راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023

انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ آسان نیست، زیرا این روزها گزینه­ های زیادی از آنها در بازار موجود هستند با مدل­های جدیدی که پردازنده و کارت گرافیک­ های قدرتمندتری دارند. لپ­ تاپ­ های بازی دارای قطعات رده بالاتری نسبت به لپ­ تاپ­ های معمولی هستند، بنابراین طبیعی است که قیمت آنها نسبت به لپ­تاپ­ های معمولی گران­تر باشد، اما دامنه­ ی قیمت لپ­ تاپ ­های گیمینگ بسیار است. در حال حاضر لپ­ تاپ­ های گیمینگ مقرون به صرفه از حدود 36.000.000 میلیون تومان شروع می­شوند و تا حدود 60.000.000 تومان می­رسند. ممکن است شما آماده باشید تا هزینه ­ی بالایی را برای کامل­ترین لپ­تاپ گیمینگ بپردازید، در حالی که لپ­ تاپ­ های زیادی وجود دارند که می­توانند تجربه­ ی یک بازی با همان کیفیت را با هزینه ­ی کمتری به شما ارائه بدهند.
 

 

نکات کلیدی خرید لپ تاپ گیمینگ

کارت گرافیک:
ویژگی اصلی که یک لپ­تاپ را از معمولی به گیمینگ تبدیل می­کند، واحد پردازش گرافیکی آن است. یک لپ­تاپ گیمینگ باید دارای یک تراشه گرافیکی مجزا از Nvidia و یا AMD باشد. هر چه عدد پسوند در نام یک GPU بیشتر باشد، به معنای قدرت بیشتر است. به عنوان مثال کارت گرافیک RTX 3080 نرخ فریم سریع­تر و گرافیک با کیفیت ­تری نسبت به کارت گرافیک RTX 3070 دارد.

پردازنده:
در سال 2021 بود که اینتل نسل یازدهم از پردازنده­ های خود را معرفی کرد و کمی بعد AMD نیز نسل جدیدی از پردازنده­ های خود را معرفی کرد و تقریبا اکثر لپ­ تاپ­ های گیمینگ جدید از این پردازنده استفاده کردند. با این حال، در نمایشگاه CES 2023، اینتل اعلام کرد که تراشه ­های نسل سیزدهم امسال راهی لپ­تاپ­ ها خواهند شد. این روزها یک لپ­تاپ گیمینگ با پردازنده Core i7 می­تواند یکی از گزینه­ های مقرون به صرفه باشد. پردازنده‌های Core i7 H، می­توانند گزینه­ ی مناسبی برای لپ تاپ­ های گیمینگ میان رده با عملکرد بالا باشند. در نظر داشته باشید که  پردازنده‌های سری H دارای قدرت بالاتری هستند و در لپ‌تاپ‌های گیمینگ گران‌تر ظاهر می‌شوند، در حالی که تراشه‌های سری U کم مصرف برای دستگاه‌های نازک‌تر و قابل حمل‌تر طراحی شده‌اند.

پنل:
صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا کمک می­کند تا تصویر صافی را تماشا کنید. فراموش نکنید که برای استفاده از مزایای یک پنل با نرخ تازه سازی بالا نیاز به یک تراشه گرافیکی قدرتمند دارید. یک صفحه نمایش معمولی در لپ تاپ یک پنل 60 هرتزی است اما در لپ­تاپ­های گیمینگ این عدد معمولا بالای 100 هرتز است. شما می­توانید لپ­تاپی با صفحه نمایش 120 هرتز، 144 هرتز، 240 هرتز یا بالاتر را در نظر بگیرید. البته صفحه نمایش­های 144 هرتزی رایج­ترین پنل در حال حاضر هستند. اما به طور کلی هر چه این عدد بالاتر باشد، شما تصویر صاف­تر و واضح­­تری را خواهید داشت.

