راهنمای خرید بهترین کارت گرافیک 2023

اگر قصد تهیه یک رایانه شخصی دارید، به خاطر داشته باشید که حتی اگر سریع­ترین پردازنده را تهیه کنید، اما بدون یک پردازنده گرافیکی قدرتمند و مناسب، فایده­ ای نخواهد داشت. البته هر کارت گرافیکی برای همه مناسب است، خواسته و نیاز­های شماست که تعیین می­کند چه نوع کارت گرافیکی بسته به سایر قطعات، برای شما مناسب است. ممکن است انتخاب یک کارت گرافیک مناسب برای شما کمی چالش برانگیز باشد. دستیابی به بهترین کارت­های گرافیک Nvidia GeForce و بهترین کارت­های گرافیک AMD آسان­تر شده است، در حالیکه یافتن بهترین GPU برای سیستم گیمینگ شما هنوز هم می­تواند پر­هزینه و چالش برانگیز باشد.
خرید بهترین کارت گرافیک برای نیازهای خاص خود تنها راهی است که می­توانید ارزش پول خود را حفظ کنید بدون اینکه آن را هدر دهید، اگر شما تصمیم نهایی خود را برای خرید کارت گرافیک مورد نظرتان گرفته ­اید می­توانید با وارد شدن به صفحه خرید کارت گرافیک نسبت به خرید آن با بهترین قیمت بازار از فروشگاه آنلاین تک رایان اقدام کنید.
 

نکات سریع خرید کارت گرافیک

GPU: انجام تمام محاسبات و اجرای گرافیکی بر عهده پردازنده گرافیکی یا همان GPU می­باشد و مهم­ترین بخش هر کارت گرافیک است. پردازنده گرافیکی تعیین کننده بسیاری از خصوصیات کارت گرافیک است، به همین دلیل یک کارت گرافیک بر اساس مدل پردازنده گرافیکی آن شناخته می­شود.
 
حافظه ویدئویی: پس از پردازنده گرافیکی، حافظه ویدئویی اهمیت بالایی خواهد داشت. حجم آن براساس گیگابایت مشخص می شود، البته حجم حافظه ویدئویی نمی تواند معیار اصلی سنجش آن باشد، چون عامل تاثیر گذار دیگری نیز وجود دارد به نام پهنای باند حافظه.
 
پهنای باند حافظه: مقدار حافظه‌ای است که در یک ثانیه، پردازنده گرافیکی به آن دسترسی خواهد داشت، بنابراین هرچه مقدار پهنای باند حافظه بیشتر باشد عملکرد کارت گرافیک نیز بهتر است. پهنای حافظه و فرکانس حافظه، تعیین کننده ی پهنای باند حافظه هستند.
 
 
لیست بهترین کارت گرافیک های موجود در بازار را در زیر مشاهده خواهید کرد

GeForce RTX 2060
GeForce RTX 3060
GeForce RTX 4090
GeForce RTX 3050
 
Radeon RX 6800
Radeon RX 7900 XTX
Radeon RX 7900 XT
Radeon RX 6650 XT
 


کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX

AMD Radeon RX 7900 XTX در پایان سال 2022 وارد بازار شد، و به طرز درخشانی لقب قدرتمندترین پردازنده گرافیکی بازی در بازار را از آن خود کرد. این کارت گرافیک با عملکرد بالا با استفاده از  شتاب دهنده­های پرتوی نسل دوم RX 7900 XTX باعث می­شود تا بازی­های 4K با تنظیمات فوق العاده اجرا شوند.

 
 


مشخصات فنی کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX

فرکانس پردازنده: 1900 مگاهرتز
حافظه: 24 گیگابایت-  GDDR6
فرکانس حافظه: 20Gbps
درگاه ها: 1x HDMI 2.1, 2 x DisplayPort 2.1, 1 x USB Type-C
 

 

کارت گرافیک GeForce RTX 4090
برای استفاده حداکثری از کارت گرافیک GeForce RTX 4090 شما به یک مانیتور 4K با نرخ تازه­ سازی بالا نیاز خواهید داشت. این کارت گرافیک گران قیمت به یک کانکتور 16 پین نیاز دارد. این کارت گرافیک قدرتمند می­تواند هر چیزی را که شما نیاز دارید برطرف کنید. فقط مطمئن شوید که یک منبع تغذیه قوی برای راه اندازی آن داشته باشید.

 


مشخصات فنی کارت گرافیک GeForce RTX 4090

فرکانس پردازنده: 2235  مگاهرتز
حافظه: 24 گیگابایت-  GDDR6
فرکانس حافظه: 21.2Gbps
درگاه ها: DisplayPort 1.4a x3, HDMI 2.1a
 
 

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3090
با وجود 24 گیگابایت رم، اجرای هیچ بازی یا پروژه سنگینی با مشکل عملکرد مواجه نخواهد شد. Nvidia GeForce RTX 3090 در اصل جایگزینی برای Titan است، بنابراین بیشتر برای کاربران خلاق مناسب است که با رندرهای فشرده سه بعدی و ویدیویی برخورد می­کنند تا برای گیمرها. این کارت گرافیک توانسته است عملکرد 8K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ارائه دهد.


 


مشخصات فنی کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3090

فرکانس پردازنده: 1.40 گیگاهرتز
حافظه: 24 گیگابایت-  GDDR6
فرکانس حافظه: Gbps 19.5
درگاهها: HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4a
 

 

کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT

AMD در مورد VRAM کوتاهی نمی­کند و 20 گیگابایت در اختیار شما قرار می­دهد. این کارت گرافیک از DLSS پشتیبانی نمی­کند، و در حالی که امکان اجرای بارهای کاری هوش مصنوعی بر روی پردازنده‌های گرافیکی AMD وجود دارد، اما ممکن است عملکرد آن در بسیاری مواقع کند باشد. AMD توانسته است توجهات بسیاری را در مورد معماری نوآورانه چیپلت‌های GPU به خود جلب کند. در حال حاضر، چیپلت‌های GPU بیشتر به دنبال صرفه ­جویی در هزینه است تا بهبود عملکرد. البته همچنان 4070 Ti انویدیا بهتر عمل می­کند.

 


مشخصات فنی کارت گرافیک Radeon RX 7900 XT

GPU: RDNA 3 Navi 31
فرکانس بازی: 2000 MHz
حافظه: 24 گیگابایت-  GDDR6
فرکانس حافظه: Gbps 20
 
 

کارت گرافیک AMD Radeon RX 6700 XT
وقتی صحبت از گزینه­ های میان رده آن می­شود، AMD Radeon RX 6700 XT بهترین است. این کارت گرافیک از نظر قیمتی به RTX 3070 نزدیک‌تر است. این کارت گرافیک یک عملکرد فوق ­العاده  1440p را به شما ارائه می­دهد. XT همان تعداد هسته­ های گرافیکی RX 5700 XT را دارد، اما سرعت کلاک و حافظه نهان بیشتر به طور قابل توجهی، حدود 30 درصد عملکرد آن را افزایش می­دهد.
 


مشخصات فنی کارت گرافیک AMD Radeon RX 6700 XT

فرکانس پردازنده: 2.32 گیگاهرتز
حافظه: 12 گیگابایت-  GDDR6
فرکانس حافظه: Gbps 16
درگاه ها: HDMI 2.1, DisplayPort 1.4 with DSC











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 27 تیر 1402
  • َAghasi - Admin
  • 679

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025