گلکسی نوت 8 به طور رسمی معرفی شد: نهایت کارایی به همراه دوربین دوگانه

سال گذشته سال خوبی برای سامسونگ نبود. با وجود موفقیت‌هایی که عرضه گلکسی اس 7 برای سامسونگ به دنبال داشت اما حوادثی که به دنبال عرضه گلکسی نوت 7 برای سامسونگ به وجود آمد یکی از بزرگ‌ترین رسوایی شرکت‌هایی تکنولوژی از ابتدا تاکنون بوده است. با این‌وجود در سال جاری سامسونگ با بهبود شرایط آزمایشگاهی خود و تأکید بیشتر بر روی ایمنی دستگاه‌های ساخته‌ شده یکی از موفق‌ترین محصولات خود یعنی گلکسی اس 8 را روانه بازار کرد که با استقبال خوب مخاطبان نیز همراه شد.

اما امروز در مراسمی در شهر نیویورک که به میزبانی سامسونگ برگزار شد شاهد معرفی جدیدترین عضو خانواده گلکسی و درعین‌ حال هیجان‌ انگیزترین آن‌ها تا به امروز یعنی سامسونگ گلکسی نوت 8 بودیم. شاید ظاهر و مشخصات گلکسی نوت 8 چندان برایتان نا آشنا نباشد چون به لطف کانال‌های غیررسمی از مدت‌ها پیش اطلاعات زیادی از آن منتشرشده بود.

حال اما این دستگاه رونمایی شده است و تصاویر و مشخصات آن به‌طور رسمی در اختیار ما قرار دارد. از همین رو در این مطلب قصد معرفی این کهکشانی جدید را به شما داریم.

طراحی گلکسی نوت 8

طراحی گلکسی نوت 8- 1

به‌ طور خلاصه، گلکسی نوت 8 شباهت‌های زیادی با پرچم‌دار کوچک‌تر سامسونگ یعنی گلکسی اس 8 دارد و جز چند تغییر پراکنده زبان طراحی هر دو مدل یکسان و البته بسیار چشم‌نواز است. در جلو گوشی شاهد صفحه‌ نمایش بی‌نهایت سامسونگ همچون گلکسی اس 8 هستیم با این تفاوت که گوشه‌ها انحنای کمتری دارند و ابهت بیشتری به گلکسی نوت 8 بخشیده‌اند. وجود صفحه‌ نمایش بی‌نهایت همچنین به این معنا است که دیگر شاهد حضور دکمه‌های فیزیکی در زیر نمایشگر نخواهیم بود، حاشیه‌ها حذف‌ شده‌اند و نمایشگر نیز خمیده است. اگر دقت کنید گلکسی نوت 8 تنها اندکی از گلکسی اس 8 پلاس بزرگ‌تر است و قاب نوت 8 اندکی بلندتر است.

اما در قسمت پشتی شاهد تغییرات بیشتری هستیم، هرچند شاهد حضور حسگر اثر انگشت در مکانی که حسگر اثر انگشت گلکسی اس 8 قرار داشت هستیم اما فاصله مناسبی با لنز دوربین دارد و دیگر کمتر شاهد لمس اشتباه لنز خواهیم بود. اما دوربین خود داستانی جداگانه دارد و برای اولین بار شاهد استفاده از دوربین دوگانه بر روی تلفن همراه ساخت سامسونگ هستیم.

قسمت پشتی گلکسی نوت 8

در سمت چپ این گوشی درست زیر دکمه کاهش حجم صدا یکبار دیگر شاهد حضور دکمه دستیار اختصاصی سامسونگ یعنی بیکسبی هستیم. در قسمت پایین هم پورت USB-C، بلندگو، پورت 3.5 میلی‌متری هدفون و همچنین جایگاه S-Pen قرار دارند.

گلکسی نوت 8 در چهار رنگ مشکی نیمه‌شب، طلایی، خاکستری و همچنین آبی دریای عمیق عرضه خواهد شد. همان‌طور که در گلکسی اس 8 شاهد بودیم این رنگ‌ها فقط در پشت و کناره‌های دستگاه بکار رفته است و قسمت جلو گلکسی نوت 8 کاملاً مشکی‌رنگ است. از آنجایی که جایگاه دوربین دوگانه و حسگر اثرانگشت نیز کاملاً مشکی‌ رنگ است در مدل‌هایی با رنگ‌های دیگر ممکن است اندکی از جذابیت نوت 8 کاهش یابد.

