Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 وارد شد؛ حرکت با ترس ماینرها

چندی پیش تصاویری از یک کارت گرافیک "سافایر" با نام Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 منتشر شده بود که امیدها را برای ورود یک کارت گرافیک سفارشی RX Vega 56 افزایش داده بود. این محصول با شناسه (model: 11276-02) دارای یک PCB نه چندان بلند است. کابینت این کارت گرافیک از متریال های پلاستیکی تولید شده است و با ابعاد 28.2 سانتی متر در 12.5 سانتی متر، 3 اسلات توسعه را در مادربرد به اشغال خود در می آورد. مهمترین علت این ابعاد بزرگ در استفاده از هیت سینک آلومینیومی بزرگ است. 4 لوله ناقل حرارت (Heat Pipe) و دو عدد فن 95 میلی متری خنک کننده Dual-X را تکمیل می کنند. کولر از مدار چاپی (PCB) بزرگ تر است و این مسئله با نگاه به پشت کارت گرافیک محسوس می گردد.

سافایر عرضه این محصول را هر چند که با کمی تاخیر، اما آغاز کرده است. ظاهرا یکی از دلایل این تاخیر، انتظار برای کاهش ارزش بیت کوین بوده و اطمینان از اینکه کارت گرافیک های جدید به دست گیمرها رسیده و شکار ماینرها نخواهند شد. فرکانس های هسته در این محصول برابر با 1208 مگاهرتز در وضعیت پایه و 1512 مگاهرتز برای بخش افزایشی است. فرکانس هر تراشه ی HBM2 در این مدل همچنان بر روی 800 مگاهرتز قرار گرفته و به طور کلی به 1.6 گیگاهرتز می رسد.

خروجی های گرافیکی در Sapphire Pulse Radeon RX Vega 56 به رابط های DisplayPort 1.4 و HDMI 2.0 محدود می گردد. سافایر با کوتاه سازی مدار چاپی، کنترل نسبی فرکانس و استفاده از یک کولر با دو عدد فن 10 سانتی متری، سعی در کاهش نسبی قیمت داشته است. هر چند که قیمت خرده فروشی این کارت گرافیک اعلام شده است، اما با ورود آن و هجوم ماینرها، این شرکت پیش بینی می کند که قیمت نهایی باز هم بالاتر خواهد رفت!





منبع: sakhtafzarmag.com

منبع خبر : sakhtafzarmag.com
  • 16 بهمن 1396
  • َAghasi - Admin
  • 1927
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025