فیس بوک خریدار پسوردهای دزدی بازار سیاه می شود

از دهه 70 به بعد بود که گذر واژه ها پا به عرصه تکنولوژی گذاشته و برای امنیت هر چه بیشتر کاربران بکار گرفته شدند. حالا اخیرا در آخرین اخبار رسیده از همایش Web Summit، معاون ارشد بخش امنیت فیس بوک الکس استیموس از تصمیم این کمپانی در جهت امنیت بیشتر کاربران گفت.

 


او اعلام کرده  از این پس ما پسوردهای دزدیده شده بازار سیاه را خریداری می کنیم تا بتوانیم با بررسی آنها ضعف موجود را فهمیده و با آنها مقابله کنیم. این کار باعث خواهد شد تا دیتابیس کاربران مدیریت بهتری پیدا کند.  

 
پیش از این در سال 2013 مشخصات حساب 38 میلیون کاربر شرکت ادوبی به دست هکرها افتاد و فیس بوک با استفاده از دیتابیس درصد کاربرانی را که از گذر واژه های مشابه در دو مکان استفاده می کردند را پیدا کرده و با چند مرحله ای کردن مراحل امنیتی برای ورود سعی در حفظ امنیت فضای استفاده شده توسط کربران کرد.
اما تصمیم اخیر مبنی بر خرید این پسوردها از سطح بازار که اینک ارزش بیشتری پیدا کرده راه جدیدی در این موضوع است هر چند به گفته استیموس این کارها دیگر برای سال 2016 مناسب به نظر نمی آید ولی در حال حاضر این تنها کاری است که از دست ما بر می آید.






 
منبع خبر : yjc.ir
  • 24 آبان 1395
  • َAghasi - Admin
  • 1672
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025