 دوربین گلکسی نوت 8

دوربین گلکسی نوت 8

در گلکسی نوت 8 برای اولین بار در یک محصول سامسونگ شاهد به‌کارگیری دوربین دوگانه هستیم. در این مدل از چهار حسگر دوربین استفاده‌ شده است. دو دوربین در پشت، یک دوربین سلفی و یک حسگر عنبیه چشم در این مدل تعبیه‌شده است.

سامسونگ این بار قدم بزرگی درزمینه دوربین برداشته است و شاهد دو حسگر 12 مگاپیکسلی در آن هستیم. حسگر اول یک حسگر معمولی با f/1.7 است اما حسگر دوم یک حسگر از نوع تله فوتو با فاصله کانونی f/2.4 و اجازه زوم 2 برابر را به شما می‌دهد. نوآوری که در این قسمت شاهد هستیم استفاده از لرزش گیر اپتیکال در هر دو دوربین است که برای اولین بار در یک دوربین دوگانه شاهد آن هستیم. همچنین تنها حسگر معمولی دارای فناوری فوکوس فوق‌سریع سامسونگ است.

حسگراثرانگشت گلکسی نوت 8

سامسونگ قابلیتی با نام فوکوس زنده در گلکسی نوت 8 بکار گرفته است که باعث می‌شود دست شما در اعمال تاری تصاویر باز باشد. چه تصاویری که در حال ثبت آن‌ها هستید و چه تصاویری که پیش‌ از این گرفته‌اید. همچنین این امکان برای شما فراهم است که به‌ طور همزمان با هر دو دوربین عکاسی کنید.

دوربین جلو این مدل نیز دارای حسگر 8 مگاپیکسلی به همراه فوکوس خودکار است که نمونه آن را پیش‌ از این در گلکسی اس 8 شاهد بودیم. این دوربین در حال حاضر از بهترین دوربین‌های سلفی محسوب شده و در شرایط مختلف شما را ناامید نخواهد کرد.

نمایشگر گلکسی نوت 8

نمایشگر گلکسی نوت 8

طرفداران نمایشگر بی‌نهایت و خمیده گلکسی اس 8 قطعاً از مشاهده دوباره آن بر روی نوت 8 خوشحال خواهند شد. این نمایشگر اندازه‌ای 6.3 با نسبت 18.5:9 دارد و از تکنولوژی ساخت Super AMOLED سامسونگ در ساخت آن استفاده‌ شده است. رزولوشن این صفحه‌ نمایش نیز 1440 در 2960 پیکسل است.

همانند گلکسی اس 8 قسمت پایین نمایشگر نسبت به فشار حساس است و بازخوردهای لمسی نیز دارد. در عمل شما خواهید توانست با فشار محدوده کلید خانه حتی در زمانی که یک برنامه در حال اجرا بر روی آن است به این کلید دسترسی داشته باشید.

سخت‌افزار و سیستم‌عامل گلکسی نوت 8

همانند گلکسی اس 8 چیپست استفاده‌ شده در گلکسی نوت 8 نیز از نوع اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 خواهد بود. حافظه رم در این مدل به 6 گیگابایت افزایش‌ یافته است و با حافظه‌های داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

ظرفیت باتری در این مدل برای جلوگیری از وقوع پیشامدهایی همچون گلکسی نوت 7 کاهش‌ یافته و به 3300 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. فلم S-Pen گلکسی نوت 8 همان قلم استفاده‌ شده در گلکسی نوت 7 است و دارای نوک 0.7 میلی‌متری و حساسیت به 4096 درجه فشار است.

رابط کاربری گلکسی نوت 8

سیستم‌عامل پیش‌فرض این مدل اندروید 7.1.1 است و مسلماً با عرضه اندروید 8.0 اوریو، گلکسی نوت 8 جزو اولین مدل‌های سامسونگ خواهد بود که آن بروز رسانی را دریافت خواهد کرد. رابط کاربری این مدل نیز همانند گلکسی اس 8 نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ یعنی Experience است و تفاوت زیادی با گلکسی اس 8 ندارد. کاملاً قابل پیش‌بینی بود که در این مدل شاهد دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ یعنی بیکسبی نیز باشیم اما این دستیار در حال حاضر تنها از دو زبان انگلیسی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند و نمی‌توان آن را برای بسیاری از کاربران کارآمد دانست.

قیمت و زمان عرضه گلکسی نوت 8

امکان ثبت پیش سفارش برای هر دو مدل آنلاک و ارائه توسط اپراتور از فردا وجود خواهد داشت. گلکسی نوت 8 در تاریخ 24 شهریورماه عرضه خواهد شد و دارای قیمت نجومی 930 دلار در مدل پایه خواهد بود.

تصویر گلکسی نوت 8




 

منبع خبر : -
  • 02 شهریور 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1799
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025