بهترین هارد درایو و SSD اکسترنال 2022

 هارد اکسترنال قابل حمل، SSD­ها و یا حتی فلش مموری­ ها، امکان ذخیره، حمل و پشتیبان­ گیری از فایل­ های شما را می­دهد. اما تهیه بهترین هارد اکسترنال برای نیا­زهای خاص شما یک تصمیم مهم است. فراموش نکنید که یک هارد اکسترنال یا سایر ذخیره کننده­ های پرتابل می­توانند تمام فایل­ های شخصی شما را ذخیره کنند، می­توانند از داده­ های غیرقابل تعویض شما نسخه پشتیبان تهیه کنند و یا عکس و ویدئو­ها را در خود جای دهند. بنابراین انتخاب درست و مناسب یک هارد اکسترنال قابل حمل می­تواند از داده­ ها و اطلاعات شما محافظت کند.

با وجود د­ه ­ها گزینه هارد اکسترنال قابل حمل، چگونه می­دانید که کدام یک برای شما مناسب است؟ آیا باید به جای یک هارد دیسک قابل حمل از یک SSD اکسترنال سریعتر، مستحکم ­تر و گران قیمت ­تر استفاده کنید؟ آیا یک هارددیسک قابل حمل کندتر، ولی با ظرفیت بالاتر و بسیار ارزانتر می­تواند نیازهای ذخیره ­سازی شما را برطرف کند؟


نکاتی کلیدی که هنگام انتخاب یک ذخیره ­کننده پرتابل باید در نظر داشته باشید:
قبل از اینکه به انتخاب­ ها بپردازیم، چند نکته مهم وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید، خواه برای کار، مدرسه یا استفاده خانگی نیاز به یک ذخیره ­کننده پرتابل داشته باشید. در نظر بگیرید که به چه میزان ظرفیتی برای ذخیره داده ­های خود نیاز دارید، به چه پورتی نیاز دارید و چه نوع ذخیره ­کننده­ ای برای شما مناسبتر است.

ذخیره ­کننده­ های
SSD سریع­تر، کارآمدتر و کمتر مستعد خرابی هستند اما وقتی صحبت از ارزش پولی به میان آید، به خصوص زمانی که تصمیم دارید هاردی با ظرفیت بالاتر از یک ترابایت تهیه کنید، هیچ چیز بهتر از هارد دیسک­ های پرتابل نیست. به ویژه اگر شما تصمیم دارید که فضای ذخیره ­سازی زیادی را همراه خود داشته باشید.


هنگام خرید یک هارد اکسترنال در نظر داشته باشید که دو نوع هارد دیسک وجود دارد: 2.5 اینچی و 3.5 اینچی. به این معنی است که دو نوع هارد اکسترنال در بازار وجود دارد: هارد درایوهای رومیزی بزرگتر و هارد دیسک­ های قابل حمل کوچکتر
هارد دیسک های رومیزی ظرفیت های بالاتر از 20 ترابایت را ارائه می­دهند و قیمت آنها با توجه به هر ترابایت ظرفیت نسبت به هاردهای اکسترنال قابل حمل پایین تر است، معمولا عملکرد بهتری دارند اما بسیار بزرگتر هستند و به یک منبع تغذیه خارجی نیاز دارند. هارد دیسک‌های قابل حمل حداکثر با ظرفیت 5 ترابایت در بازار وجود دارند. از طرف دیگر، آنها را می­توانید به راحتی جابه ­جا کنید و نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارند. 
البته، اگر امنیت بیشتر یا سرعت خواندن و نوشتن فوق‌العاده سریع بسیار مهم‌ است، در آن صورت توصیه می­کنیم با هزینه­ ی بیشتر یک ذخیره کننده
SSD پرتابل تهیه کنید. در غیر اینصورت از هارددیسک­ های پرتابل سود بیشتری خواهید برد. به یاد داشته باشید که همیشه از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. حتی نسخه‌های پشتیبان شما نیز باید افزونگی داشته باشند، اگر داده­ های شما دارای اهمیت بسیاری بالایی هستند.