اندازه صفحه نمایش:
از نظر اندازه صفحه نمایش، صفحه نمایش 15.6 اینچی اندازه­ی مناسبی برای لپ­تاپ­های معمولی و لپ­تاپ­های گیمینگ است. اگر شما علاقمند هستید تا یک لپ تاپ گیمینگ با نمایشگر 17 اینچی داشته باشید، در نظر بگیرید که وزن آنها نیز افزایش می­یابد و قابلیت حمل را سخت­تر می­کند. از نظر رزولوشن صفحه نمایش Full HD حداقل رزولوشنی هست که باید برای یک لپ­تاپ گیمینگ در نظر داشته باشید.

ذخیره سازی:
قطعا بچسبید به یک حافظه SSD. مطمئنا باید سیستمی را در نظر بگیرید که دارای حافظه SSD باشد. قیمت SSD در طی چند سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این حافظه­ها سرعت بالایی را ارائه می­دهند. البته در حال حاضر فقط لپ­تاپ­های قدیمی­تر و یا مدل­های ارزان قیمت هستند که از یک هارد دیسک HDD استفاده می­کنند. می­توانید از یک SSD با ظرفیت 256 گیگابایتی را همراه با یک هارد دیسک اکسترنال 1 ترابایتی شروع کنید. حافظه­های SSD بسیار سریع هستند و تهیه یک حافظه SSD با ظرفیت بالا، شما را ملزم به پرداخت هزینه­ی بالایی خواهد کرد.


 

لپ­تاپ گیمینگ Asus TUF Dash F15

سری TUF برند ایسوس برای کاربران نامی آشناست. یکی از بهترین لپ­تاپ گیمینگی که می­توانید با هزینه­ی مقرون به صرفه­ای تهیه کنید، TUF Dash F15 است. این لپ­تاپ دارای قطعات قدرتمندی نسبت به قیمتش است. TUF Dash F15 دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با پنل IPS و فرکانس 240 هرتزی است که این امکان را می­دهد تا رنگ­ها را واقعی و تصاویر را شفاف ببینید. عمر باتری این لپ­تاپ 10 ساعت است و می­توانید یک روز کامل کاری را بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد و به راحتی می­توانید آن را به هر جایی که می­خواهید حمل کنید.
 

مشخصات فنی لپ­تاپ گیمینگ Asus TUF Dash F15

پردازنده:Intel Core i7-11375H Core i7-11370H / Core i5-11300H / 
گرافیک: NVIDIA GeForce RTX 3070
حافظه رم: 16GB DDR4 – 8GB DDR4
حافظه: 1TB SSD- 512 GB
صفحه نمایش: 15.6اینچ -  WQHD anti-glare 165Hz IPS
 
 

لپ­تاپ گیمینگ Razer Blade 14

برند ریزر بین کاربران به خصوص گیمرها محبوبیت بسیاری دارد. ممکن است این یک لپ­تاپ بسیار گران باشد، اما Razer Blade 14 قطعا ارزش آن را دارد. Blade 14 یک لپ­تاپ گیمینگ جمع و جور، بدون صدا و قدرتمند است. لپ­تاپ گیمینگ Razer Blade 14 دارای یک صفحه نمایش فوق­العاده زنده با ظاهری زیباست. این لپ­تاپ عملکرد بالایی را به شما ارائه می­دهد. با وضوح تصویر 1440 پیکسل، تصاویر را با وضوح بالایی خواهید دید. همچنین به طور شگفت انگیزی بی صدا است.
 

مشخصات فنی لپ­تاپ گیمینگ Razer Blade 14

پردازنده: AMD Ryzen 6900HX
گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3070 Ti
حافظه رم: 16GB DDR5
حافظه: 1TB PCIe Gen4 SSD
صفحه نمایش: 14 inch - QHD
 

 

لپ­تاپ گیمینگ Lenovo Legion 7 (Gen 6)
Lenovo Legion 7 یک لپ­ تاپ فوق­العاده با عملکرد بالاست که ارزش قیمت بالای خود را دارد. اگر شما جزء طرفداران RGB هستید، با این لپ­تاپ مجموعه ­ای از گزینه­ های نورپردازی RGB را خواهید داشت. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 16 اینچی با تکنولوژی IPS است که تصاویر را زنده و با نور واقعی به شما نمایش می­دهد. البته عمر باتری این لپ­تاپ حدود سه ساعت است، بنابراین اگر شما تصمیم دارید لپ­تاپ را در طی روز با خود جا به جا کنید، بهتر است همیشه شارژر آن را همراه داشته باشید.
 

