بروز نویز هنگام مکالمه، مشکلی اصلی کاربران آیفون 8 پلاس اپل

برخی کاربران آیفون ۸ پلاس از ایجاد نویز و صداهای اضافی هنگام مکالمه با این پرچمدار اپل خبر داده‌اند. از آنجایی که این مشکل توسط کاربران کشورهای مختلفی گزارش شده است، می‌توان نتیجه گرفت که ایراد، در مولفه‌های داخلی آیفون ۸ بوده و ارتباطی با قابلیت‌های شبکه تلفن همراه ندارد.

در انجمن اینترنتی MacRumors کاربران زیادی که به تازگی آیفون ۸ پلاس اپل را خریداری کرده‌اند از وجود نویز و صداهای اضافه هنگام مکالمه با این گوشی هوشمند خبر داده‌اند. در ابتدا کاربری با نام کاربری Vask پستی را با مضمون شنیده شدن نویز هنگام مکالمه با آیفون ۸ پلاس در این انجمن آنلاین منتشر کرد اما در ادامه کاربرانی از کشورهای مختلف نظیر استرالیا، ایالات متحده آمریکا و اروپا نیز نظرات و تجربیات مشابهی را درمیان گذاشتند.

بر اساس تجربه این کاربران، صداهای استاتیک واقعاً آزاردهنده در برخی موارد هنگام برقراری تماس صوتی با آیفون ۸ پلاس به گوش می‌رسد. نکته قابل توجه اینکه هنگام استفاده از هدفون یا اسپیکر، این صداها به‌طور کامل قطع می‌شود. با این تفاسیر، ممکن است وجود مشکل در بخش نرم‌افزاری، منشا ایجاد صداهای یادشده باشد و مولفه‌های مربوط به پخش صدا نظیر اسپیکر، مشکلی نداشته باشند. این مشکل هنگام استفاده از FaceTime نیز گزارش شده است تا اطمینان حاصل کنیم ایرادی در ارتباط آیفون ۸ پلاس با شبکه تلفن همراه وجود ندارد.

هنوز به طور قطع مشخص نیست که آیا این مشکل در مولفه‌های سخت‌افزاری ریشه دارد یا بخش نرم‌افزار آیفون ۸ معیوب است؟! با وجود این، توجه داشته باشید در صورتی که برای چندثانیه صدا را از طریق اسپیکر پخش کرده و مجددا با استفاده از گوشی ویژه مکالمه به پخش صدا اقدام کنید، مشکل وجود نویز هنگام مکالمه، به‌طور کامل برطرف خواهد شد. با این تفاسیر، در صورتی که مشکل در بخش سخت‌افزار iPhone 8 Plus بود این راهکار نیز نباید تغییری را در خروجی ایجاد می‌کرد.

این مشکل با یا بدون استفاده از تماس برپایه وای‌فای، استفاده از شبکه نسل چهارم یا گزینه‌های دیگر، همچنان پابرجاست و حتی فعال یا غیرفعال کردن قابلیت حذف نویز در بخش تنظیمات گوشی نیز تغییری در عملکرد آن ایجاد نخواهد کرد. حتی استفاده از نرم‌افزارهای VoIP طرف ثالث نظیر Acrobits Groundwire نیز تاثیری در تجربه کاربران نخواهد داشت.

هارد ریست آیفون ۸ پلاس توسط برخی کاربران نیز نتایج متفاوتی را به دنبال داشته است. تیم پشتیبانی اپل به برخی کاربران پیشنهاد داده است گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه و راه‌اندازی مجدد با استفاده از بکاپ سرویس آیکلاود را امتحان کنند اما در این صورت نیز نتایج متفاوتی را شاهد خواهید بود. در این بین، برخی کاربران نیز مدعی شد‌اند آیفون ۸ پلاس آن‌ها معیوب بوده و اپل باید این محصولات را با نمونه‌های بدون مشکل، جایگزین کند.

بر اساس گزارش MacRumors، متخصصان اپل از این مشکل آگاهی داشته و به دنبال ارائه راهکاری برای برطرف کردن مشکل هستند.




 

منبع خبر : -
  • 04 مهر 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1601
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025