راهنمای خرید و انتخاب یک موس گیمینگ مناسب

انتخاب یک موس گیمینگ مناسب از دغدغه های کاربران حرفه ای و علاقه مند به گیم است. گیمرها به قطعات کامپیوتر پیشرفته، یک مانیتور صفحه عریض خوب و کیبورد و همینطور موس گیمینگ خوب نیاز دارند. ممکن است برخی از کاربران فکر کنند که نیازی به موس گیمینگ ندارند چرا که تمام موس ها با دو دکمه و یک چرخ اسکرول می توانند از عهده ی انجام بازی ها بربیایند. موس گیمینگ از شما یک گیمر حرفه ای نمیسازد اما می تواند در بازی رقابتی به شما برتری دهد تا از یک زندگی دیجیتال متفاوت لذت برده و توانائی های واقعی خود را به نمایش بگذارید.
 


تفاوت موس گیمینگ با موس معمولی در چیست

در نگاه کلی موس های گیمینگ چندان تفاوتی با موس های معمولی ندارند ولی آن چیزی که موس های گیمینگ را نسبت به موس های معمولی متمایز می کند، چهار ویژگی مهم آنهاست:
اول، سنسور نوری یا لیزری پیشرفته که باعث حرکت سریع و دقیق می شود.
دوم، قابلیت شخصی سازی و داشتن کلیک های اضافی.
سوم، جنس بدنه و قطعات داخلی مقاوم تر.
چهارم، طراحی ارگونومیک و متناسب با زمان زیاد و مستمر کار با موس و گرفتن آن در دست.
برخی از موس های گیمینگ در قسمت قرار گرفتن انگشت شست دکمه های اضافی دارند که کاربر می تواند سرعت و حساسیت موس را تغییر دهد. اکثر موس های گیمینگ به دلیل جلوگیری از تاخیر ورودی، باسیم هستند و همینطور موس های گیمینگ نسبت به موس های معمولی استانداردهای بالایی برای قرار گرفتن مچ دست دارند تا با استفاده طولانی مدت از موس، مچ دست خسته نشود و حالت های استخوان بندی از شکل طبیعی خارج نشوند.

 

نکات مهم خرید موس گیمینگ

موس گیمینگ لیزری یا نوری

برای اکثر کاربران حرفه ای و گیمرها سوال پیش می آید که از چه موس گیمینگی استفاده کنند، لیزری یا اپتیکال؟ موس های لیزری از اشعه لیزر استفاده می کنند و موس های اپتیکال از نور ال ای دی استفاده می کنند. موس مخصوص بازی که از سنسور لیزر استفاده می کند به شما امکان می دهد تا از موس روی هر سطحی، حتی شیشه استفاده کنید اما موس های اپتیکال به دلیل منبع نوری که دارند بهتر است در سطوح غیر صیقلی مانند موس پد ها از آنها استفاده کنید. اکثر موس های لیزری سرعت و دقت DPI بالاتری نسبت به موسهای نوری یا Optical دارند.
 
 
 
موس لیزری موس نوری (اپتیکال)
لیزر منبع روشنایی است. نور LED منبع روشنایی است.
 DPI بالاتر، بنابراین حساس تر است. DPI  پایین تر از ماوس لیزری.
روشنایی عمیق روشنایی سطحی
 

سرعت و دقت (DPI)

یکی از نکات مهم هنگام خرید موس گیمینگ سرعت و دقت آن است. منظور از سرعت موس میزان سرعتی است که شما موس را روی موس پد تکان میدهید و تناسب نزدیک با سرعت حرکت نشانگر موس روی صفحه نمایش. واضح است سرعت مکان نمای موس روی صفحه نمایش بستگی مستقیم به سرعت حرکت کردن موس روی سطح دارد. برای کاربران معمولی که سرعت موس اهمیت زیادی ندارد ولی برای کاربران حرفه ای و گیمرها سرعت موس بسیار حائز اهمیت است و باید موقع خرید موس به سرعت آن دقت کنند. ویژگی DPI که مخفف عبارت Dot Per Inch است، تعیین کننده دقت موس است. معمولا موس های معمولی DPI 1600 دارند ولی موس های گیمینگ با DPI  بالای 4000 به بازار عرضه می شوند که گیمر می تواند به طور دستی نسبت به تنظیم و تغییر دقت موس اقدام کند.
 

طراحی موس

موس ها براساس آناتومی دست طراحی شده اند تا هنگام کار دست شما در حالتی راحت قرار بگیرد و فشار کمتری را متحمل شود. هنگام انتخاب موس باید دقت کنید تا مچ دست شما روی موس زیاد خم نشود و جای انگشتان دست روی موس راحت باشد. موس های گیمینگ طوری طراحی شده اند که شما بتوانید برای مدت طولانی از موس استفاده کنید بدون آنکه دست شما خسته شود و یا استخوان بندی مچ دست شما تغییر پیدا کند. همچنین موس ها به شکلی طراحی شده اند که شما میتوانید برای دست راست یا چپ آن را تنظیم کنید.
 