مشخصات فنی لپ­تاپ گیمینگ Lenovo Legion 7 (Gen 6)

پردازنده: تا AMD Ryzen 9 5900HX
گرافیک: تا Nvidia RTX 3080
حافظه رم: تا 32 گیگابایت  DDR4 3200MHz
حافظه: 2TB PCIe SSD
صفحه نمایش: 16 اینچ QHD IPS HDR
 
 
سایر لپ­تاپ­های برتر گیمینگ:
برای انتخاب یک لپ­تاپ گیمینگ مناسب با نیازتان شما می­توانید با کارشناسان مجرب در فروشگاه تک رایان تماس بگیرید، و یا می­توانید با وارد شدن به صفحه لپ­تاپ گیمینگ نسبت به خرید اقدام کنید. از سایر لپ­تاپ­های گیمینگ برتر 2023، می­توان به مدل­های زیر اشاره کرد:
 
MSI GF63 Thin (2022)
Corsair Voyager a1600

Asus ROG Strix SCAR 17 G733
Lenovo Legion 5 Pro











 
منبع خبر : دپارتمان فنی تک رایان
  • 12 اردیبهشت 1402
  • َAghasi - Admin
  • 704
مطالب مرتبط :
10 نکته ضروری که قبل از خرید لپ تاپ باید بدانید MSI لپ تاپ جدید GS63 7RD Stealth را معرفی کرد ال جی لپ تاپ Gram را وارد بازار ایران کرد اولین لپ تاپ واقعیت مجازی لنوو با نمایشگر 15.6 اینچی معرفی شد ایسر در جریان نمایشگاه CES 2018 از لپ تاپ گیمینگ نیترو 5 رونمایی کرد با برترین لپ تاپ های گیمینگ آشنا شوید برترین لپ تاپ های مخصوص بازی سال 2017 تاثیرات گرمایی امواج لپ تاپ روی پاها + تصویر دل در جریان CES 2018 از لپ تاپ XPS 15 با پردازنده مشترک اینتل و AMD رونمایی کرد سامسونگ از دو لپ تاپ Notebook 9 و Notebook 9 Pen رونمایی کرد سامسونگ لپ تاپ Galaxy Book S را با پردازنده اینتل Lakefield را راه اندازی کرد سرفیس لپ تاپ 2 مایکروسافت معرفی شد سرفیس لپ تاپ 3 ممکن است با پرازنده هشت هسته‌ای رایزن AMD معرفی شود سرفیس لپ تاپ رونمایی شد؛ سیستم عامل ویندوز 10 اس و پردازنده سری Core i اینتل ظرفیت باتری کدام لپ تاپ ها بیشتر است؟ کاربرد پورت های بیضی شکل در لپ تاپ چیست؟ لپ تاپ 14 اینچی Lenovo IdeaPad 530S به زودی به بازار می‌آید لپ تاپ‌های Spectre 13 و Spectre x360 اچ‌پی راهنمای خرید لپ تاپ به روز شده برای لپ تاپ های 2020-2019 راهنمای گام به گام نحوه انتخاب لپ تاپ مناسب بهترین لپ تاپ های گیمینگ Adata

نظر شما درباره این کالا

دیگران را با نوشتن نقد، بررسی و نظرات خود راهنمایی کنید.
لطفا پیش از ارسال نظر یا نقد و بررسی، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.
  • نظرات و نقد و بررسی خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب ، مزایا و معایب را بازگو کنید.
  • به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.
  • از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025