اگر شما قصد خرید یک ذخیره­ کننده اکسترنال قابل حمل را دارید ولی نمی­دانید کدام یک از مدل­ ها برای شما مناسب است می­توانید با کارشناسان حاضر در فروشگاه آنلاین تک رایان تماس حاصل فرمائید تا از مشاوره رایگان بهره ­مند شوید. همچنین برای خرید هارد اکسترنال قابل حمل و یا خرید حافظه SSD اکسترنال می­توانید به صفحات مربوطه مراجعه کنید.
 


ذخیره ­کننده
SanDisk Pro-G40 SSD

ذخیره ­کننده SanDisk Pro-G40 یک SSD قابل حمل همه جانبه عالی است. این ذخیره­ کننده دارای هر دو حالت Thunderbolt 3 و USB است. بنابراین می­تواند روی طیف گسترده­ای از دستگاه ­ها کار کند، البته ممکن است که به کابل Type-C به Type-A نیاز داشته باشید. کمپانی سن دیسک برای این ذخیره­ کننده از بدنه فلزی و لاستیکی استفاده کرده است که یک امتیاز دیگر برای این محصول به حساب می آید زیرا درایو را خنک نگه می­دارد و در عین حال از آن در برابر بیشتر خطرات محیطی محافظت می­کند.

سرعت خواندن و نوشتن SanDisk Pro-G40 به ترتیب حداکثر 2700/1900 مگابایت در ثانیه روی حالت Thunderbolt 3 رتبه­ بندی شده است و همچنین دارای امتیاز جداگانه تا 1050/1000 مگابایت در ثانیه در حالت USB. این هارد دارای استاندارد IP68 است، به این معنی که در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. همچنین می­تواند در صورت سقوط از ارتفاع سه متری، همچنان از داده ­های شما محافظت کند.                                       
 

                           



مشخصات فنی ذخیره ­کننده
SanDisk Pro-G40 SSD

ظرفیت: 1 ترابایت، 2 ترابایت

سرعت خواندن و نوشتن: Up to 2,700/1,900 MBps (1,050/1,000 MBps USB) R/W

جنس بدنه: فلز، لاستیکی

ویژگی­ ها: مقاوم در برابر گرد و غبار، آب، شوک و سقوط

 
 

هارد اکسترنال پرتابل ADATA HD710 PRO

هاردهای اکسترنال شکننده هستند و همه­ ی داده­ های شما می­توانند در ثانیه ­ای غیرقابل دسترس باشند. بیشتر آسیب­ ها را می­توان به سطوح آسیب دیده بر اثر ضربه­ های فیزیکی نسبت داد. بنابراین دستگاهی که دارای استاندارد IP68 می­باشد بدین معنیست که می­تواند گرد و غبار، خاک و شن را تحمل کند و می­تواند تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه در مقابل آب مقاومت کند. هارد اکسترنال پرتابل ADATA HD710 PRO جزء دستگاه­ هایی هست که از این استاندارد بهره برده است. این شرکت برای محافظت از قطعات داخلی HDD با پوشش سیلیکونی، ساختار سه لایه و فناوری سنجش لرزش فراتر رفت تا بتواند در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری نیز مقاومت کند. با یک رابط USB 3.1 5 گیگابیت در ثانیه سریع است و در ظرفیت های 1 تا 5 ترابایت در بازار موجود هستند.