سایر نکات و ویژگی های موس گیمینگ

نکاتی که در بالا به آن پرداخته شد از نکات اصلی انتخاب یک موس گیمینگ است، اما نکات دیگری نیز وجود دارد که باید هنگام خرید به آن دقت کنید، مانند کیفیت کابل موس که از چه روکشی استفاده شده و چقدر انعطاف پذیر خواهد بود. موس های گیمینگ همچون موس های معمولی از دو نوع اتصال با سیم و بی سیم تولید می شوند، بنابراین براساس نیازتان بین موس گیمینگ با سیم و بی سیم می توانید انتخاب کنید. موس های باسیم سبک تر هستند و نیازی به باتری و شارژ ندارند. موس های بی سیم توسط دانگل و یا بلوتوث به سیستم وصل می شوند که معمولا کاربرانی که از لپتاپ استفاده می کنند تمایل بیشتری نسبت به انتخاب موس های بی سیم دارند.
 
نکته دیگر، توجه به مکانیزم ضد تعریق دست روی بدنه موس است. چرا که تعریق و لغزش موس حین بازی، تجربه نامناسبی را به کاربر حرفه ای گیمر منتقل میکند. این موضوع عمدتا از دو طریق مرتفع میگردد، یکی استفاده از رویه موس با اصطکاک بالا سمباده ای مانند و دیگری طراحی متخلخل و سوراخ دار رویه موس که تهویه هوا و عدم تعریق را در حد امکان مهیا میسازد.
در نهایت، انتخاب یک پد موس مختص بازی که معمولا دارای ابعاد بزرگ و جنس و کیفیت خاصی دارند، نکته بسیار با اهمیتی مینماید. چرا که اگر شما بهترین موس گیمینگ را هم در اختیار داشته باشید، در صورت استفاده از پد نامناسب نمیتوانید از پتانسیل خود و موس زیر دست تان بشکل کامل بهره مند گردید. بنابراین هزینه خرید یک موس پد مناسب در کنار موس خود را همیشه در نظر داشته باشید و همه هزینه خود را مصروف خرید موس نکنید.
 
 
برای انتخاب و خرید بهترین موس های گیمینگ موجود در بازار، با قیمت های بسیار مناسب، پیشنهاد می کنیم به صفحه موس ها در فروشگاه تک رایان مراجعه نمایید.
 
در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.










 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 17 دی 1399
  • َAghasi - Admin
  • 2003
مطالب مرتبط :
پیشنهاد ویژه تک رایان؛ مانیتور گیمینگ ایسوس ASUS PG258Q پیشنهاد ویژه تک رایان؛ میکروفون گیمینگ ایسوس ROG Strix Magnus Abkoncore هدست بازی B719M Virtual 7.1 گیمینگ را معرفی کرد Aero 15 X، عضو جدید خانواده گیمینگ لپ‌تاپ‌های گیگابایت، پردازش گرافیکی بهتر و حاشیه کمتر صفحه‌ نمایش AOC مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی AG273QX را معرفی کرد MSI Vortex G25 معرفی شد؛ کارایی PC قدرتمند گیمینگ در اندازه کنسول MSI کیس آماده مخصوص گیمینگ Infinite X را معرفی کرد MSI مانیتور گیمینگ Optix G32CQ4 را معرفی کرد NVIDIA غول گیمینگ خود را رونمایی کرد Viotek از مانیتور گیمینگ GFI27QXA رونمایی کرد: 27 اینچ، 4K IPS و 144 هرتز ZOTAC کیس گیمینگ MEK1 را با طراحی ابتکاری معرفی کرد آغاز فروش مادربرد گیمینگ ایسوس ROG Strix X570-I اولین لپ‌تاپ گیمینگ با صفحه نمایش خمیده معرفی شد ایسر در جریان نمایشگاه CES 2018 از لپ تاپ گیمینگ نیترو 5 رونمایی کرد ایسوس 16 مادربرد Z370 برای علاقه‌مندان دارد؛ از گیمینگ تا اورکلاکینگ ایسوس مادربرد گیمینگ ROG Strix B460-H را معرفی کرد با برترین لپ تاپ های گیمینگ آشنا شوید چیزی فراتر از یک روتر گیمینگ با ASUS ROG Rapture GT-AX11000 رونمایی شیائومی از گیم پد گوشی هوشمند گیمینگ بلک شارک زیبایی و کارایی گیمینگ با مانیتور ViewSonics XG240R گیگابایت از دو مادربرد میان‌رده گیمینگ خود رونمایی کرد لاجیتک ماوس گیمینگ بی سیم G604 LIGHTSPEED را معرفی کرد مانیتور گیمینگ LG 27GK750F-B با اورکلاک 240 هرتزی مینی کامپیوتر گیمینگ ZOTAC ZBOX Magnus EC52070D معرفی شد هارد دیسک های گیمینگ WD برای کنسول های Xbox One معرفی شدند iiyama مانیتور گیمینگ GB3466WQSU را اعلام کرد: 34، 144Hz، 1500R Kinesis Freestyle Edge RGB صفحه کلید گیمینگ مکانیکی: یک شاهکار ارگونومی بررسی موس سیاه Zowie S2 رونمایی مانیتورهای گیمینگ ال‌جی در IFA 2019 مانیتور گیمینگ و منحنی ادیسه G7 سامسونگ در سطح جهان راه اندازی شد معرفی دو مدل کیس حرفه ای و گیمینگ کولرمستر ویژگیها و تفاوت کیبورد گیمینگ با کیبورد معمولی

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025