرما و جلوگیری از ایجاد تنگناها در SSD های M.2 با سرعت بالا از ایجاد مشکل پیشگیری می­کند. 
کمپانی گیگابایت این محصول را در ابعاد 30×27×6 سانتیمتر طراحی کرده است و فرم فاکتور این مادربرد E-ATX می­باشد. این مادربرد دارای یک سوکت پردازنده از نوع Intel LGA 1200 می­باشد.

 


مشخصات فنی مادربرد گیگابایت Z490 AORUS XTREME WATERFORCE

ابعاد: 30×27×6 سانتیمتر
فرم فاکتور: E-ATX
چیپست: Intel Z490
تعداد سوکت: 1 عدد
نوع سوکت: Intel LGA 1200
تعداد اسلات: 4 عدد دو کاناله
پردازنده های پشتیبانی شده: Support for 10th Generation Intel Core i9 / i7 / i5 / i3 processors/Intel Pentium processors/ Intel Celeron processors in the LGA1200 package
اسلات PCI Express x16: سه عدد
پشتیبانی از SLI: دو مسیره
پشتیبانی از Crossfire: دو مسیره
کانکتور SATA 3.0: شش عدد
کانکتور M.2: سه عدد
نوع اسلات M.2: PCI-E 2.0 x4 , SATA 3.0 , PCI-E 4.0
پورت USB 2.0: دو عدد
پورت USB 3.2 Gen 1: دو عدد
پورت USB 3.2 Gen 2: چهار عدد
 


 

مادربرد گیمینگ گیگابایت Z390 GAMING X LGA 1151

اگر شما جزء کاربرانی هستید که به بازی­ های کامپیوتری علاقه­ مند هستید، پیشنهاد می­کنیم قبل از خرید نگاهی به مشخصات مادربرد Z390 GAMING X LGA 1151 داشته باشید. این مادربرد به پردازنده قدرتمندIntel Z390  مجهز است که عملکردی با کیفیت بالا ارائه می­دهد. این مادربرد از پردازنده ­هایی با سوکت Intel LGA 1151 پشتیبانی می­کند. این مادربرد از نسل هشتم و نهم پردازنده­های Intel Core پشتیبانی می­کند.
با استفاده از Smart Fan 5 کاربران می­توانند اطمینان حاصل کنند که رایانه­ ی گیمینگ آنها هنگام بازی خنک می­ماند و عملکرد خود را حفظ خواهد کرد.Smart Fan 5  به کاربران امکان می­دهد هدرهای فن خود را تغییر دهند تا سنسورهای حرارتی مختلف را در مکان­های مختلف مادربرد منعکس کنند. همچنین با استفاده از امکان Fan Stop می­توانید فن خود را سفارشی کنید، بدین معنی که شما می­توانید تعیین کنید که وقتی دمای هوا از یک آستانه مشخصی پایین تر آمد، فن به طور کامل متوقف شود.


 


مشخصات فنی گیمینگ گیگابایت Z390 GAMING X LGA 1151

ابعاد: 30×27×6 سانتیمتر
فرم فاکتور: E-ATX
چیپست: Intel Z390
تعداد سوکت: 1 عدد
نوع سوکت: Intel LGA 1151
تعداد اسلات: 4 عدد دو کاناله
پردازنده های پشتیبانی شده:Support for Intel Core i9 / i8 processors
اسلات PCI Express x16: دو عدد
پشتیبانی از SLI: دو مسیره، چهار مسیره
پشتیبانی از Crossfire: دو مسیره، چهار مسیره
کانکتور M.2: سه عدد
نوع اسلات M.2: PCI-E 3.0 x4 , SATA 3.0 , PCIE 3.0 X2
پورت USB 3.0: شش عدد
پورت USB 3.1: دو عدد
پورت LAN: یک عدد
کارت شبکه LAN: Intel GbE LAN chip (10/100/1000 Mbit)


 

مادربرد گیمینگ گیگابایت مدل X299X DESIGNARE 10G

مادربرد X299X DESIGNARE یکی از محصولات کمپانی گیگابایت است که از چیپست اینتل X299 بهره­ مند شده است. ابعاد این محصول 6×27×30 سانتیمتر و فرم فاکتور آن E-ATX است. این مادربرد جزء محصولات رده بالای کمپانی گیگابایت است که با اکثر کیس ­های گیمینگ سازگاری دارد. کمپانی گیگابایت برای مادربرد X299X DESIGNARE از سوکت پردازنده GA 2066 اینتل بهره­ مند شده است. این مادربرد از پردازنده­­ های Intel Core i7-7800X و بالاتر از سری X، پردازنده­ های سری Intel Core i9 X پشتیبانی می­کند. این محصول دارای 8 اسلات رم DDR4 با پشتیبانی حداکثر تا 256 گیگابایت (32 گیگابایت ظرفیت DIMM تک) می­باشد. شرکت گیگابایت برای این مادربرد پورت‌های USB 3.2 و USB 2.0 را در نظر گرفت تا کاربران از سرعت بالای انتقال اطلاعات با استفاده از این محصول بهره ­مند شوند. مادربرد X299X DESIGNARE ماندگاری و عملکرد بالایی دارد و می­تواند انتخاب مناسبی برای کاربرانی که علاقه مند به طراحی و یا بازی هستند، باشد.
 


مشخصات فنی گیمینگ گیگابایت X299X DESIGNARE 10G

ابعاد: 30×27×6 سانتیمتر
فرم فاکتور: E-ATX
چیپست: Intel X299
تعداد سوکت: 1 عدد
نوع سوکت: Intel LGA 2066
تعداد اسلات: 8 عدد 4 کاناله
حداکثر حافظه پشتیبانی: 256 گیگابایت
پردازنده های پشتیبانی شده: Intel Core i7-7800X, Intel Core i9، سری X
اسلات PCI Express x16: 4 عدد
پشتیبانی از SLI: دو مسیره، چهار مسیره
پشتیبانی از Crossfire: دو مسیره، چهار مسیره
کانکتور M.2: سه عدد
نوع اسلات M.2 : PCI-E 4.0 , Key M  
پورت USB Type-C: دو عدد
پورت USB 3.2: چهار عدد
پورت LAN: دو عدد
کارت شبکه LAN: Intel 10GbE LAN chip











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 22 آبان 1400
  • َAghasi - Admin
  • 1089

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025