              



مشخصات فنی هارد اکسترنال پرتابل
ADATA HD710 PRO

وزن: 390 گرم

ظرفیت: 1 ترابایت، 2 ترابایت، 3 ترابایت، 4 ترابایت، 5 ترابایت

رابط: USB 3.1

ویژگی­ها: مقاوم در برابر گرد و غبار، آب، شوک و سقوط

دارای نشانگر LED

 
 

هارد اکسترنال پرتابل Silicon Power Armor A65

هارد Armor A65 یکی از مقاوم ­ترین هارد­های اکسترنال است که توسط کمپانی سیلیکون پاور وارد بازار شده است. این هارد اکسترنال در برابر رطوبت، گردوغبار، شوک و ضربه مقاوم است. این هارد اکسترنال از طراحی زیبا به رنگ مشکی-زرد با جنس بدنه ­ی پلاستیکی طراحی شده است که دارای شیارهای برجسته ای است که باعث می­شود تا هارد بروی سطوح شیب­دار ثابت بماند. رابط این هارد USB3.0 است و دارای سرعت خواندن 100 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 120 مگابایت در ثانیه می­باشد.

                                                                   


مشخصات فنی هارد اکسترنال پرتابل
Silicon Power Armor A65

وزن: 242 گرم

ظرفیت: 1 ترابایت، 2 ترابایت

رابط: USB 3.0

ویژگی­ ها: مقاوم در برابر گرد و غبار، آب، شوک و سقوط

دارای نشانگر LED

کنترل دسترسی به اطلاعات از طریق رمز عبور

 
 

ذخیره­ کننده BIOSTAR P500 Portable SSD

هارد P500 Portable یکی از ذخیره ­کننده­ های حرفه­ ای کمپانی بایوستار است. این هارد با طراحی زیبا و منحصر به فرد، از جنس بدنه آلومینیومی بهره برده است. P500 Portable SSD با ظرفیت 512 گیگابایت در بازار موجود است و همچنین دارای یک نوار نوری RGB است که وقتی شما این ذخیره ­کننده را به دستگاه خود متصل می­کنید، این نوار نوری نمایش داده می­شود. P500 با رابط USB3.2 Gen 2 سرعت فوق العاده 10Gbps را به کاربر ارائه می­دهد. یکی از ویژگی­ های خاص این ذخیره­ کننده دکمه­ ی خاموش و روشن هوشمند آن است که با زاویه ی 45 درجه صورت می­پذیرد.

                                                             


 



مشخصات فنی ذخیره ­کننده
BIOSTAR P500 Portable SSD

وزن: 100 گرم

ظرفیت: 512 گیگابایت

رابط: USB 3.2

سرعت خواندن و نوشتن: 1000 مگابایت در ثانیه/ 900 مگابایت در ثانیه

دارای نوار نور

دکمه ­ی خاموش و روشن هوشمند










 

منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان

برچسب ها :

  • 08 آذر 1401
  • Amirreza Tajik
  • 1146
مطالب مرتبط :
پیشنهاد ویژه تک رایان؛ هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A85 21 دانستنی جالب در مورد هارد درایو که حتما باید بشنوید ۶ نمونه از بهترین هارد های اکسترنال‌ در سال 2017 استفاده از ریزترین واحدهای ممکن برای ذخیره اطلاعات در هارد درایو با چند روش آسان ظرفیت هارد دیسک ها را افزایش دهید دفاع وسترن دیجیتال از شکایت بیش از حد SMR در مورد هاردهای خاص Red ساخت هارد دیسک ۲۰ ترابایتی با شیشه! کمپانی ADATA از دو هارددیسک ADATA HD680 و ADATA HV320 رونمایی کرد معرفی بزرگترین هارد دیسک 2.5 اینچی جهان وسترن دیجیتال از هارد My Cloud Home رونمایی کرد وسترن دیجیتال هارد Purple با ظرفیت 14TB را معرفی کرد هارد دیسک با سرعت SSD ها! (فناوری سیگیت Multi-actuator) هارد دیسک های گیمینگ WD برای کنسول های Xbox One معرفی شدند هارد دیسک‌های Enterprise لزوماً بهتر از هارد دیسک‌های معمولی نیستند! راهنمای خرید هارد اکسترنال بهترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار سال 2021 معرفی هارد اکسترنال ADATA HD770G هارد اکسترنال چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025